דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי פסיכותרפיה? 

מאת    [ 28/06/2012 ]

מילים במאמר: 374   [ נצפה 3625 פעמים ]

התרגום של המילה "פסיכו" הוא נפש. פירוש המילה "תרפיה" הוא טיפול. פסיכותרפיה היא בעצם בשפה המוכרת יותר טיפול פסיכולוגי.

באופן נרחב יותר, פסיכותרפיה היא שימוש באמצעים פסיכולוגיים על מנת לנסות לשקם נפגעים על רקע נפשי וכן על מנת לסייע בהתמודדות עם משברים, מגוון רחב של הפרעות וכמובן קשיים רגשיים. הטיפול בפסיכותרפיה מבוסס על פיתוח שיחה ותקשורת בין מטפל למטופל והוא נעשה על ידי מגוון רחב של מטפלים.

פסיכותרפיה היא בעצם ניסיון ליצור טיפול שמבוסס אך ורק על האינטראקציה בין מטפל ומטופל. הרעיון שעומד בבסיס התהליך הוא פיתוח שיחה ותקשורת על מנת ליצור שינוי אצל המטופל. במהלך הטיפול המטפל כביכול מבטל את עצמו לחלוטין בפני המטופל, הוא אובייקטיבי ונמצא שם על מנת לספוג כל מילה שיש למטופל לומר. חשוב מאד ליצור בין מטפל למטופל אוירה של אינטימיות, אמון והדדיות וכן חשוב ביותר שהמטפל יוכל להיות בעל אמפתיה ויכולת הכלה כלפי המטופל. נקודות אלה מהוות בסיס ויסוד להליך הטיפולי.

פסיכותרפיה עומדת בבסיסן של גישות פסיכולוגיות רבות ודומיננטיות כגון: גישה דינמית, גישת CBT, גישה קיומית, גישה הומניסטית ועוד, והיא מהווה את הבסיס לטיפול הפסיכולוגי המודרני. חשוב להבין שהפסיכותרפיה לא רק מהווה טיפול פסיכולוגי שעשוי לסייע לאנשים הסובלים מפגיעות על רקע נפשי. הפסיכותרפיה אחראית במידה מסוימת לשינוי בתפיסתם של אנשים עם בעיות נפשיות. בעבר, הרבה פעמים ואולי אפילו לרוב נתפסו חולי נפש כאנשים חשוכי מרפא שרק הליכים קיצוניים ביותר עשויים לסייע להם. מזעזע ביותר לגלות שחיתוך מוח של חולה נפש על מנת להוציא את המחלה ממוחו היו דבר שבשגרה.

הגילוי הגדול של הפסיכותרפיה הוא אולי ההסתכלות האחרת על הסובלים מקשיים נפשיים. חולה הנפש הופך להיות קודם כל אדם. כאדם הוא ראוי לטיפול מתאים והוגן. כאדם ניתן לתקשר וכך לסייע ולתת מענה לקשיים הרבים. כך התפתחה לה שיטת סיוע וטיפול המתבססת על פיתוח שיחה ותקשורת. עם הזמן הפסיכותרפיה התפתחה והגיעה למגוון רחב של תחומים וגישות בתוך עולם הפסיכולוגיה.

פסיכותרפיה אינה מקצוע בפני עצמה אלא שיטת טיפול המתבססת אך ורק על שיחה. אנשי המקצוע המוכשרים לטפל בפסיכותרפיה הם פסיכיאטרים, פסיכולוגיים קליניים ועובדים סוציאליים קליניים. ההבדל העיקרי בין בעלי המקצוע המוזכרים כאן הוא בסמכויות הנוספות הניתנות בהתאם למקצוע. הפרעות נפשיות וקשיים על רקע נפשי עשויים לדרוש מלבד הטיפול בפסיכותרפיה גם טיפול תרופתי. פסיכיאטר הוא היחיד מבין אנשי המקצוע האלה שראשי להעניק טיפול תרופתי וכדאי לדעת זאת.

בהצלחה!!!

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב