דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הורים מגוננים מדי מונעים מילדיהם כישורי הישרדות חיוניים 

מאת    [ 12/07/2012 ]

מילים במאמר: 462   [ נצפה 2921 פעמים ]

הורים מגוננים מדי מונעים מילדיהם כישורי הישרדות חיוניים 

 

 

שני סוגי הורים

 

באופן עקרוני, בעולם קיימים שני סוגים הורים: הורים מגוננים והורים מרוחקים. הורים מגוננים הם הורים הפורשים רשת ביטחון עמוקה ורחבה עבור הילדים שלהם ותמיד נמצאים שם כדי לעזור לילדים.

 

לעומתם, הורים מרוחקים הם הורים המאפשרים לילדים שלהם להיות עצמאים, לשרוד לבד ולהסתדר בחיים האמיתיים לללא הגנה מיוחדת מצד ההורים אלא בזכות עצמם ובכוחות עצמם. 

 

 

 

ההורים המגוננים פוגעים בכישורי ההישרדות של ילדיהם

 

מצד אחד, הורים מגוננים יוצרים יחסים קרובים וחמים עם הילדים שלהם. הם נוסכים בהם ביטחון, הם יוצרים עבורם מודל משפחתיות תומך וחם, הם גורמים להם להאמין שתמיד יש להם גב ושלעולם יהיה מישהו שידאג להם בשעת מצוקה.

 

מצד שני, הידיעה שההורים מעניקים רשת ביטחון, הידיעה שההורים מגוננים ושניתן לסמוך עליהם בכל מצב - גורמת לילדים רבים לאבד את כישורי ההישרדות הטבעיים שלהם, היא גורמת להם לסמוך על החיים ולהאמין בצורה מוגזמת "שדברים מסתדרים" מעצמם ולחיות בצל המחשבה שבמקרה הגרוע ביותר ההורים יצילו אותם במקום שהם יצילו את עצמם. המצב הזה פוגע בעירנות שלהם, במוטיבציה שלהם להצליח ובכושר התחרותיות שלהם בחיים. המסקנה היא שהורים מגוננים מרדימים באיזשהי צורה את החיוניות של הילדים שלהם ומסרסים אותם.    

 

 

 

ההורים המרוחקים - מפתחים שרידות ותחרותיות לילדיהם

 

הורים מרוחקים נוקטים בגישה הפוכה: הם מוודאים שהילדים ישרדו, הם אינם מעניקים רשת ביטחון אוטומטית לילדים, הם מעודדים אותם לפעול למען עצמם והם משפרים את כושר התחרותיות שלהם הילדים.

 

המחיר של גישה זו הוא ברור: מדובר בגישה שהיא יותר "קרה" ומחושבת, יותר מרוחקת ואגוצנטרית, יש בה מידה רבה של אכזריות, משמעת, קפדנות וספרטניות. גישה זו אופיינית לחלק מהעמים האירופאיים, ולתרבות האמריקאית המעודדת עצמאות ואינדיבידואליזם.

   

 

 

ילדים שורדים או ילדים נחמדים? 

 

בסופו של דבר, לסגנון ההורות ישנה השפעה דרמטית על דרך החיים של הילדים. הורות מגוננת יוצרת בדרך כלל ילדים חביבים, נעימים, משפחתיים וחמים אבל ילדים אלה לוקים בכישורי הישרדות והתחרותיות שלהם. הם נוטים להיות תלויים בהוריהם או שהם בוחרים בני זוג חזקים ועצמאיים מאוד כפיצוי על העובדה שהם אינם עצמאיים.

 

לעומתם, ילדים חזקים ושורדים שגודלו על ידי הורים מרוחקים הם ילדים שיודעים להסתדר היטב לבד ואין להם צורך בעזרה, הם יודעים להתחרות ולהתקדם בכוחות עצמם והם עירניים לכל מה שקורה סביבם. יחד עם זאת, הם נוטים להיות יותר קשוחים ונוקשים, הם דורשים מעצמם המון, הם נוטים להתקשות במצבי קירבה, הם יותר חשדניים כלפי אחרים והם מתקשים לפתח חברויות עמוקות. 

 

 

וטיפ לסיום: הורים רבים הופכים את עצמם למקלט עבור ילדיהם. הילדים מסתמכים על המקלט של ההורים בתור בסיס לחיים והם בורחים אליו כל אימת שמשהו לא מסתדר להם בחיים. כתוצאה מכך, הילדים אינם לומדים לשרוד בכוחות עצמם, כי הם יודעים שתמיד יש מישהו אחר שייקח את מלוא האחריות למצבם.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב