דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פנג שואי ובתי קומות 

מאת    [ 12/01/2008 ]

מילים במאמר: 992   [ נצפה 2972 פעמים ]

לו מסטר ג'אנג היה רואה את הבניין הגבוה בן מאה הקומות שנבנה לאחרונה בטייוואן ודאי היה מתהפך בקברו. יותר ויותר בניינים הנבנים במדינה מעפילים לגבהים שכמו נושקים לשמיים, דבר שלא היה כדוגמתו בסין העתיקה. באותם ימים, נבנתה העיר האסורה עתירת העוצמה לרוחב, והמבנים הבודדים שנישאו לגובה היו בעיקר בתי תפילה ומקדשים. עם זאת, מומחי פנג שואי הקדמונים היו חכמים דיים כדי להקנות לבונה כלים אותם ניתן ליישם על כל מבנה, בכל צורה וגודל. ולראיה: תורת הפנג שואי משגשגת בהונג קונג מרובת הבניינים.

למרות ההתייחסות הזהה במבנים למושגי זרימה, איכות ויכולת אגירה של צ'י (אנרגיית החיים) במרחב, קיים הבדל ביישום השיטה בבניינים בגבהים שונים. ייעוץ פנג שואי למבנה בן קומה אחת מבקש התייחסות שונה ממבנה בן מספר קומות כמו גם בית פרטי בו יש יותר מקומה אחת.

דירות רבות בניינים רבי קומות הן קטנות בגודלן ואפשרות לעריכה של שינויים לשינוי בהן קטנה, בין אם ביכולת לעבור מחדר לחדר ובין אם בסידור החדר עצמו. כשבאים ליישם את עקרונות הפנג שואי הקלאסי בדירה שכזו, הדבר מצריך יותר מחדשנות: הוא דורש יצירתיות. גם בבניין עצמו קיימת מגבלה בעריכת שינויים. בסביבה בה הוא ממוקם, במיקום הבריכה, אם יש, במראה חזית המבנה ובמיקום דלת הכניסה שלו. שינויים מזעריים אינם פשוטים לבצוע ודורשים בדרך כלל כינוס ואישור של כל דיירי המבנה.

עם זאת, אין ספק, שניתן ליישם את תורת הפנג שואי בדירות אך לשם כך יש צורך בשימוש בשלוש שיטות מתקדמות ומותאמות הנקראות: "שואן קונג", "שואן קונג דה גואה" ו"כוכב סגול". אפרט כעת את עיקריהן.

עקרונות כלליים
יש לצאת מנקודת הנחה שהיכולת שלנו להשפיע על המבנה מבחוץ ובפנים היא מזערית, לכן מומלץ למקד את כל שימת הלב לבחירה ואבחון נכונים של המבנה ולוודא כי הוא בנוי לקדם חיים של אנשים בו.

ככל שהבחירה תעשה בשלב מוקדם יותר כן ייטב. מיותר לציין שקבלנים שיכירו בחשיבות תכנון נכון של בניין
ייקחו ייעוץ לתוכניות כבר על הנייר. אדריכלים רבים אף מאפשרים חופש גם בתכנון הפנימי של המבנה בשלבי בנייתו הראשונים או לחלופין בחירה של דירה מתוך שורה של בניינים בפרויקט זה או אחר.

באבחון וייעוץ פנג שואי מקצועי בבניין נלקחיםבחשבון: מיקום קומה, תנאי סביבה מחוץ לבניין, מיקום דלת כניסה לדירה ביחס לקומה, מיקום דלת הכניסה ביחס למעלית או למדרגות, בחירת החדרים הטובים לשהייה ולמגורים , דיירי הבית וצורות סביבתיות בתוך המבנה ומחוצה לו.
בחירת הנכס
ראשית,יש לציין מה אינו חשוב. מספר הבית, עיצובו או צבע הבניין בו הוא מצוי. בייעוץ שעשיתי לא מזמן לדירה ברחובות התפלאה בעלת הבית להיווכח בעימותים ותביעות המשפטיות שהיו מנת חלקה בדירה ובחדר בו היא בחרה למרות ששקדה יחד עם נומרולוגית על בחירה נאותה של מספר לבית.

נושא המספר הוא תלוי תרבות. במזרח לא יקנו דירה בקומה הרביעית או הארבע עשרה ויימנעו מרכב, מספר טלפון וכרטיס אשראי הנושאים מספרים אלו, בדרך כלל ללא הצדקה. דירות טובות רבות נמצאות בקומה הרביעית. אירופאים רבים ימנעו מלטוס ביום השלוש עשר וביהדות סבורים שזהו יום המביא מזל.

אחת השגיאות הנפוצות של יועצים היא באבחון חזית של בניין על פי הדירה בבניין, בעיקר אם מדובר בקומה התשיעית ומעלה, במקום להסתמך על האוריינטציה של המבנה.
מה כן חשוב אם כך? יותר מכל - מיקום הבניין ביחס לסביבה. דלת הכניסה מכונה "פה הצ'י", לכן חשוב שתזכה לקבל זרימה טובה של אנרגיה. זרימה כזו נבחנת ביחס למיקום מאגרים של מים או זרימה של כבישים ביחס לפה הצ'י. לא מומלץ, למשל, לראות מול דלת כניסה מבנה זוויתי או צורה מוזרה אחרת של מבנה, או כביש מהיר המצוי בקו ישר לדלת או בצורה המתעגלת לכיוונה.

כיוון המבנה חשוב.למשל, מבנה הפונה לכיוון דרום מערב טוב יותר ממבנה הפונה לצפון מזרח, והדבר נכון עבור שמונה עשרה השנים הקרובות. כיוון הבניין חשוב גם ביחס לדיירי הבית. אדם שהכיוון הטוב ביותר עבורו על פי תאריך הלידה שלו הוא צפון מערב, למשל, אם הוא קואה 7 (ניתן לראות כיוונים אישיים במחשבון המופיע ב http://www.fengshuitherapy.co.il ) מוטב שימנע מרכישה של דירה בה דלת הבניין פונה אל המזרח. לעומת זאת, אותו אדם הגר במבנה בו דלת הכניסה פונה אל כיוון מיטיב עבורו אך אם כביש או מבנה בעייתי פונים אל אותה הדלת יחווה בעיות בבית באותה מידה.

לכל בית מציבים מפה אישית של צ'י על פי כיווניו, מיקומו בשטח ותאריך הקמתו ("מפת כוכבים מעופפים" ו"שמונה אחוזות") כדי לאמוד את הפוטנציאל הגורלי של המבנה והשפעתו על דייריו. דירות טובות הן בדרך כלל כאלה שהתחלופה בהם מעטה לעומת דירות בהן קיימת תחלופה גדולה של דיירים. תחלופה גבוהה מביאה בסופו של דבר להזנחת המבנה ולירידת ערכו.

בחירת הדירה
לאחר בחירה של מבנה על פי אבחון סביבה וחזית, בהנחה שהכל כשורה, יש להחליט איזו מהקומות טובה יותר. נכון יהיה לומר שדירת הגג נחשבת למוצלחת יותר, עם זאת, נוף יפה יותר או קומה גבוהה יותר אינם מצביעים דווקא על פנג שואי טוב. קומות שונות מאובחנות בצורה שונה בהתבסס על הסביבה, צורת המבנה והיחסים בין הסביבה לקומה.

כל קומה יש לה אלמנט משלה על פי חמשת האלמנטים (הטו). שני מתמודדים היו בבחירות האחרונות על ראשות העיר כפר-סבא, שניהם גרו באותו בניין, בדירה זהה, אך כל אחד מהם גר בקומה אחרת. ראש העיר הנוכחי שזכה בהתמודדות זכה גם לסיפוק והצלחה, המתמודד השני שהפסיד חווה אתגרים ושינויים. משמע: קומות שונות - צ'י שונה. האלמנט של הקומה צריך להתאים לגואה של בעל הבית או לנה יין (NA YIN). הצ'י בקומות הוא סטטי (גורלו נקבע מרגע בנייתו) ודינאמי בעת ובעונה אחת (מזלו משתנה משנה לשנה).

בדיקות נוספות שיש לבצע
? מוטב לבחור דירה שאינה ממוקמת מול מדרגות עולות ויורדות
? רצוי לבחור דירה ממנה ניתן לראות את דלת המעלית. ככל שהסמיכות למעלית גדולה יותר - כך הדירה טובה יותר
? מומלץ להמנע, עד כמה שניתן, מדלת של דירה הממוקמת מול דלת דירת השכנים
? מוטב לבחון את הנוף הנשקף מהמרפסת ולוודא שצ'י טוב נכנס מבחוץ פנימה. שנאי חשמל גדול, למשל, הניצב מול המרפסת, יפגע בבריאות הפיזית של הדיירים גם אם נעשתה בחירה נכונה של מבנה

קל להאמין שאביזרים שונים שימוקמו בבית ישפיעו על זרימת הצ'י, ויטשטשו השפעות של מיקום או כיוון של מבנים ואנשים, אבל הדבר מורכב בהרבה. בנוסף, הראיה המערבית המייסחת לתורת הפנג שואי שטחיות ניו אייג'ית בטעות, גורמת לאנשים להאמין שפנג שואי עושה ניסים ושאין בית שאי אפשר ליישם בו פנג שואי טוב. האמת היא שכמו שיש אנשים נחמדים יותר או פחות כך גם הבתים. אך בניגוד לאנשים דירות לא תמיד קל לשנות.



שרונה פומס- יועצת,מנחה, מנהלת "בית הספר הגבוה לפנג שואי"
http://www.fst.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב