דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בעבירת מהירות מופרזת 

מאת    [ 16/07/2012 ]

מילים במאמר: 370   [ נצפה 3270 פעמים ]

במקרה של מהירות מופרזת, עורך הדין של הנהג החשוד, יכול תמיד לטעון כי המשטרה אינה יכולה להסתמך על ממצאים סובייקטיביים כמו מד מהירות בניידת של שוטר התנועה שצילם את העבירה.
כיום ישנם בניידות המשטרה, אמצעי לבדיקת מהירות מופרזת שנקרא מכשיר הדבורה (מכמונת רדאר), להבדיל ממכשיר לייזר, מצלמות נייחות או מכשיר הממל"ז הינו קל ונוח לתפעול והפעלה. השוטר האוכף יכול לקלוט באמצעותה את מהירות הנסיעה של הנהג בין אם הניידת עומדת ובין אם היא בתנועה. השוטר יכול לבחור את כיוונה של המכמונת גם לעבר רכבים המגיעים מהכיוון הנגדי.

מה הם דירוג הקנסות על מהירות מופרזת?

קנסות על מהירות מופרזת נמדדים על פי מהירויות שונות למשל מהירות שהיא 40 קמ"ש מעל המותר בדרך שאינה עירונית תזומן למשפט ושלילת רישיון מנהלית. עורך דין תעבורה מיומן, יוכל לערער על מכמונות המהירות. בישראל מהירות מופרזת נחשבת לאחת העבירות החמורות לעומת זאת, באירופה הגבלת המהירות חמורה פחות. ניסיון של עורך דין לתעבורה, יכול לשנות את הליך המשפט ובמקרים רבים אף לזכות את הנאשם.

על הנהג לדעת מתי לפנות אל עורך דינו

מי שנאשם בתיק תעבורה על מהירות מופרזת, והוא אינו מכיר את הכללים, עלול להזיק לעצמו בכך שאם רק בשלב מאוחר יותר שכר את שירותיו של עורך דין לתעבורה, וכבר נעשו פעולות בתיק, הדבר יקשה על העורך דין בייצוגו אפילו אם הוא מאוד מנוסה, בכדי לתקן את הנזקים שנעשו. הדבר הרצוי והמומלץ ביותר זה לשכור את שירותיו של עורך דין לתעבורה, ברגע שנעשתה העבירה עוד אפילו לפני החקירה המשטרתית. במידה והנאשם הצהיר כי הוא כופר בהאשמות, יתחיל תהליך של הצגת הראיות של התביעה וההגנה שבסופן השופט יחליט אם הוא זכאי או אשם. כמו בכל משפט פלילי, הנאשם זכאי לעיין בחומר התביעה לפני המשפט, על מנת להתכונן למשפט. התובעת במקרים אלה היא משטרת ישראל והיא יכולה להשתמש רק בעדויות ובראיות הכלולות בתיק.

כמה זה עולה לנו?

להלן דרגות המהירות בתחום עירוני: אם נסעת 20 קמ"ש מעל המותר, תקבל קנס כספי של 250 ש"ח. אם נסעת 21-30 קמ"ש מעל המותר, הקנס הכספי יהיה 750ש"ח  מ31 קמ"ש ומעלה, תזומן לבית המשפט לתעבורה. אם תוזמן לדין, משטרת ישראל, יכולה לשלול את רישיונך למשך 30 יום בהתאם לצו פסילה מנהלי. במידה והוזמנת לדין בגלל מהירות מופרזת, תהיה חייב להגיש בקשה לביטול פסילה מנהלית והעורך דין שלך יהיה חייב לפעול בתיק בתוך תקופת הפסילה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב