דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך להתגבר על הפחד משינוי 

מאת    [ 15/07/2012 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 3555 פעמים ]

איך להתגבר על הפחד משינוי

זוכרים את הפעם הראשונה שניגשתם לראיון עבודה? את הפעם הראשונה שיצאתם לדייט? את הפעם הראשונה שעשיתם שיחת טלפון שיווקית? את הפעם הראשונה שמכרתם והרווחתם כסף? את היום הראשון באוניברסיטה? את ההחלטה הרצינית הראשונה להתחיל לעשות ספורט? להפסיק לעשן? לעלות על הבמה מול קהל זר?

יש בחיינו אלפי נקודות ציון אליהן אפשר להתייחס כ"פעם הראשונה". הדבר העיקרי הזהה ביניהן, המכנה המשותף הבסיסי ביותר בין כל ההחלטות הללו הוא שקדמה להן החלטה אחת ויחידה, והיא: להיות אמיצים! בחרנו להתגבר על הפחד מהלא נודע, הפחד מהכישלון, הפחד מהבושה, הפחד מההפסד, ולעשות את מה שצריך כדי להצליח.

במאמר זה אתן מספר טיפים בהם אני משתמשת כדי להתגבר על החשש שעולה בכל צומת דרכים שדורש החלטה, ומציב אותנו מול הבלתי נודע.

המוטיבציות העיקריות: מקל וגזר

יש שתי מוטיבציות עיקריות שמנהלות אותנו: הרצון בעונג והחשש מכאב. אחד הכלים החזקים ביותר שעוזרים להתגבר על הפחד הוא שימוש בגורמים הללו. פשוט לשאול: מה אשיג כשאעשה / מה אפסיד אם לא אעשה. רשימה מסודרת תעזור למנוע את הבלבול והחשש הלא ברור, ותאפשר לבחור בעשייה כאופציה הנכונה ביותר.

כוח הדמיון

למוח המודע יש מספר יכולות, שרובנו משתמשים בהן בלי להבינן כראוי. אחת מהן היא כוח הדמיון. בלי דמיון לא היה לנו כמעט כלום. אם מישהו לא היה מדמיין את המחשב – לא הייתם יכולים להכיר אותי. אם מישהו לא היה מדמיין את הגלגל / מנוע סילון / כסא / עיפרון... המסר ברור. הדמיון הוא בעצם המיקוד של הצורך. כמו זכוכית מגדלת שממקדת את אור השמש ויכולה לייצר אש. הטעות הנפוצה של רוב האנשים היא לדמיין חוסר הצלחה, הפסדים, כשלונות וכו'... אל תעשו את זה! דמיינו את המקום הטוב אליו אתם רוצים להגיע, וזה יעזור לכם להתגבר על הפחד.

המון המון סיבות

השאלה הראשונה, בלעדיה אין אפשרות להגיע להצלחה משמעותית, היא: למה? למה אתם רוצים להשיג את מה שאתם רוצים? טיפ חשוב בנושא זה: עשו רשימה של המון המון סיבות. סיבה אחת לא מספיקה, כי ברגע שתיתקלו בקושי הראשון תצטרכו להשתמש בכמה שיותר "ארטילריה" וזה אומר – כמה שיותר סיבות להמשיך בדרך ולהתגבר על הפחד.

ידע = כח (אומץ)

אם אתם פוחדים, זה מכיוון שאין לכם מושג מה הולך לקרות. רוב האנשים פוחדים מהלא נודע. כמו להכנס למנהרה חשוכה. צריך אומץ כדי לעשות את הצעד הזה, ואחת הדרכים הנכונות היא ללמוד כמה שיותר על המסלול אותו יש לעבור. אם נכנסים למנהרה צריך להערך בהתאם, ללמוד את תוואי השטח, לקחת פנסים וצידה לדרך וכו'... לימדו כמה שיותר על מה שאתם רוצים לעשות. קיראו, שאלו אנשים שכבר עברו את המסלול או משהו דומה לזה, שוחחו עם אנשי מקצוע, הכינו שיעורי בית כדי שיהיו לכם כמה שפחות הפתעות בדרך.

התמקמו בעמדת "היועץ המתצפת"

שימו את עצמכם בנעליו של "יועץ" מדומה שבא לייעץ לחבר הטוב ביותר שלכם כיצד עליו לנהוג במצב הקיים. לעיתים אנו פועלים מהמקום של הרגש ולא בוחנים את כל האפשרויות. אמצו הלך רוח של סקרנות כלפי העתיד. זה יעזור לכם להכניס את הפחד לפרופורציות הנכונות.

זיכרו: הפחד הוא כלי שמוכיח לכם שעשיתם את הבחירה לצאת מאזור הנוחות. קבלו אותו בברכה ופעלו איתו בתבונה. אני מזמינה אתכם לצפות בוידאו הדרכה מיוחד שהכנתי בנושא ההתגברות על הפחד.

בהצלחה

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה.
www.aloe-forever.co.il
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב