דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק יצירתי וחמשת החושים שלך 

מאת    [ 20/07/2012 ]

מילים במאמר: 645   [ נצפה 2261 פעמים ]

בצורתו הבסיסית ביותר קופירייטינג הוא האמנות להפוך מלל כתוב בשביל המטרה לשכנע מישהו לעשות משהו. הדברים נכונים בעיקר בכתיבת טקסט של תיאור. אבל מדוע כך הם הדברים - מכיוון שחמשת החושים של הלקוח יכולים להיות מושפעים רק שעובדים מולו ולא על הנייר. זאת הסיבה מדוע קופירייטרים חייבים לייצר חוויות תחושתיות בשביל הלקוחות שלהם, משהו שאפשר לגעת בו ולהרגיש והכול בעזרת המילים.

האם עצרת פעם לחשוב על קופירייטינג כחוויה תחושתית - אתה לגמרי צריך לחשוב במוד הזה, כמו שאמרתי קודם על מנת לשמוע, להריח, לטעום, לראות או להרגיש מוצר אנו צריכים להיות במחציתו. פעמים רבות מדי, כאשר קופירייטרים כותבים תיאורים הם משמיטים הרבה פעמים תיאורים נחשקים וכותבים בצורה יבשה מדי, ללא התרגשות, בלי אינטראקציה, בלי ניסיון והתיאור אמור להיות...בוא נגיד תיאורי. תיאורים אפקטיביים אמורים למלא את החלל בין מה שהלקוחות יראו, ישמעו, יריחו, יטעמו וירגישו או שירגישו שהם עומדים ויזואלית מול המוצר. תיאורים אפקטיביים אמורים לפתות לקוחות וליצור אירוע או באז ממשי על מנת שלקוח ירגיש שהמוצר הוא בדיוק בשבילו.   

בוא ניקח לדוגמה ופלות של חברת עלית - לא תרצו לתאר אותם רק "כטעימים" או שיש להם "טעם משגע", הדבר הנכון במקרה הזה הוא לשלב את הלקוח שלך בתוך החוויה של ההנאה הצרופה מהמוצר. אתה כקופירייטר צריך לחשוב איזה מחמשת החושים יהיו הכי מסונכרנים עם המוצר שלך ולכתוב בעצם סיפור ויזואלי מרגש משהו שיפנה בדיוק אל החושים הללו.

לדוגמה לעולם לא לכתוב  "הופלות של עלית הכי טובות , תאכלו אותם היום" אלא לתאר את כול התהליך שיוכל להיות מקושר לחושים של הלקוח בהם אתה רוצה להשפיע והדגש פה הוא על תיאור התהליך.

1. "עצם הריח של השוקולד שמתערבב עם טעמו של הבצק עם הטעם שמשאיר אותך פעור פה שאתה מלקק את השפתיים מהמתוק שניגר מהוופלה, בלוטות הטעם שלך יודו לך כול פעם מחדש".

דוגמה נוספת ליחידת נופש באיי סיישל :

אם תיקח את הדרך הבסיסית ותיפול שוב לביטוים הנדושים כמו נוף לים ושקיעות כלולות במחיר אתה לא תשאיר לקורא או במקרה הזה ללקוח שום חוויה מסקרנת, ישנה אפשרות הרבה יותר טובה לתיאור של אותה סיטואציה.

היום שלך מתחיל אתה נהנה מארוחת בוקר של גורמה שמבושלת על ידי הצוות הפרטי שלך שעומד לרשותך 24 שעות ביום, נוף מהממם משקיף על הבריכה המדהימה שלך והשמש מנצנצת על המים הנעימים שלה והכול מקדם אותך לעוד הרפתקה באיי סיישל. הליכת בוקר מענגת לאורך החוף הפרטי והלבן שלך הוא הדרך המושלמת לפתוח את היום שלך, בסוף היום יהיה לך שיזוף זית מדהים ותאבון פנומנאלי.

הכנס לבית הקיץ שלך המשקיף על הבריכה ותכין את עצמך לארוחה ברמה עולמית במסעדה בקלאסיקה עולמית, לאחר סיום הארוחה ולאחר שלגמת מספר משקאות שהכניסו אותך לאווירה המרגיעה והנכונה השען על הטרסה והשקף אל השקיעה שהרוח המלטפת מרגיעה אותך ונותנת לך חוויה שלא תשכח במהרה. 

הביטוי "שיזוף זית מדהים" – האם זה לא גורם לך לצייר את התמונה בצורה המוחשית ביותר - האם אתה מרגיש את העקצוץ החמים לאחר שבילית יום בשמש - , האם אתה חש את הרוח המלטפת , הבריזה – כול הביטויים הללו גורמים ללקוח להזיל ריר על המוצר שלך.

אתם מתחילים לראות את החשיבות של כתיבת תיאור אמיתי - הלקוחות שלך לא שם, הם לא יכולים לראות, להרגיש, לשמוע, לטעום ולהריח מה שאתה מרגיש. אתה צריך לעשות את הדבר הקרוב ביותר לכך ולדמיין בצורה ססגונית מה תהיה בשבילם תחושת החוויה על מנת שהם ירצו לקנות את המוצר שלך.

כאשר אתה כותב תיאור דסקריפטיבי בחר את החושים שהכי מתאימים ללקוח שלך והתמקד בהם. אם אתה מתאר מזון כמובן שתרצה לחשוב על מה אתה טועם אבל כמובן גם על הריח שלו ועל הנראות שלו (אנשים קונים גם בעיניים ולכן הפרזנטציה לא פחות חשובה מהטעם). אתה כותב לאתר נסיעות וטיולים את כמובן צריך להתמקד במראות ובקולות יחד עם התחושות (רוגע, הנאה, התרגשות וכיוצא באלה).

המטרה שלך היא לגרום לקוראים שלך לעצום את העיניים ולדמיין בצורה המקורית והססגונית ביותר את החוויה שלך, ברגע שהגשמת את זה תרגיש צמיחה משמעותית בחשבון הבנק שלך כצמיחה שתהיה בכמות הלקוחות והמכירות שלך.

 

חברת Creative Brilliance היא חברה עם קול צעיר בועט וחדשני בפרסום שיווק וקידום אתרים ממותג, החברה פרי חזונו של המייסד איציק עומרי שמה לה לנכון לקחת את כול נושא קידום האתרים ולשים אותו בספרה אחרת לגמרי עם מקצועיות אין קיץ עם נופך מעט שונה ועם יצירתיות שמתכתבת עם הטרנדים של עולם הפרסום יחד עם רצון הלקוח…החיפושים שלכם הסתיימו באופן רשמי כי חזון התוכן היצירתי שיזניק את העסק שלכם קדימה נמצא ממש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב