דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יציאה מאזור הנוחות - כלי להתפתחות אישית 

מאת    [ 24/07/2012 ]

מילים במאמר: 367   [ נצפה 2468 פעמים ]

מגיל צעיר אהבתי אמנים ואמנות, אך מעולם לא חשבתי על עצמי כציירת מי שנודעו כמוכשרים בציור במשפחתי הקרובה, היו אחי הצעיר - שלומי, ובני - אבנר. אבל יום אחד, לאחר שנולד תום, נכדי הראשון, שהפך אותי לסבתא גאה, החלטתי להכין הפתעה להורים הצעירים ולצבוע לכבוד האירוע ארגז צעצועים.
ההתחלה, כמו כל ההתחלות, הייתה קשה. איך לצייר? מה לצייר? באיזה צבעים? באיזה פורמט? האם זה יימצא חן? מה יגידו? ועוד ועוד...
מסוג התירוצים שאנחנו ממציאים לעצמנו על מנת שלא להעיז ולנסות דברים חדשים ולא מוכרים. אחרי התלבטויות, החלטתי ללכת בכיוון אתני - עממי. מוטיב החיות. בו בחרתי מתאים לילדים, אבל גם לרצון הבסיסי שלי לצייר משהו נאיבי , פולקלוריסטי וצבעוני. בחרתי מספר ציורים מתוך לוח-שנה הודי צבעוני, בעבודת יד, ובנוסף, כמה דגמים מתוך ספר צילומים של קרמיקה ארמנית. התחלתי בתרנגול ההודי, המשכתי בחמור הארמני, ומשם זרמתי הלאה.
התגובות מבני המשפחה היו נלהבות ומפרגנות: וואו, איך לא ידענו שאת מציירת? גליליה, חברתי היקרה ומדריכתי לעולם הציור, עזרה בהתאמת הצבעים, ואני יצאתי לדרך חדשה ומרתקת, את התוצר, הארגז הראשון שציירתי, תוכלו לראות מוצג בחנות הוירטואלית שלי שבאתר הומפרו.
לאחר כשנה של התאקלמות בעולם החדש והצבעוני אליו נכנסתי כאילו באקראי, התחלתי לחשוב על פתיחת עסק קטן. לא שהיה לי מושג איך ומה עושים? אבל הייתה לי המון חדוות יצירה שבעזרתה העזתי לצאת לדרך. האמת, אינני מאמינה באמת באקראיות. ההתפתחות הזו בחיי הייתה עבורי הדבר הנכון במקום הנכון, גם אם לא הכרתי בזה עד שהיתי ממש בתוכו !! כל ערב, במקום לשבת אל מול הטלוויזיה, ישבתי בסלון ביתי וצבעתי. הייתי באקסטזה. לא יכולתי ללכת לישון. רציתי ליצור עוד ועוד!! עד השלב ההוא חוויתי יצירה רק דרך כתיבה. אבל יצירה בצבע היא משהו אחר לחלוטין.
ואז. הסתבר לי שכדי להתפרנס מעסק צריך לפרוץ מחסומים נוספים של חוסר נוחות. צריך גם לשווק. אני, שעבדתי כל חיי כשכירה, וגיליתי פתאום את טעם היצירה האומנותית, עדיין נבהלת מפריצה נוספת אל הלא נודע, מהתחום הזר, הלא-מוכר, והמאיים הזה ששמו שיווק.
אנקדוטה לסיום: תום, נכדי הבכור, שהיום הוא כבר כמעט בן תשע, התגלה כצייר מוכשר ביותר בזכות עצמו. עכשיו יש לנו כבר שושלת של אמנים, האם יש כאן מסר? בהחלט כן !!!
יש כאן המלצה חמה למי שמתלבט/ת: גם סבתא יכולה לצאת מאזור הנוחות שלה ולגלות בתוכה כישרונות לא מוכרים.

Have a colorful day צבעים אמנותיים – ורדה שילה 054-6337139 shilovarda@gmail.com https://www.facebook.com/artisticolors ניתן לבקר בחנות שלי  כאן וכאן 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב