דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא מצחיק. סיינפלד ישלם עמלת תיווך... 

מאת    [ 13/01/2008 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 3869 פעמים ]

בית שרכש הקומיקאי ג'רי סיינפלד יעלה לו עכשיו כמאה אלף דולר יותר ממה שסבר. שופט במנהטן פסק שסיינפלד ואישתו, שרכשו את הבית ברחוב 82 של איזור האפר ווסט סייד של מנהטן ב- 2005 התחמקו מתשלום עמלה למתווכת הנדלן שלהם שהראתה להם את הבית. הסיינפלדים טענו כי המתווכת, תמרה כהן שמה, אינה זכאית לעמלתה מכיוון שסירבה להציג להם במועד שהיה נוח להם -- בשבת.

בית המשפט קיבל את גרסתא של כהן כי יידעה את בני הזוג עוד ביום ששי על היותה שומרת שבת ולפיכך לא תוכל להראות להם את הבית מכניסת השבת ועד צאתה. בני הזוג סיינפלד טענו מנגד כי "לא ידעו" מדוע המתווכת לא ענתה לטלפון בשבת, ומשלא קיבלו מענה פנו ישירות לבעל הנכס במהלך השבת, וסיכמו עמו ישירות על רכישת הבית. ביום ראשון בדקה המתווכת תמרה כהן את המשיבון שלה, וכך למדה כי מר סטיב גאליסטינוס, נציג משפחת סיינפלד, התקשר אליה במועד מוקדם יותר. כהן מיד התקשרה אל גאליסטינוס ובשיחה זו הודיע לה נציג המשפחה כי בני הזוג נפגשו בינתיים עם המוכר ואף הגיעו איתו ישירות להסכמה על רכישת הדירה המדוברת.

בני הזוג סיינפלד התקשרו עם המתווכת תמרה כהן 5 חודשים קודם לכן לצורך איתור דירה בניו יורק אשר תשמש אותם לאירוח חברים והלנת אנשי צוות. בתחילה היתה כוונתם לשכור דירה כזו אולם בהמשך ההתקשרות ביקשו שיוצגו בפניהם גם נכסים כאלה העומדים למכירה. במשך תקופת החיפושים הציגה המתווכת כהן בפניהם ובפני נציגיהם דירות כאלה, עד אשר אכן נמצאה דירה כזו למכירה שהתאימה לדרישותיהם ולתקציבם לרכישה. במהלך המשפט ניסו עורכי הדין של משפחת סיינפלד לטעון כי המתווכת לא היתה מורשית לעיסוקה במקרקעין, אולם גם טענתם זו לא עזרה להם לזכות במשפט.

השופט פסק לטובת כהן, וחייב את בני הזוג בתשלום עמלתה של המתווכת שומרת השבת. לא מדובר בעסקה של מה-בכך, גם לא ברובע מנהטן של ניו יורק בו מחיר דירה ממוצע עולה על מיליון דולר. המחיר עליו סיכמו עם המוכר היה 3.95 מיליון דולר ולבית המשפט נותר עוד להחליט עם העמלה שסיכם המתווך שייצג את בעל הבית היתה 5 או 6 אחוזים מסכום העיסקה, כמקובל בארה"ב. כהן ומתווך המוכר יתחלקו בעמלה זו, ובחשבון פשוט חלקה של תמרה כהן, אשר בית המשפט קבע כי היא המתווכת מצד הקונים, יהיה בין $98,750 ל- $118,500 על פי החלטת בית המשפט בדיון נוסף.
יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב