דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סגנון הכתיבה המומלץ בדף הבית של האתר שלכם 

מאת    [ 13/07/2012 ]

מילים במאמר: 446   [ נצפה 1744 פעמים ]

תופעה נפוצה בקרב אתרי אינטרנט היא פתיחת הטקסט שבדף הבית בשאלה. זה רעיון רע, ומיד אסביר למה. קחו למשל את השאלה הבאה שלקוחה מאתר שמזמין בעלי עסקים לבנות לעצמם אתר: "האם חשבת פעם מה אתר אינטרנט יכול לעשות לעסק שלך?". בעולם המכירות מרחוק, זוהי טקטיקה חלשה שמעבירה את השליטה מאיש המכירות אל הלקוח הפוטנציאלי, שם המכירה עשויה להסתיים בכלום ושום דבר. כמובן, בפגישות פנים אל פנים, שאלת פתיחה יכולה להיות טקטיקה מועילה שעוזרת להציף כמה נקודות חשובות ומשמשת כמנוף לשיחה ולמכירה. כשפוגשים בעל עסק ושואלים אותו: "אם אתה מוכר מוצר ורוצה לנסות להגביר את המכירות, למה לא למכור אותו באינטרנט?" זו דרך לא רעה לפתוח שיחה, אבל כשהמכירה מתבצעת מרחוק, באמצעות חוברת, פרוספקט או אתר אינטרנט, צריך להתמקד בפרטים שעוזרים לסגור את העסקה, להתמקד בעובדות ולא בגירויי שיחה.

אחת הסיבות לכך היא שכשמציפים שאלה שכזו מעודדים את הלקוח לשאול את עצמו "מה באמת הסיכוי של אתר האינטרנט לעזור לי בעסקי?", וגורמים לו לתהות האם זו באמת דרך טובה לעשות עסקים או שמא דרך נהדרת לבזבז את כספו לריק. על בעלי אתרים לזכור את המטרות שלהם - להמיר במהירות את דעת הגולש מתהייה על טיב המוצר ל... קנייה.

גישה טובה יותר מאשר לשאול שאלות תהיה לספר לגולשים מה אתר האינטרנט שהגיעו אליו יכול לעשות לטובת העסק שלהם, ולהציג בפניהם ראיות חותכות שיגרמו להם להאמין. דף הבית של האתר שלכם הוא המקום שבו אתם מגדירים את 'דוכן המכירה' שלכם וכדאי שההגדרה הזו תוצג באופן היעיל והמדויק ביותר האפשרי באמצעות טקסט חזק ומדויק.

בואו נאמר שלמוצר שלכם קוראים "פנטסטיק". דף הבית צריך להיפתח במילים "פנטסטיק הוא...", "פנטסטיק עושה..." או "פנטסטיק ישפר את...". יש למקד את המסר הראשוני ביתרונות החיוביים של המוצר, להגדיר אותו ולמכור באמצעות הטקסט את נקודות החוזק. הרי לכל עסק יש יתרון מסוים, או משהו להתפאר בו. העסק שלכם קטן? מצוין, זה אומר שאתם תמיד זמינים ומוכנים לפקודת הלקוח. העסק שלכם צעיר? מעולה, זה אומר שאתם מלאים באנרגיה. כל דבר שאתם יכולים לומר באופן חיובי על העסק ועל המוצר שלכם יכול להבדיל אתכם מהאתר המתחרה שלא עשה את זה.

אם תכתבו שאתם עובדים עם לקוחות בכל סדר גודל, האמינו לי, לא תמצאו לקוחות גדולים שנופלים ברשת שלכם. אם אתם עובדים עם לקוחות קטנים יותר אל תחששו לציין את זה, לפחות זו אמירה שעוזרת לאבחן אתכם ונותנת לכם משהו למכור. כדי להמיר גולשים ללקוחות צריך לגרום להם לשים לב לכך שאתם שונים.

בנוסף, השתדלו לא ליצור טקסט כללי מדי. היו ספציפיים. אם יש לגולשים שלכם צורך מסוים, יש סיכוי שהדיאלוג השיווקי הממוקד שלכם, הלא הוא הטקסט בדף הבית שלכם, יפגע בדיוק במקום שהגולש זקוק לו, או... שהוא עשוי לפספס. אבל אם רק תכלילו – לא תפגעו בול אף פעם.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים. www.kotevtov.com  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב