דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הראש והלב שונים - מהו ההבדל היסודי ביניהם? 

מאת    [ 30/06/2012 ]

מילים במאמר: 456   [ נצפה 2266 פעמים ]

הראש והלב שונים - מהו ההבדל היסודי ביניהם? 

 

 

תמיד יש פער בין הראש ללב - מדוע?

 

הראש והלב הם הפכים גמורים, לכן כמעט תמיד ישנו מתח או פער טבעי ביניהם - בעוד שהראש אומר דבר אחד הלב בדרך כלל יאמר את ההיפך הגמור. הראש הוא המקום שמסוגל לפשרות, לגמישות, לשקרים לבנים, לתחמונים. זהו המקום של האינטרסים ושל מה "שכדאי לי".

 

הלב, לעומת זאת, הוא המקום האידיאלי, האמיתי, הישר כמו פלס, זה המקום שבו הכל מושלם, פרפקציוניסטי, חסר פגמים לחלוטין. כשאנו מקשיבים ללב אנחנו רואים בעיני רוחנו את השלמות, הטוהר והניקיון הטוטאלי.

 

 

 

הלב - המקום האידיאלי, החלום המתוק

 

אנשים שמחוברים ללב שלהם הם כמעט תמיד אנשים חולמניים או פרפקציוניסטים שאינם מסוגלים להתמודד עם המציאות הבעייתית או עם מצבים מכוערים ולא יפים של החיים.

 

אנשים שמחוברים חזק ללב שלהם ופועלים על פי הלב הם גם אנשים רגישים ופגיעים מאוד, כי אין להם את ההגנה שמעניק הראש. הם נפגעים בקלות, לא סולחים לעצמם, חיים בבושה גדולה ונוטלים על עצמם אחריות מוסרית גדולה ומתייסרים על כל טעות או כישלון קטן שהם ביצעו. הלב הוא גם המקום שבו כל האכזבות שוכנות, הלב מאחסן בתוכו את כל אותן ציפיות וחלומות שלא התגשמו או שנכשלו בעודם באיבם ואת הכאב המתלווה להם.    

 

 

 

אנשים שלוקחים ללב, אנשים שמקשיבים ללב - מדוע זה לא טוב?

 

מי שמקשיב רק ללב שלו - קרוב לוודאי שיסבול לא מעט בחיים שלו. הלב אינו מקום אמיתי אלא מקום ששואפים אליו. הוא אינו מקום רגיל אלא מקום מאוד מאוד מיוחד, נעלה וגבוה. זהו מקום שכדי ליצור ולממש אותו יש להיות אדם מאוד אמיץ, מאוד ישר, אדם יצירתי ומקורי שנותן את כל הנשמה ומוכן להקריב את עצמו על מזבח האמת גם אם זה נאיבי או טיפשי.

 

לעומת זאת, מי שמקשיב לראש שלו יחיה בנוחיות גדולה - אבל יאבד חלק מהאמת שלו ויהפוך מחושב, זהיר וסגור יותר. הוא יכלכל את צעדיו הרבה יותר טוב מאלה שהולכים אחרי הלב, ויהיה הרבה יותר מחוסן מפני פגיעות או אכזבות בדרך. 

   

 

 

הלב הוא מושלם אבל גם מנותק מהמציאות

 

אנשים שמקשיבים רק ללב שלהם בונים לעצמם עולם דימיוני ופנטסטי שאינו קיים במציאות ושיש צורך למאמץ עילאי ולמאבקים גדולים רק כדי לגעת בו.

 

בדרך כלל, ילדים קטנים הולכים אחרי הלב שלהם ולא אחרי הראש שלהם. בעולם המבוגרים רק הנאיביים, היצירתיים והחולמנים הולכים אחרי הלב. מרבית המבוגרים נוטים לעשות שימוש גדול יותר בראש והרבה פחות בלב, כי ניסיון החיים מגלה פעם אחר פעם שהלב גובה מחירים יקרים ממי שהולך אחריו.

 

 

וטיפ לסיום: הלב אמנם מעניק השראה ואומץ בלתי רגיל, אבל הרבה פעמים הדרך של הלב מובילה לכאב לב, להתפכחות עצובה ולסבל לא מבוטל.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב