דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ליקויי בניה 

מאת    [ 17/07/2012 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 2762 פעמים ]

איך להימנע מרכישת בית בו קיימים ליקויי בניה?

 

ראשית כל, לפני שמתחילים לחלק טיפים ועצות מקצועיות לכל מי מכם אשר עומד לרכוש בית (חדש או ישן), חשוב לציין מראש מהם ליקויי בניה ומהן ההשלכות של ליקויי בניה: ובכן ליקויי בניה הם סדרת ליקויים שבוצעו בעת בניית המבנה בשלב התכנון ובעיקר בשלב הביצוע, החל ממערכת איטום אשר איננה עומדת בתקנים הנהוגים בארץ ועד לכל מיני גימורים קטנים במערכות הבניין, מערכות יסוד, אשר ליקויי בניה הקיימים בו יכולים לערער את היסודות ולגרום נזקים רחבי היקף בטווח הארוך ואף לסכן חיי אדם.

 

ליקויי בניה במבנים ישנים:

לקראת רכישת בניין פרטי או דירת בבית דירות משותף, חשוב לעשות ביקורת מבנים וחשוב לערב שמאי מקרקעין מוסמך אשר ייתן הערכת מחיר כוללת לנכס, חשוב כי אותו שמאי מקרקעין יהיה מודע גם למצבו התחזוקתי של המבנה מבחינת ליקויי בניה אם אלו אכן קיימים ואם כן אז לגודל הנזק, אורך הטיפול ועלותו. במקרים רבים ליקויי בניה יגרמו לכם לשקול שנית את עצם רכישת הבית המדובר אך גם באם בכל זאת תבחרו שכן לרכוש אותו, כאשר אתם תהיו מודעים לקיומם של ליקויי בניה וכן לאופן הטיפול הדרוש, תוכלו הן לטפל באופן המיידי בכדי להחזיר למבנה את היציבות שלו וכאמור למנוע נזקים בעתיד וכן, תוכלו לנהל משא ומתן עם בעל הנכס בכדי שזה יקזז את עלות הטיפול ממחיר המבנה או לחילופין,יטפל בבעיית ליקויי בניה לפני העברת הבעלות על שמכם. בכל אופן, תמיד עדיף לדעת על קיומם של ליקויי מבנה ועל היקפם והסכנות הנשקפות בגינם.

 

ליקויי בניה במבנים חדשים:

אל תחשבו ולו לרגע כי ליקויי בניה הם הצרה של מי שעובר לבית ישן או קונה נכס עתיק יומין ואילו כאשר קונים בית חדש, היישר מהקבלן, או אף בונים וילה חדשה מהיסודות - אין מצב לקיום ליקויי מבנה. ממש לך כך פני הדברים. ליקויי בניה מתגלים במבנים חדשים, יפים, מרהיבים, בנייני משרדים מפוארים, מגדלי דירות פאר ואף וילות פרטיות אשר תוכננו על ידי מיטב המעצבים. ליקויי בניה הם תולדה של הזנחה בעת ביצוע העבודה בשטח הבניה, עבודה תחת לחץ ובתנאים לא אופטימליים וכמו במקרים רבים - גם טעויות אנוש. לכן, אי אפשר לטעון כי במבנים חדשים או במבנים יוקרתיים, אשר נראים "מיליון דולר" כלפי חוץ, אין מצב לקיום ליקויי בניה.

 

ליקויי בניה לאחר שיפוץ מבנה:

כאשר אנשים רק משפצים מבנה, כלומר בונים "רק" מטבח חדש או "רק" מרחיבים את האמבטיה... נדמה להם כי אין שום שינוי בבניין מאחר ומדובר רק על תוספת קטנה ובכן, לידיעתכם, רק שיפוצים, רק תוספות ורק אמבטיה חדשה, כל אלו דרשו התערבות במבנה הבית (שבירת קירות, חיבורים למערכת האינסטלציה, בידוד, סיד, גבס ועוד) ולכן גם עבודת שיפוץ קטנה כגדולה יכולה להתבצע תוך חשיפת המבנה כולו לליקויי בניה ולכן יש להתייחס לבית ששופץ כאל מבנה חדש אשר חשוב שיבוצע בו בדק בית מקצועי לאיתור ליקויי בניה ואם כן, לטפל בזאת באופן המיידי לפני שהליקויים מחלחלים ופוגעים במבנה כולו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב