דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אופטימיזציה - הדרך להפיק את המקסימום מתקציב הפרסום שלכם באינטרנט 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 2057 פעמים ]

הטעות הכי גדולה של מפרסמים באינטרנט, היא שלאחר בניית קמפיין , עיצוב באנרים , דפי נחיתה וכיו"ב - הם פשוט הולכים לישון. הציפייה לקבל לקוחות בלי לעקוב אחר ביצועי החשבון היא טעות פטאלית, הגורמת לבזבוז תקציבי הפרסום (והגדלת הריווחיות של גוגל ופייסבוק מן הסתם...) - לכן, בפעם הבאה שתגשו לבנות קמפיין פרסומי, חובה עליכם לבדוק את ביצועי הקמפיין - לפחות אחת ליומיים/שלושה ואם אפשר אפילו יום-יום (לפחות בשבועיים הראשונים). במאמר זה נסקור את המדדים שיש לבחון בעת ביצוע אופטימיזציה. לשם הפשטות נדגים על חשבון גוגל-אדוורדס, אולם עקרונות אלו תקפים גם לפייסבוק, יוטיוב ואחרים.

לשם ביצוע אופטימיזציה של ביצועי הקמפיין, יש לשים לב למדדים (אינדיקטורים) הבאים :

(1) ציון איכות של מילות החיפוש (QUALITY SCORE) - כל ביטוי מקבל ציון איכות מגוגל, הציון נקבע לפי מס' פרמטרים כשהעיקרי בהם הינו 'מידת ההתאמה' בין הביטוי למודעה המוצגת ולדף אליו הוא מפנה. הציון נע בין 1 ל-10 , כאשר 10 הוא הגבוה ביותר האפשרי. ביטויים בעלי ציון 4 ומטה גורמים לכך שהמחיר לקליק עולה, ככל שהמודעה מופיעה במיקומים גבוהים. לכן, כדאי לשקול 'השהייה' של ביטויים אלו , או לנסות לשפר את ציון האיכות ע"י ניסוח מודעה יותר אטרקטיבית + העלאת המחיר המוצע ל'קליק'.

(2) מיקום ממוצע - בהמשך לסעיף קודם, מיקום ממוצע עשוי להצביע על ציון איכות נמוך או מחיר נמוך מדי ל'קליק'. כדי לשפר את המיקומים (כלומר: להשיג מיקומים גבוהים יותר) כדאי לשפר את ציון האיכות, או להעלות את הצעת המחיר לקליק (BID)

(3) אחוז הקלקה (CTR) - מדד זה מלמד, עד כמה המודעות שלנו אטרקטיביות. ככל שה-CTR גבוה יותר, גוגל יותר 'אוהב' את המודעות שלנו וזה ברור מדוע : אחוז הקלקות גבוה, פרושו יותר רווחים לגוגל. לכן, יש לשאוף לאחוז הקלקה גבוה, כאשר ברשת החיפוש, CTR של 4-5 אחוזים ומעלה, נחשב מצוין. במקרה של פחות מ-2%, נדרש לבצע שינויים בקמפיין. ברשת המדיה (אתרים שותפים לגוגל) : 1-2% נחשב סביר, גם אם ה-CTR נמוך מזה - לא צריך להתרגש. ברשת המדיה חשוב להבחין במס' ההופעות/חשיפות שהמודעה קיבלה.

(4) מס' המרות + מחיר עבור המרה- אלו המדדים שמאפשרים לנו לבחון את החזר ההשקעה (ROI). ע"פ מס' ההמרות נוכל לדעת בשורה התחתונה, האם הקמפיין מצדיק את קיומו או לאו.

אלו 4 המדדים העיקריים, כמובן שישנם נוספים - אולם אם תקפידו לעקוב ולשפר את המדדים הללו , תוכלו לשפר באופן משמעותי את ביצועי הקמפיין. בנוסף - לא לשכוח לשמור על מסגרת התקציב ותמחור נכון של הביטויים השונים.

קשה מאוד להשיג תוצאות בפרסום אינטרנטי ללא ביצוע אופטימיזציה. מלאכה זו, הנעשית ע"י איש מקצוע עשויה לשפר פלאים את ביצועי הקמפיין והחזר ההשקעה בגינו. לעיתים כשמדובר בתקציבים קטנים/בינוניים - במידה ולא ניתן לשכור את שירותיו של קמפיינר קבוע שינהל את החשבון , כדאי לפחות להזמין דו'ח אופטימיזציה - הכולל סקירה של הקמפיין והפקת ריכוז המלצות : אלו שינויים כדאי לערוך בקמפיין כדי להשיג תוצאות יותר טובות..

בהצלחה -

 

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב