דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימודי עיצוב תעשייתי 

מאת    [ 27/06/2012 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 1649 פעמים ]

אם עד לפני כמה שנים המושג לימודי עיצוב תעשייתי היה דבר נדיר לגמרי. לא הרבה אנשים הלכו ללמוד את המקצוע הזה ומעטים ידעו עליו. אך כמו הרבה דברים אחרים יחד עם המהפכה הטכנולוגית וההתפתחות צמח הענף של עיצוב תעשייתי והפך פופולארי ומבוקש מאד ללמידה.

 

קצת מידע על תואר ראשון עיצוב תעשייתי

 

ענף העיצוב התעשייתי הוא תחום שמשלב בתוכו טכנולוגיה ותעשייה יחד עם אמנות. מטרתו של ענף העיצוב התעשייתי היא שיפור האסתטיקה והשמישות של מוצרים. בעקבות זאת עוסק מקצוע העיצוב התעשייתי במגוון נושאים וביניהם- תהליך של מחקר, חשיבה קונספטואלית, אפיון צורני, פיתוח ותכנון, בקרת תהליכי ייצור, שיווק ומכירה ועוד. זה נכון שכבר לפני כמעט 100 שנה תחום העיצוב התעשייתי התחיל להתגבש כתחום מקצועי ואקדמי אך הדרך שהתחום עבר היא עצמה וכיום לימודי עיצוב תעשייתי נחשבים ללימודים מאד יוקרתיים מכיוון שאלה לימודים שמראים צד אחר של אמנות. יותר מעשי וקונקרטי. אולי בגלל זה לא סתם אומרים על מעצב תעשייתי כי הוא אמן לא רק בקטע האמנותי אלא בקטע שהוא ידע לנצל את כישוריו השונים כדי לעשות מזה גם כמה זוזים. עובדה היא שכמעט כל החברות היצרניות בשוק מעסיקות מעצבים תעשייתים ונותנים לנושא זה חשיבות ומשקל רב.

אילו תכני לימוד מוצעים כחלק מרכישת תואר ראשון בעיצוב תעשייתי?
לימודי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי מתאפשרת בכמה צורות כחלק מלימודים אקדמאיים במסלול חד חוגי מורחב או דו חוגי, הנמשכים בדרך כלל ארבע שנים. ניתן גם לעשות תואר הנדסאי בעיצוב תעשייתי שלוקח בדרך כלל שנתיים. מכיוון שתחום זה הוא מגוון מאד גם הלימודים שבו מגוונים וכוללים תכנים רבים ומגוונים וביניהם: יסודות העיצוב; ציור ורישום; מבוא לתולדות האומנות והעיצבו; יסודות המחשב; יסודות ההמחשה והצילום; שרטוט טכני; עיצוב תעשייתי; גרפיקה למעצבים; חומרים ותהליכים; אמנות; עיצוב מתקדם המחשב; מקורות אמנות העיצוב; מבוא להנדסת אנוש; לימודים כלליים; אמנות ועיצוב; הומניסטיקה; היסטוריוסופיה; קורסי סטודיו; אנתנוגרפיה; אנתרופולגיה; מתודולגיה; פסיכולוגיה; אקולוגיה; אסתטיקה; שיווק; כלכלה; בניית דגמים; הדמייה ממוחשבת ועוד.

במה אפשר לעסוק עם תואר ראשון בעיצוב תעשייתי?
לימודי עיצוב תעשייתי מתעסקים בפיתוח החשיבה העיצובית בתוך הראייה הכוללת של אדם-משק-מוצר. מוסדות הלימוד האקדמאים השונים מעוניינים להכשיר מעצב שידע ליצור ולפתח מוצרים בעלי משמעות עיצובית, יחד עם חשיבה יצירתית אשר משלובת עם היכולת לדעת מה אנשים רוצים ומה הם יקנו. בהתאם לזאת, בוגרי תואר ראשון בעיצוב תעשייתי יוכלו להשתלב בחברות כלכליות ובתאגידים גדולים בתור מעצבים תעשייתיים או מעצבי מוצר. כמובן שכל האופציות לרכישת עבודה במשרדי פרסום, משרדי תכנון, ניהול וייצור, מפעלי תעשייה, אקדמיה ועוד שלל מסגרות ארגוניות, ציבוריות ופרטיות עוד קיימות ואלה אפשרויות לא רעות בכלל.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב