דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי תרומת הרכבת הפאזלים לילד 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 371   [ נצפה 3131 פעמים ]

הילד שלנו מתפתח לא רק פיזית אלה גם לוגית, מחשבתית, הוא רואה דברים בצורה שונה מביע את דעתו, נותן לחופש היצירה שלו ביטוי ומפתח את חוש המוטוריקה שלו.

לילדנו יש את הצורך בגירוי ללמידה וגירוי ליצירה, אין פלא שאומרים על הילד "הילד הזה מאד כישרוני" או "הוא מוכשר מאד, תעשו אם זה משהו", "הילד מחונן ".

הילד סך הכל לומד לפתח את הכישרון המושרש לו מהייסוד, בעזרת טכניקות אותן הוא מפתח בזכות עצמו, בעידוד של הוריו, אם זה ניחן בעזרת חוגים אם זה ניחן בעזרת שיעורים פרטניים עם מדריך ואם זה בעזרת ההורה עצמו שפתח את הכמיהה של הילד ליצירה חדשה ולגלות שהוא עצמו יכול ליצור דברים חדשים שלא ידע עליהם עד כה.

לא רק לימודים עוזרים , גם זמן איכות של הורה וילד יעביר לילד את המידע הנחוץ לו להתפתח ולפתח כישרון, כמו משחק בכדור למשל, ההורה יגרה אצל הילד את הרצון ללמוד ביתר מקצועיות את שיטות הכדור למיניהן, כדורגל כדורסל כדור עף וכיו"ב. אולי בעתיד הילד יפתח מזה קריירה וירבה בנחת את הוריו מבחינה כלכלית.

אולם לא רק משחקים פיזיים וגופניים משמשים לעוררות הכישרון אלה גם משחקי מחשבה שונים, לדוגמא הפאזל. פאזלים הם לא רק תמונה חתוכה שצריך להרכיב אותה, פאזל הוא אחד המשחקים אשר מעבירים לילד צורת חשיבה ובנייה של מהלך בכדי השלמתו. הילד חושב תחילה מהיכן אתחיל האם כדאי לי להתחיל מן המרכז כגרעין להתחלת הבנייה או שעדיף להתחיל מהמסגרת ואז להתקדם לפנים הפאזל.כמובן שאם צורות המחשבה הללו באים לביטוי גם גורמי גירוי העין לפי התמונה, כמה שהתמונה יותר תמשוך את הילד בכדי להשלים את התמונה כך רצונו יגדל יותר, אפילו ירצה להשלימו מהר יותר, כך הוא יפתח את המיומנות שלו מה שיתרום לו בעתיד המאוחר יותר לא רק ללימודים אלה גם לעבודה וגם לעמוד במשימות שהקציב לעצמו, וביעדים שלו כמטרה.

הפאזל גם מפתח את חושיו היצירתיים של הילד בעט בנייתו, כיוון שהילד לומד על דרכים חדשות של הרכבה בעזרת פיתוח חשיבה מעבר לקופסה ולא בונה רק כדי שיעביר לו את הזמן.

גם ההורה הוא שחקן מרכזי במשחק הזה ושותף במהלך ההתפתחות הרי הוא מעודד את הילד לבנות את הפאזל הן לבדו והן איתו בשעת האיכות של שניהם יחדיו, בעת ההרכבה הילד לומד טכניקות מההורה ו"מעתיק" אותן אליו, רק כדי להיות זריז יותר ויעיל יותר.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב