דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורות משותפת- ברוכים הבאים למשפחה החדשה 

מאת    [ 14/07/2012 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 1865 פעמים ]

 

מה קרה למשפחה המסורתית?

החברה הישראלית מקבלת בהדרגה, בפתיחות הולכת וגדלה משנה לשנה את המשפחה החדשה לסוגיה. המשפחה המסורתית הותיקה, זו שיש לה אבא ואמא הקשורים זה לזה בקשרי אהבה, כבודה במקומה מונח, אבל המציאות לא מאפשרת לכל אחד לממש זכויות הורים בפורמט היחיד הזה וגם אחוזי הגירושין הגבוהים כל כך מראים שהמשפחה "הרגילה" רחוקה מלהיות מודל מושלם עבור כולם.
העידן המודרני מביא לנו כל מיני שינויים באורח החיים: מרוץ חיים מהיר ושאיפה לקריירה והגשמה עצמית גם לנשים ולא רק על ידי הורות לילדים. לא כולם מקבלים באופן אוטומטי את תפקידם כהורים לילדים כבר בגילאי העשרים ולפעמים כשיצר ההורות מתעורר, כבר קשה למצוא בן זוג רומנטי שאפשר להיות הורים איתו ביחד.

לכן, מודל המשפחה המסורתי עדיין קיים אבל לצד מסגרות חדשות שהולכות ומתעצמות. התווספה גרסה המכונה "הורות אחרת" או "הורות משותפת".

מהי המשפחה החדשה?

המשפחה החדשה היא כזו המאפשרת גם לזוגות לסביות, גייז וטרנסג'נדרים לחיות חיי זוגיות והורות גאים וגלויים ולנשים לגדל ילדים כחד הוריות ללא קשר זוגי.
האפשרות להיות הורים באמצעות אימוץ ילד, היא אפשרות שתמיד הייתה קיימת, אך הרשויות מעמידות קשיים בפני מועמדים לאימוץ והן מאפשרות זאת רק לזוגות נשואים שעומדים בקריטריונים מסויימים והתהליך, גם במקרים שעומדים בקריטריונים ממושך מאוד.
משפחה חדשה היא שם כולל לכמה מודלים משפחתיים חדשים ודרכים אלטרנטיביות להיות הורים. נשים ללא בן זוג וזוגות לסביות יכולות להכנס להריון באמצעות תרומת זרע מבנק הזרע ולגדל תינוקות ללא אב. משפחה חדשה הינה מתכון חדש לגידול ילדים, במסגרת גידול יחידני של צד הורי אחד או שני הצדדים השותפים להורות.

הורות משותפת.

היא פתרון שצובר תאוצה בשנים האחרונות משום שהוא מאפשר לגבר ולאישה ששותפים לחלום להביא לעולם ילדים, אך אין בניהם קשר רומנטי, לעשות זאת באמצעות הסכם בניהם המפרט את האופנים שעל פיהם יגדלו במשותף את הילד.

קל מאוד למצוא דמיון בין הורים גרושים לילדים משותפים לבין הורות משותפת על בסיס חוזה מוסכם,למעט הבדל משמעותי מאוד שעושה את כל ההבדל. הורות משותפת מפגישה את שני הצדדים מתוך רצון לשיתוף פעולה פורה לטובת הילד ואילו בגירושים, לא פעם טובת הילד נפגעת כתוצאה ממרקם היחסים הרעוע והמשקעים הרבים והטעונים אשר גרמו לקרע המשפחתי. זה לא פעם מחלחל ליחסים עם הילד ושימוש בעייתי בילד להעברת מסרים בין הצדדים ההוריים.
הורות משותפת מבוססת על כבוד הדדי וידידות בין ההורים השותפים לגידול הילד, כשטובת הילד עומדת בראש מעייניהם בכל עת.
העובדה שלילד יהיו אם וגם אב בעלי זכויות הורים מלאות ורצון אמיתי לחלוק ביחד את גידולו היא סוד ההצלחה של המשפחה החדשה הזו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב