דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


להיות לוגיסטיקנים 

מאת    [ 12/07/2012 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 1729 פעמים ]

להיות לוגיסטיקנים

אחד ממקצועות הלימוד שהפכו להיות מבוקשים מאד בשנים האחרונות הוא תחום לימודי הלוגיסטיקה. בעקבות ההתפתחות התעשייתית הביקוש לאנשים שידעו לרכז בצורה טובה וחכמה את הצרכים השונים של החברה.

ענף הלוגיסטיקה בהגדרתו הוא ענף שדואג לשיטתיות, ארגון וניהול של מערכות לוגיסטיות בארגונים וחברות שונות. תחום האחריות במערך הלוגיסטי של ארגון הוא לנהל את הצרכים הטכניים השונים ולהיות אחראים על האספקה לארגון של  מגוון דברים כמו- חומרים, כלים ותשתיות ייצור פיזיות ולספק את כל השירותים הנלווים אליהם, יחד עם עמידה ובהגדרות קבועות מראש ובמגבלות – כל זאת בהתאם לדרישות השונות אשר מציבה החברה. ענף הלוגיסטיקה הוא תחום אשר מתפתח בקצב מהיר, והביקוש אליו רק הולך וגדל מיום ליום, בהרבה ענפים שונים במשק, כמו בענף השירותים, במגזר העסקי, בתעשייה על ענפיה הרבים, ועוד מגוון תחומים וענפים.

בוגר תואר ראשון בלימודי לוגיסטיקה הוא דמות מפתח בתוך ארגון, ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על: הפקה ותכנון של כל מיני תהליכים ופרויקטים אשר מתנהלים בארגון ופיקוח ובקרה על מגוון התהליכים השונים, יחד עם שילוב וסנכרון בין כל המחלקות והגורמים השונים שנמצאים בארגון. תחום הלוגיסטיקה בארגון מהווה חלק מאד מרכזי בפעילות הארגון, ואין כל ספק כי מנהל לוגיסטי שיודע את העבודה ועושה את עבודתו בהצלחה מהווה חלק משמעותי וחשוב מהצלחתה של החברה או הארגון אשר בו הוא עובד והוא מהווה חלק מאד חשוב ומרכזי ביותר בתוך שרשרת הייצור התעשייתי במגוון תחומי תעשייה רבים.

תואר ראשון בלימודי לוגיסטיקה, אשר הביקוש אליהם רק הולך וגובר, נלמדים במגוון אוניברסיטאות ובמכללות. לימודי לוגיסטיקה ניתן ללמוד בכמה מסלולים: לוגיסטיקה וכלכלה, מסלול משנה לוגיסטיקה במסגרת החוג למדעי החברה,  תואר ראשון בלוגיסטיקה (B.A) תלת שנתי, לוגיסטיקה, מגמת משנה לוגיסטיקה במסגרת לימודי תעשיית הנדסה וניהול ועוד. 

לימודי לוגיסטיקה עוסקים בהמון תחומים רבים ושונים, בין הנושאים הנלמדים: רכש, קניינות, מסחר, שיווק, הפצה, עמילות, ייבוא וייצוא, אחסון, שילוח, מכס ועוד. לימודים אלה מכוונים לתת ידע נרחב במגוון תחומים. במהלך הלימודים הסטודנטים רוכשים ידע בתכנון, ניהול ותפעול של מערכות ייצור ומערכות שירותים, תוך חשיפתם למגוון מיומנויות ושיטות ניהול חדשניות ולכלי תוכנה וחומרה שעוזרים למנהלים בעבודתם. במסגרת הלימודים הסטודנטים מוכשרים בכמה תחומים: תחומי חקר ביצועים, הנדסת ובקרת איכות, תכנון וניתוח תהליכי ייצור, חקר עבודה, עיצוב מערכות מידע וניהול כלכלי והתנהגותי, תוך שימת דגש על הקניית כלים ארגוניים לניהול פרויקטים בלוחות זמנים ותקציבים מוגדרים. בנוסף לידע התיאורטי הנלמד, הלימודים משלבים קורסים מעשיים ויישומיים.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב