דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כמה עולה פרסום באינטרנט ? 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 3382 פעמים ]

כמה עולה לפרסם באינטרנט? שאלה שיש עליה תשובות רבות. במאמר זה אשתדל לתת תשובה, כזו שתעשה קצת סדר בנושא העלויות וכמה זה 'נכון' להשקיע כדי לפרסם באינטרנט.

אם היו שואלים אתכם : כמה עולה מכונית לבנה , מה הייתם עונים? סביר להניח שהייתם משיבים ב'צרור' שאלות חזרה : איזה דגם? איזו שנה? מה נפח המנוע? וכיו"ב. לאחר מכן הייתם ניגשים לחפש מידע עבור הדגם (המפרט) המבוקש... ולבסוף מגיעים להערכת מחיר , טווח כלשהו שבו ניתן להשיג מכונית לבנה בשוק הרכב. בשיטה זו בדיוק ניתן להעריך כמה עולה לפרסם באינטרנט. כשלקוח (בית עסק) מבקש שאבנה עבורו תכנית פרסום באינטרנט אני שואל אותו 'צרור' שאלות חזרה , כגון :

- מהו המוצר/שרות שאתה מציע?

- מיהו קהל היעד ?

- מה המחיר שאתה גובה עבור המוצר/שרות המוצע ?

- יש לך אתר? או דף נחיתה אליו תרצה להפנות תנועה ?

- כמה לקוחות אתה רוצה להשיג בעזרת הפרסום ?

- מהו התקציב בו תרצה לפרסם ?

- מי המתחרים שלך ?

- מה הם עושים באינטרנט ?

... ועוד שאלות מנחות (ה'צרור' ארוך במיוחד) המאפשרות לי להתאים לבעל העסק את הפרסום הכי אפקטיבי עבורו, בהתאם לנתונים שנאספו.

בדרך זו - ניתן לצמצם את חוסר הוודאות ולכוון את המסר השיווקי בדיוק לקהל היעד המבוקש. ב-90% מהמקרים, קמפיין פרסומי טוב, הבנוי ביסודיות, עשוי להחזיר את ההשקעה במהירות ולהניב תוצאות מרשימות לבעל העסק. במקרים בהם הקמפיין לא מניב תוצאות , הדבר דורש התערבות איש מקצוע. בשפה המקצועית הליך זה נקרא אופטימיזציה ('טיוב' -בעברית) ועל כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

מכל האמור לעיל, הדגש הכי חשוב שיש לשים אליו לב, זה מיקוד. חובה להיות ממוקדים במסר השיווקי, העברתו באופן פשוט וברור ולמקד את התקציב כך שיתאים בדיוק למטרות הפרסום.

ונסיים בסיפור אמיתי: לפני מס' ימים ישבתי עם לקוח לבנות קמפיין פרסומי. במהלך השיחה זיהיתי שהלקוח מתפזר על מס' תחומים, לאורך ולרוחב - רוצה לשים בקמפיין אחד את כל המוצרים והשירותים שהוא נותן, כולל שימוש בגוגל, באנרים, יוטיוב, פייסבוק,באנרים ובעצם : מה לא.. כשהגענו לשורה התחתונה, שאלתי אותו כמה אתה מעוניין להשקיע ברמה חודשית בתקציב הפרסום, תשובתו היתה : 500 ש"ח. אני טיפוס מנומס, לכן התאפקתי שלא להתפוצץ מצחוק.. הסברתי לו : "הפרסום באינטרנט הוא יחסי , כלומר : תקציב פרסום שתשקיע 'מתמודד' בדרך זו או אחרת מול תקציבי פרסום של מתחרים באותה נישה. לקחת סכום נמוך ולפצל אותו לכל כך הרבה תחומים.. זה בפירוש לזרוק כסף לפח. התקציב ייגמר מהר מאוד ואני בספק אם תקבל אפילו פנייה אחת ממנו.." - "אז מה אתה מציע" שאל הלקוח "אין לי תקציב של אלפי שקלים בחודש". "לא צריך אלפי שקלים..." אמרתי לו, "תעלה ל-1000ש"ח בחודש (כ-30ש"ח ליום) ותתמקד במוצר אחד ובאמצעי שיווק אחד. לאחר חודש - אם הצלחת להחזיר ההשקעה עם רווח, תמיד תוכל להגדיל את התקציב.. אם ראית שהתוצאות לא מספקות, אפשר להפסיק את הפרסום (STOP LOSS , למי שמתעסק בשוק ההון... :-) ולפנות לאפיק אחר"

וזו למעשה התורה כולה, איך לפרסם באינטרנט מבלי לזרוק כסף לפח. אל תתפתו לכל מיני 'גורואים' למיניהם שאומרים לכם : "רק פייסבוק" , "רק גוגל" , "רק יוטיוב"... בעוד הם עצמם מפרסמים בכל מדיה אפשרית כדי להביא עוד 'תלמידים'. הסוד הכי כמוס בתעשייה הוא לשמור על מיקוד + למדוד ביצועים. כשהתוצאות מצדיקות את ההשקעה, כדאי להגדיל תקציבים. אם ההשקעה הראשונית לא מוצדקת, רק לאחר שהבנתם מה לא עבד עבורכם, תוכלו לבצע אופטימיזציה - אם גם זה לא עזר - חיתכו את הקמפיין ונסו לשלב אפיק פרסומי נוסף.

 

בהצלחה -

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל.

050-3280411

אורן חן - יועץ פרסום מוסמך גוגל. 050-3280411




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב