דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לעבור בדיקת פוליגרף בהצלחה 

מאת    [ 03/07/2012 ]

מילים במאמר: 528   [ נצפה 8342 פעמים ]

מאמר זה הוא עבור נבדקים אשר אין להם דבר להסתיר, הם דוברי אמת, חפים מפשע וחוששים שהאמת לא תצא לאור. לאלו שמטרתם היא לשקר בבדיקת הפוליגרף ולנסות לצאת דוברי אמת בתוצאת הבדיקה, המאמר שמתאים לכם יותר הוא "איך לעבור בדיקת פוליגרף  ע"י רמייה - האם זה אפשרי??.

אדם ישר והגון יכול להיתקל במהלך חייו בבדיקת פוליגרף מסיבות רבות ומגוונות: מבדיקת פוליגרף לשם קבלה לעבודה נחשקת ויוקרתית, ועד בדיקת אימות גרסאות בינכם לבין שכן, אשר תובע אתכם בבית משפט לתביעות קטנות. מדרישת חברת הביטוח שלכם להיבדק על מנת לקבל את כספי הביטוח, ועד פסיקת בוררות בעניין כספי. בלי קשר לסיבה שהוזמנתם או יזמתם את הבדיקה, הרגש המרכזי שרובכם חווים כרגע הוא  חרדה, לחץ ובמקרים קיצוניים גם פסימיות. במידה ואתם מרגישים אופטימיות בטחון וציפייה לקראת הבדיקה, מצבכם טוב וסיכוייכם להצליח בבדיקה ולצאת דוברי אמת גבוהים. דבר ראשון שעלינו לדעת, הוא כי מכשיר הפוליגרף הוא מכשיר מדידה מדעי מהמדוייקים בעולם. ובהנחה ואנו מגיעים לבודק פוליגרף מקצועי, עלינו לדעת כי הבודק הוא אדם ישר, מחוייב לכללי אתיקה מקצועיים, וכל עניינו הוא בהוצאת האמת לאור. הוא נטול אינטרסים חיצוניים, מלבד שמו ומקצועיותו.   

מאמר זה יתחלק לשניים, חלק ראשון יעסוק במרכיב הפסיכולוגי של בדיקת הפוליגרף וכיצד להתמודד עימו, וחלק שני, שיכלול כלים ישומיים שיעזרו בהצלחת הבדיקה. 

המצב הפסיכולוגי בו נמצא הנבדק טרם התחלת בדיקת הפוליגרף שונה בין אדם לאדם. עם זאת תחושת החרדה והלחץ מלווה כ 95% מכלל הנבדקים. 5% הנותרים הינם אנשים בעלי הפרעות אישיות פסיכולוגיות כמו הפרעות אישיות אנטי-סוציאליות, הפרעת אישיות גבולית, נרקסיסטים, בעלי אישיות כפייתית ופסיכופטים. בשלב הראשון של בדיקת הפוליגרף לאחר הזנת פרטים אישיים יתבצע שלב הראיון המקדים ה-(PRE-TEST), שלב זה הוא השלב המשמעותי ביותר במהלך הבדיקה. בחלק זה יציג הנבדק את גרסתו בנוגע לנושא הנחקר, או במידה וזו בדיקת מהימנות תעסוקתית יתבקש לספר על עצמו. בשני המקרים על הנבדק לשתף פעולה עם בודק הפוליגרף בשיחה, לדווח בהרחבה על כל פרט שקשור לנושא הנחקר, לשתף בנושאים מטרידים שלא קשורים לבדיקה כגון: פיטורים, חובות, גירושים, מצב רפואי, או חס וחלילה שכול. נושאים אלו חשובים לבודק הפוליגרף בהגיעו לנתח את ממצאי הבדיקה, על מנת לשלול מצב של הכתמת תוצאות- מצב בו אירוע משמעותי מטריד את הנבדק, באופן שלא מאפשר לו להתרכז בשאלות הבדיקה, בנוסף יש להיות גלויים, אמיתיים ולהאמין בצדקת דרככם. הלך הרוח האידאלי שעל הנבדק להיות בו הוא עירני, בעל בטחון, אופטימי ורגוע.

כלים ישומיים שיעזרו בהצלחת הבדיקה- משום שבדיקת הפוליגרף הינה בדיקה פסיכופיזיולוגית, הדרישות לעירנות, ריכוז וקשב רב הינם גבוהות. על מנת להשיג יכולות אלו עלינו לישון שינת לילה טובה- הכוללת לפחות 6 שעות שינה. עלינו להגיע לבדיקת הפוליגרף לאחר שאכלנו ארוחה קלה, כך שלא נהיה רעבים אך במקביל לא נהיה עייפים וכבדים. יש להגיע מעט לפני תחילת הבדיקה, כך לא נהיה חרדים ולחוצים בזמן. יש להגיע בהופעה ולבוש מכובד (לא חושפני מדי, ולא מוזנח מידי). יש לענות לכל שאלות הבודק בצורה ברורה, ישירה ורצינית. יש לזכור ככל שנאמין בצדקתנו ובאמת שלנו בדיקת הפוליגרף תתנהל בצורה פשוטה עם תוצאות ברורות וחד משמעיות עם אחוזי טעות מזעריים. ככל שהשקר יקונן בראשנו ובליבנו, והרצון להסתירו יגדל, כך יגדלו בצורה ישירה סיכויינו להיכשל בבדיקה והסיכויים להיכשל בבדיקה יתקרבו לאיזור 95%. בדיקת הפוליגרף הינה בדיקה אמינה מאוד, וכיום מוכרת בעולם כבדיקה היעילה ביותר מבחינה מדעית לגילוי שקר. 

פבלו הינו בודק פוליגרף מקצועי.


בוגר אונ' בר אילן B.A בקרימינולוגיה וחוקר פרטי.


פבלו פוליגרף וחקירות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב