דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח אפליקציות לאייפון, ההווה והעתיד 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 1946 פעמים ]

אנחנו חיים בתקופה מסעירה מאוד מבחינה טכנולוגית. אם בעבר הלא רחוק צצו דגמים חדשים של טלפונים סלולריים ניידים והמשאבים והאנרגיה הוקצו ליצירת דגמים חדשים, קלים יותר ומתוחכמים יותר, הרי שהיום במקביל לכך שמדי כמה חודשים צץ הכוכב התורן בשמי הסלולר – חדשות לבקרים צצה לה אפליקציה חדשה שכובשת את העולם תוך ימים ספורים. אי לכך חשוב מאוד לשים לב לשוק המתפתח במהירות עצומה ומסחררת הזה. אז מה צריך לדעת על פיתוח אפליקציות לאייפון?

הציוד הנדרש לצורכי פיתוח אפליקציות לאייפון

ראשית כל, בניגוד לפיתוח תוכנות אחרות בסביבות עבודה של windows או linux שניתן לפתח כמעט בחינם, פיתוח אפליקציות לאייפון אפשרי אך ורק במחשב שמריץ את תכנת ההפעלה של apple (Mac OS X). ומדובר רק בגירסא 10.5 ומעלה. אין שום אפשרות לפתח תוכנות או אפליקציות במחשבי PC  רגילים שמריצים את windows. האפשרות הזולה ביותר כיום היא רכישה של מחשב Mac Mini שהוא מחשב פצפון יחסית אך בעל יכולות מספקות לביצוע העבודה. שנית, חשוב שתרכשו מכשיר iPhone כיוון שעליו תבדקו את האפליקציות שתכתבו. בעיקר אם הן כוללות מצלמה או טלפון.

רישום לתכנית המפתחים של apple לצורכי פיתוח אפליקציות לאייפון

מתכנתים רבים רואים זאת כמכה קשה לכיס ולאגו, אבל נכון להיום על מנת לפתח אפליקציות לאייפון יש לפני הכל להירשם לתוכנית המפתחים של apple. דמי חברות בתכנית למתכנת בודד הם $99 וכדאי להתחיל את תהליך ההרשמה כמה שיותר מוקדם כיוון שהליך הרישום עלול לקחת עד שבועיים. במידה ותהיו מעוניינים להירשם כחברה, התהליך עלול לקחת אף זמן רב יותר כיוון שתאלצו להמציא מסמכים המעידים עליכם כעל חברה רשומה ואפשרות זו עולה אף יותר כסף, $299 ליתר דיוק. למרות זאת, רישום כחברה לתכנית מאפשר צירוף של מספר מתכנתים ולא רק אחד. הרישום לתכנית מאפשר לכם לפתח אפליקציות לאייפון, לבדוק אותן על מכשיר האייפון  שלכם וכן להשתמש בחנות האפליקציות כדי למכור או להפיץ חינם את התוכנה. הרישום יבוצע דרך האתר https://developer.apple.com/programs/ios.

הידע הנדרש לפיתוח אפליקציות לאייפון

למי שמכיר את שפות התכנות Java, C++ או #C יהיה קל יחסית ללמוד את שפת התכנות בה כותבים תוכניות לאייפון שנקראת Objective-C. באופן יחסי זוהי שפה קלה ומונחת עצמים. הכרות ראשונית עם השפה מספקת apple בכתובת הזו: https://developer.apple.com/library/mac/#documentation/cocoa/Conceptual/ObjectiveC/Introduction/introObjectiveC.html והקריאה מאוד מומלצת לפני שיוצאים לדרך.

פיתוח אפליקציות לאייפון – אז איך מתחילים?

אם עברתם את כל השלבים שצוינו לעיל בהצלחה ככל הנראה אתם נחושים בדעתכם. לכן הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להוריד את הiPhone Software Development Kit או בשמו הסימפטי יותר – SDK. אפשר למצוא אותו בפורטל המפתחים של apple  בכתובת הזו - https://developer.apple.com/programs/ios/ . הSDK   כולל סביבת עבודה בשם XCode והיא מאפשרת לכתוב את התכניות, לקמפ אותן, להריץ אותן על הסימולטור ואף לדבג אותן. על מנת להתחיל אנחנו ממליצים על המדריך הפשוט הבא http://www.servin.com/iphone/iPhone-Buttons.html . בשלב זה נאחל לכם המון בהצלחה. אתם תזדקקו לה...

pgn בנייה וקידום אתרים, מיתוג בפייסבוק - www.pgn.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב