דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד לבחור משרד חקירות 

מאת    [ 12/07/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 2717 פעמים ]

בחירת משרד חקירות לביצוע כל עבודה, החל ממעקב אחר בעל נואף ועד מעקב אחר שותף לעסקים הנחשד במעילה בכספים, דורשת כובד ראש ובדיקה מעמיקה. בניגוד להזמנת שירות כגון חופשה למשל, שכן במקרה זה מדובר בחיים שלנו, וכל חוסר מקצועיות שהוא עלול לפגוע בנו באופן ישיר.


כיום מציאת משרד חקירות נדמה כמטלה פשוטה, שכן הרשת מלאה במיני הצעות של חוקרים שונים, חלקם פועלים מתוך משרד חקירות וחלקם פועלים באופן עצמאי כפרליאנסרים. כל אחד מהם מתפאר בותק ובניסיון, וחלק אף משתף בסיפורי חקירות פיקנטיים על מנת למשוך את הלקוח הפוטנציאלי לפתחו.


בשנים האחרונות חלה עלייה במשרדי החקירות הנפתחים, בין היתר בזכות העניין הגובר של רבים בתחום החקירות הזוכה להילה של סרטי מתח ופעולה, כאילו מדובר באקשן טהור ותחום דינמי ומרגש, וכן בשל צורך גובר של יוצאי יחידות שונות בצבא בעלות רקע בחקירות, להשתלב בעולם התעסוקה האזרחי בהצלחה.


למרות ההיצע הרב, והצעות המחיר המגוונות, רצוי מאוד לבחון מספר נתונים בבואנו להזמין שירות של משרד חקירות. כמובן יש לזכור, כי למחיר הנמוך ביותר אין בהכרח עדיפות, שכן שאלת המקצועיות כאמור עולה ביתר שאת.
בראש ובראשונה חובה לבדוק האם לאותו משרד חקירות מבוקש יש רישיון של משרד המשפטים. רישיון זה הינו בעל דרישות סף מסוימות- אדם אינו יכול לפעול כחוקר פרטי באם אינו בעל רישיון מתאים מטעם הוועדה לרישוי חוקרים פרטיים. בין היתר, עליו להיות אזרח ישראל, בוגר 12 שנות לימוד, ניסיון בחקירות ועוד.


שנית, רצוי מאוד לבחון כמה שנים פועלת משרד חקירות- האם מדובר במשרד צעיר שחוקריו בעלי ניסיון מועט? או שמא מדובר במשרד הפועל מזה מספר עשורים, ולו חוקרים מיומנים ובעלי ניסיון? להיבט הניסיון חשיבות מכרעת- חוקר נדרש מדי יום לעמוד במבחנים שונים ומגוונים הבוחנים את מידת התאמתו למציאות המשתנה. שיטות הרמייה וההסתתרות משתכללות באופן עקבי, ורק חוקר פרטי מנוסה יידע לקרוא את המפה באופן משתנה.


פרט נוסף שכדאי לבדוק, הוא מהו הרקע של חוקרי משרד חקירות. לחוקרים שעברו הכשרה מתאימה בצבא ובמשטרה, ומילאו תפקידים בכירים ביחידות מודיעין ובילוש, ניסיון עשיר יותר ואף הכשרה מכובדת יותר מאשר חוקרים שהחליטו להתנסות בתפקיד בשלב מאוחר יותר בחייהם.


לבסוף, רצוי מאוד לבחון האם לחוקר הפרטי עימו אתם נפגשים ישנה אישיות אמינה וניתן לסמוך עליו. לתעודות ולהמלצות ישנה חשיבות עליונה, אך גם לכימיה חשיבות גדולה. מדובר באדם שבידיו אתם מפקידים את ידיכם במקרים רבים, ולכן רצוי לא להתפשר גם בנושא זה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב