דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך כותבים נאום לחתונה 

מאת    [ 29/06/2012 ]

מילים במאמר: 610   [ נצפה 4471 פעמים ]

אתם רוצים לנאום בחתונה או שהתבקשתם לעשות זאת ואתם לא יודעים מאיפה להתחיל? אולי אתה החתן שרוצה לרגש אותה ואת האורחים? יתכן שאת הכלה שרוצה להביע את אהבתה ואת תודתה לגבר שבחר בך? קבלו מספר כללים חשובים ומועילים לכתיבת נאום ראוי לאירוע מרגש כמו חתונה:

1) אם אתם לא מכירים חצי מהאורחים בחתונה ואתם לא החתן או הכלה, הציגו את עצמכם בקצרה בתחילת הנאום והסבירו במילים ספורות איך אתם קשורים לזוג המאושר.

2) זכרו שלכל נאום מוצלח יש התחלה, אמצע וסוף. טריוויאלי ככל שזה נשמע, כל אחד מהחלקים האלה חשוב ובונה נאום כהלכה. אם אתם לא מהנואמים הנדירים הללו שמסוגלים לעניין ולרגש מבלי להתכונן לכך מראש, כדאי שתכינו לעצמכם את הטקסט לפני החתונה. לא יודעים מה לכתוב? אל תתביישו לפנות לקופירייטר שיעזור לכם בכך.

3) ציינו לאורך הנאום את דעתכם הטובה על בני הזוג. שאלו את עצמכם למה אתם אוהבים או מעריכים אותם? שלפו משהו טוב שקשור בקשר המתמשך ביניכם והעלו זאת על הדף.

4) זהו תכונות חיוביות שקשורות בכלה, בחתן, ובשניהם כזוג, וציינו זאת לאורך הנאום. כשמדובר בנאום חתונה או בברכה מפורטת, אידיאלי לבחור זיכרון או חוויה הקשורה גם בכלה וגם בחתן. האם יש משהו ייחודי בדרך שבה הם נפגשו? אולי באופן בה הוא הציע לה נישואין? (או שהיא לו...) כל אלה יכולים להפוך לאנקדוטות מעניינות במהלך הנאום.

5) זכרו שנאום חתונה צריך להיות חם, אישי, ו...קצר. לא מדובר בנאום השקה של מוצר חדש, אלא בנאום לרגל מערכת יחסים שנרקמה לאהבה עם תקווה אמיתית לעתיד משותף, לכן כדאי שיהיה מרגש ולא יבש.

6) אם אתם 'סטנדאפיסטים', שלבו בדיחות במהלך הנאום. אבל אם אתם לא, עדיף שתמנעו מבדיחות לא מצחיקות ושימו דגש על 'סתם' נאום פשוט ולעניין.

7) עדיין תקועים? האינטרנט מלא בציטוטים מלאי חוכמה מפי גדולים וידועים שאתם יכולים להשתמש בהם כדי להתחיל את הנאום שלכם, כדי לסיים אותו או סתם כדי לקבל השראה במהלך הכנתו.

8) אל תזכירו את החברות הקודמות של החתן או את האקסים של הכלה, זה לא לעניין. בכלל, שמרו על טקט. הימנעו למשל מלציין את עלות החתונה או את המתנות שקבלו בני הזוג. אל תדברו על התוכניות העתידיות של בני הזוג כולל הריון וילדים. מצד שני, הנאומים הכי טובים הם אלו ששברו את הכללים והצליחו לעבור ב'שדה המוקשים' הזה בבטחה ובהומור. אם אתם לא בטוחים - אל תעברו שם.

9) שימו 'פוקוס' על בני הזוג בנאום. הימנעו מדברים הקשורים בחיי הנישואין המרים או המתוקים שלכם או של אחרים.

10) סיימו את נאום החתונה בנימה גבוהה של תקווה כמו למשל - הביעו את איחוליכם לעתיד מאושר של בני הזוג, אחלו להם בריאות ושגשוג. איך שלא תבחרו לסיים זכרו כלל אחד – לפעמים מה שזוכרים מנאום ארוך הוא דווקא את נימת הסיום.

טיפים נוספים שאינם קשורים בכתיבה אבל בהחלט יכולים לשפר את סיכויי ההצלחה של הנאום:

1) נסו להימנע מלנאום כשאתם שיכורים, בסדר? לא באמת... דחו את השתייה ואת שאר 'אמצעי הסימום' לאחר הנאום ואז תוכלו לחגוג עם כולם בכיף ובלי להרוס כלום. קחו בחשבון שהחתן והכלה יזכרו את נאומכם לנצח, במיוחד אם החתונה מצולמת. זכרו לבקר בשירותים לפני שאתם מתחילים לדבר, יישרו את בגדיכם וודאו ששיערכם לא מלא בקונפטי. תודה...

2) אל 'תייבשו'. נאמו פחות מחמש דקות.

3) יש לזכור שההורים, הדודות ועוד כמה קשישים יהיו נוכחים באירוע, נסו לא להביך אותם במהלך נאומכם...

4) הרשו לעצמכם זמן מראש כדי לעשות חזרות על טקסט הנאום.

5) תנו לרגשות החמות ביותר עבור בני הזוג להאיר את נאומכם.

6) אל תשכחו להביע את התפעלותכם מהאירוע על ידי מתן הערה מחמיאה. בחרו את מה שמתאים לכם: "נפלא... מרגש... אלגנטי... בלתי נשכח... ייחודי...".

7) הצטיידו בתחושה של ביטחון, בקול ברור, בחיוך ובכוס שמפניה או יין אם אתם רוצים 'להרים לחיים' בסוף הנאום.

"כותב טוב", הוא סטודיו קופירייטינג ותיק כל כך שטקסטים שלו נמצאו במערות בית גוברין מהתקופה שקדמה להמצאת הטקסט. חוץ מספרי ביוגרפיה ומקצוע, צוות "כותב טוב" מייצר טקסטים למגזר העסקי, הפרטי, בני מיעוטים ובני תערובת. האמת שזה לא משנה, כולנו בני אדם וכולנו (לפחות חלקנו) קוראים וכותבים טוב. "כותב טוב" -  קופיריטינג, עריכת תוכן וסופרי צללים.
www.kotevtov.com
 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב