דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד מתמודדים עם מיוחדות, מה המחיר של להיות רגיל ומדוע חריגות היא בעיה? 

מאת    [ 30/06/2012 ]

מילים במאמר: 481   [ נצפה 2153 פעמים ]

כיצד מתמודדים עם מיוחדות, מה המחיר של להיות רגיל ומדוע חריגות היא בעיה? 

 

 

רגיל, מיוחד וחריג

 

אדם "רגיל" הוא אדם שאינו מיוחד אלא אנונימי. אדם "מיוחד" הוא אדם בולט שבדרך כלל מכירים אותו, הוא התפרסם, הוא הבליט את עצמו בצורה כלשהי והוא ייחד את עצמו כ"לא רגיל". אדם "חריג" הוא אדם מיוחד שהחליט ללכת צעד נוסף קדימה כדי להוכיח שהוא אינו רק מיוחד אלא גם חריג ומקורי לחלוטין - ללא שום פשרות ומתוך נאמנות מוחלטת וקיצונית לעצמו.

 

רוב האנשים הם "רגילים". מיעוט של האנשים הם מיוחדים או מקוריים - והם זוכים למירב תשומת הלב. המיעוט שבמיעוט הוא חריג - והם בדרך כלל אינם זוכים לתשומת לב חיובית מצד החברה אלא בעיקר לרחמים או לדחייה. 

 

 

 

הרגיל - המחיר והיתרון

 

רגיל הוא אדם שהולך בנתיב הכי מקובל והכי ידוע. הוא בונה חיים "מושאלים" וחי אותם ללא שום ייחודית משל עצמו. אין לו כריזמה או מקוריות והוא אינו נותן מעצמו ומנשמתו כדי ליצור משהו ייחודי מהחיים שלו אלא הוא חי את החיים בצורה עדרית ועיוורת פשוט כי "ככה כולם חיים".

 

היתרון הגדול של אנשים רגילים הוא שאין להם את הבעיות של המיוחדים או של החריגים, הם פחות מעסיקים את עצמם בשאלות גדולות ובתשוקות עצומות, אלא הם נהנים מהדברים הקטנים של החיים ומנהלים אורח חיים קטן ורגיל חלוטין, ללא יומרות גדולות.   

 

 

 

המיוחד - דרך האמצע, אבל יש גבול למיוחדות ולמקוריות

 

מיוחדים הם אנשים שאינם מוכנים לחיות לפי הספר אלא מתעקשים לתרום לחיים שלהם משהו מיוחד, משהו אחר, שונה, מקורי ויצירתי. אלה אנשים שחרגו מהמסלול השגור והצפוי ובנו משהו קצת אחרת.

 

המיוחדים הם אנשים שאמנם חורגים מעט מהמקובל - אבל לא הרבה. הם מיוחדים אבל לא חריגים, הם מורדים בשיטת החיים הרגילה בנגיעות, בניואסנים, אבל בגדול הם חלק מהשבט, חלק מהכלל, חל מהנורמה - רק קצת יותר יפה, קצת יותר מיוחד, קצת שונה ומעניין.

   

 

 

החריג - חושב רק על עצמו ומתעלם לחלוטין מכוח הכבידה

 

החריגים הם אלה שבועטים בכל המוסכמות ולא מעניין אותם כלום ושום דבר. הם רוצים להוכיח שהם שונים והם יעשו הכל כדי ללכת עם התפיסה הזאת עד הסוף - לא משנה מה אחרים יגידו.

 

את החריגים לא מעניין בכלל מה קורה סביבם. הם בזים לאחרים וחושבים רק על עצמם. חשוב להם להיות נאמנים לעצמם בלבד במלוא העוצמה והכוח, גם אם פירושו של דבר שאף אחד לא יבין אותם או ירצה בהם. היתרון הגדול בלהיות חריג הוא ההרגשה שאתה הכי נאמן לעצמך, אבל החיסרון הגדול של החריג הוא שרוב האנשים בכלל לא מבינים אותך.

 

 

וטיפ לסיום: להיות מיוחד הוא האיזון בין להיות רגיל וצפוי לבין להיות חריג ובועט. כשאתה מיוחד, אתה יכול לחיות את החיים שכולם בעצם חיים, ועדיין להיות שונה ומיוחד באופן שבו אתה חי את חייך.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב