דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד נבחר שיפוצניק ? 

מאת    [ 09/07/2012 ]

מילים במאמר: 808   [ נצפה 1721 פעמים ]

שיפוץ כללי או נקודתי?

ראשית עלינו להבין באיזה שיפוץ אנחנו מעוניינים: כללי או נקודתי. בהתאם לכך נחפש גם את השיפוצניק שלנו.

כשמדובר על שיפוץ כללי, ההוצאה מן הסתם תהיה גבוהה יותר ולכן מומלץ להגדיש לכך זמן ומחשבה, מחקר שוק מתאים וסקירת המלצות.

חשוב לזכור: לעיתים קרובות קורה ששיפוץ נקודתי מוביל לשיפוץ נרחב יותר והשיפוצניק מוצא את עצמו ממשיך גם אל עבודות אחרות בבית שלא היו מתוכננות מלכתחילה.

קחו בחשבון את התקציב שעומד לרשותכם ואותו הגדרתם לעצמכם בתחילת התהליך וחשבו היטב האם השיפוצים הנלווים הינם באמת הכרחיים לביצוע כעת.

כשמדובר על שיפוץ נקודתי מומלץ להעסיק קבלן שיפוצים המתמחה באותה מערכת שמשפצים.

ככלל, שיפוץ מערכת אחת נקודתית אחת אינה אמורה להשפיע על שאר המערכות בבית אך ידוע שמערכות שונות משפיעות זו על זו. במידה ויעסוק במלאכה שיפוצניק שאיננו מומחה באותה מערכת נקודתית, אתם נחשפים מראש לסבירות גבוהה יותר של תקלות והשבתת מערכות אחרות בבית.

לא כל שיפוצניק מתמחה בכל תחומי השיפוץ ולכן כשמדובר על שיפוץ נקודתי הקפידו לברר לפני שאתם מגייסים את איש המקצוע שלכם. לדוגמא, כשנרצה לשדרג את הבית ולתחום מחדש במחיצות גבס מעוצבות לא נשכור קבלן המתמחה בעיקר בעבודות אינסטלציה.

כמובן ששיפוצניק אמין ומומלץ חשוב לא פחות בתחום התמחותו!

שיפוץ בית או דירה נחשב למהלך יקר במיוחד. בעוד כולנו יודעים לערוך השוואת מחירים כמדובר במוצר חשמלי כמו טלוויזיה או מקרר, כשאנחנו נדרשים למצוא שיפוצניק אנחנו נוטים "ללכת לאיבוד".

המלצות מחברים ובכלל:

המלצה מחבר קרוב אינה תמיד ההמלצה הטובה ביותר:

אנו נוטים לחשוב שאם יש לנו המלצה מחבר שמכיר אותנו ורוצה בטובתנו אז הסיכויים שלנו לטעות הם קלושים. אז מסתבר שהנחה זו איננה נכונה תמיד. מדוע ?

ראשית, יש לזכור שהמלצה אחת אינה מדגם מייצג. חוו תדעת אחת אינה מספקת בכדי לבחור איש מקצוע.

שנית, יש לשים לב למה שאותו קבלן שיפץ אצל החבר. יתכן שהקבלן עשה שיפוץ נהדר לאמבטיה, אך אתם זקוקים לקבלן המתמחה בעבודות גבס ולכן לא בטוח שזהו הקבלן בשבילכם.

דיסוננס קוגניטיבי- מחקרי שיווק רבים כבר הוכיחו שאנחנו פעמים רבות נמליץ לאחרים רק בגלל שאנחנו כבר בחרנו בנותן השירות או במוצר ולכן עלינו לצדיק זאת בפני עצמנו. סיבה זו יכולה להביא אפילו חבר טוב במיוחד למצב שבו הוא ימליץ לכם על קבלן שיפוצים אפילו אם לא היה ממש מרוצה ממנו.

מסקנה:
ככל שנקבל יותר המלצות מיותר אנשים על אותו קבלן שנבדוק, כך יקטנו הסיכויים שנכשל בבחירה. 

איסוף מידע במדיות השונות:

גם כאן, איסוף המידע הינו חשוב אבל גם אותו יש לעשות בשכל. כשמדובר על אתרי אינטרנט המדרגים בעלי מקצוע למינהם, יש לבדוק כיצד בעלי המקצוע מדורגים. לא תמיד העובדה כי בעל המקצוע מופיע בתחילת הרשימה מעידה על איכותו ואמינותו. מומלץ לבדוק המלצות גולשים וגם זאת להקפיד ולבדוק רק באתרים הנחשבים אמינים וידועים. אתרים גדולים וידועים יחסית שמצהירים על בדיקת מהימנות ההמלצות ייחשבו ליותר טובים לעניין זה מאשר אתרים עלומים שאולי יאפשרו מתן המלצה ע"י כל קרוב משפחה או חבר של הקבלן.

האינטרנט שהיה נחשב בעבר לכלי מדיה מפוקפק שאין להסתמך עליו, הפך באחת לפלטפורמה הטובה ביותר להמונים. מי היה מאמין לפני 15 שנה שנוכל להשוות מחירים בין מאות חנויות בקליק אחד ?

אתרים שיודעים לאמת את המלצות הגולשים ומוודאים כי אכן מדובר בלקוחות אמיתיים, הינם אתרים שמומלץ לבדוק בהם המלצות. מבין האתרים ניתן לברר באתר זאפ דפי זהב החדש, שהגדיל לעשות ולשלב בפורמט החדש של האתר ציון בכוכבים לבעלי העסק השונים.

האתר מקפיד לאמת את אמינות ההמלצות באותו פורמט שנוהג אתר זאפ השוואת מחירים לעשות (שני האתרים שייכים לקבוצת זאפ).
הערה חשוב: אתר זאפ דפי זהב מדרג את סדר הופעת בעלי העסקים כשקודם כל יופיעו אתרים שמשלמים עבור קידום הופעתם ורק אח"כ יופיעו אלה שאינם משלמים על קידום הופעה.

יש לשים לב ולא ליפול למלכודת זו, כוון שהיא אינה תמיד משקפת את המקצועיות או האיכות של בעל המקצוע עליו אנחנו מבררים. כשמדובר באתרי אינדקס כמו דפי זהב כדאי לקחת בחשבון המלצות שנכתבו על בעל העסק אם ישנן אך לא כדאי לקחת ברצינות רבה מידי את המיקום של בעל העסק באינדקס עצמו.

כמובן שלא כל אתר שמצהיר על עצמו כי בדק הוא אתר מספיק מהימן כדי לסמוך על המלצותיו. יש להפעיל הרבה היגיון בריא ולא ליפול ברשת לכל חותמת "בדקנו" שמדביק לעצמו האתר.

אתר נוסף המתמחה יותר בנישה של קבלני השיפוץ הינו אתר שיפוצניק. גם שם שווה לבדוק אם כי יש לקחת בחשבון ששם מופיעים רק קבלנים שהסכימו לשלם עבור הופעתם באינדקס האתר לפי מספר פניות. אין בכך כל פסול, אך זה עדין לא אומר שאם הקבלן עליו אתם מבררים לא נימצא באתר, אז בהכרח הוא לא נחשב לטוב.

לסיכום, שני עקרונות חשובים שכדאי לקחת בחשבון בהגיענו לבחור שיפוצניק טוב:

1. מומלץ להתבסס על כמה שיותר המלצות בבואנו לברר על שיפוצניק טוב.
2. בדיקת אמינותן של חוות הדעת.

גם אם אתם לא מכירים את כל נותני חוות הדעת אין מקום לדאגה, כל זמן שאתם יודעים שההמלצות נבדקו ומופיעות ע"ג פלטפורמה מהימנה.

בהצלחה ושיפוץ נעים !




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב