דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עננים שחורים מעל דמשק חיסול האליטה הצבאית של שלטון מפלגת הבעת 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 595   [ נצפה 2312 פעמים ]

עננים שחורים מעל דמשק

חיסול האליטה הצבאית של שלטון מפלגת הבעת 

 

  24.07.2012

 

עננים שחורים מעל שמי דמשק בישרו רעות , האליטה הצבאית הקרובה למשפחת אסד חוסלה בפיצוץ עז – במשרדי המועצה לביטחון לאומי בשכונת אל – ראודה בדמשק .

ביום ד' 18.07.2012 - ברחוב הכי שמור בדמשק  , נשמע פיצוץ מטען רב עוצמה בחדר הישיבות של הצמרת הביטחונית מסרו את נשמתם – הגנרל עסאף שאווקת גיסו של הנשיא באשר אל אסד  שניצל זה לא מכבר מניסיון הרעלה , יחד עימו נהרגו דאוד ראג'חה שר ההגנה הסורי , שר הפנים מוחמד איברהיםשעאר , יועצו ואיש סודו של אסד הגנרל חסן תורכמני , ואחראי על  ביטחון הפנים בדמשק  בן דודו של הנשיא חאפז מחלוף .  

הידיעה על חיסולם פשטה כמו אש בשדה קוצים וגרמה לאופורייה ולחגיגות של שימחה בקרב קבוצות האופוזיציה הסוניות ובראשם "צבא סורייה החופשית" שמיהר לפרסם הודעת ניצחון מטעמם – אולם פרשנים ויודעי דבר הבינו מייד כי קיים סיכוי סביר שנשיא סורייה באשר אל אסד עצמו יחד עם אחיו מאהר ראש המשמר הנשיאותי - הם הם שעמדו מאחורי חיסולו של עאסף שאווקת אותו ראו לאורך שנים נטע זר אשר ניצל את נישואיו לאחותם בושרה לצורך צבירת כח וממון – לאורך השנים הוא עמד בעינם  לצנינים – התנגדותם  לקבלתו לחיק המשפחה של כל האחים לבית אסד לרבות האח הבכור באסל , מי שנחשב לגיבור לאומי בסורייה ונהרג בתאונת דרכים לא עזרה ובלחץ האחות בושרה הוא צורף להנהגת המפלגה וקיבל תפקיד כראש המודיעין הסורי בדמשק .

 יש לזכור שב-2008  לאחר ביקורו של עימאד מורנייה במשרדו של שאווקת כראש המודיעין הסורי – הוא נכנס לרכבו והתפוצץ , אירוע זה הטיל צל כבד על מעורבותו של שאווקת עצמו בחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה מורנייה , עד היום המודיעין האירני רואה בו כמי שיזם את החיסול על אדמת דמשק מטריפ ספורים ממשרד המודיעין  "המוחברא'ת" הסורי שהיה באחריותו של שאווקת .

24  שעות לאחר החיסול הקים נשיא סורייה –קבינט ביטחוני חדש שירכז את המלחמה במורדים  והעמיד את אחיו מאהר כראש המטה המזויין והחליט להכיר במיעוט הכורדי בראשו ראשי המחתרת הכורדית אנטי טורקית -   אותם העמיד לאורך הגבול עם טורקייה  ככח מזויין חוצץ .

כמו כן תיגבר את כוחות ה"שאביחה" האכזריות  אותם "רוחות הרפאים האירניות"  שנודעו בזכות מעשי הרצח והאונס האכזריים שהם עושים באזרחי סורייה - בראשותו של הגנרלעליחסאן, מפקד מיליציית 'השביחה' העלוואית .

ברור לכל בר דעת שיום אחד אחרי הסתלקותו של אסד והפלת שלטון מפלגת הבע'ת - תחל בסורייה מלחמת אזרחים עקובה מדם – כל המיעוטים החיים כיום בסורייה מודאגים מאוד מהיום בו הסונים יממשו את הבטחתם לבצע טבח בעדה העלווית שיעית ובכל מי שעמדו תחת כנפי המשטר הסורי ומפלגת הבע'ת בכלל זה גם הדרוזים  הנוצרים האורתודוכסים ומיעוטים אחרים שממהרים להתבצר ולהתחמש לקראת פרוץ מלחמה מזויינת בינם לבין הסונים המהווים רוב בסורייה . מצב זה מדאיג במיוחד את הכנסייה היוונית אורתודוכסית ואת הנהגת העדה הדרוזית בהר הדרוזים ובישראל .

בקרב הכוחות האמריקנים במזרח התיכון, וכוחות צה''ל  הוכרזה כוננות מלחמה  עליונה כמו כן הוכרזה כוננות צבאית בירדן, סעודיה, עיראק, וטורקיה.

האמריקאיים חוששים שאסד ינסה להבעיר את השטח לכיוון של מלחמה כוללת ויממש את האיומים שנשמעו לא פעם ממנו ומגורמים איראניים לרבות חיזבאללה להבעיר את הגבול הצפוני עם ישראל .

בימים האחרונים הוא החל הנשיא הסורי להזיז נשק כימי לכיוון יחידות הטילים והארטילריה של הצבא הסורי ואף ערך תרגיל צבאי גדול של ירי טילים לרבות שימוש בטילים מדגם סקאד ד' , היכולים לשאת ראשי נפץ כימי – ישראל הודיעה כי לא תאפשר לאיום כזה להמשיך להתקיים והזהירה כי תמנע העברת נשק זה לידי חיזבאללה בלבנון אשר גם בקרב כוחותיו חלה כוננות ודריכות לקראת מלחמה עם ישראל – אין ספק שברגעי לחץ, אובדן שליטה ובשעה  שהטבעת תתהדק סביב צווארו ינסה אסד להרחיב את המלחמה לתוך לבנון על כל המשתמע מכך .

 

 

 

 

 

 

גיל שמואלי , כותב מומחה -   חבר הנהלת הליכוד העולמי  חבר חטיבת בוגרי בית"ר בא"י href="mailto:gi_s@walla.com">ציר הליכוד בוועידת הליכוד (חבר מרכז הליכוד )- מייל :gi_s@walla.com               טל-פקס : 04-951-1963  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב