דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לדיאטה 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 435   [ נצפה 1530 פעמים ]

כמעט כל אדם מתעסק בשלב זה או אחר בחייו בסוגיית המשקל של גופו. הרזייה ודיאטה הם נושאים טעונים הקשורים לתפישתנו את עצמנו ולביטחון העצמי, כבר מגיל הילדות. באוכלוסייה ישנם אנשים רבים הנכנסים אל תהליך של דיאטה מבלי להיות ערוכים לכך מכמה בחינות:


    • תזונתית – כלומר, אין להם מספיק ידע מה עליהם לאכול וממה הם צריכים להימנע. חוסר הידע עלול להכשיל אותם, כך שלא ישיגו את התוצאות הרצויות.
    • ניהולית – גם דיאטה צריך לנהל נכון – להכין תפריט נכון והגיוני, לעשות פעילות גופנית, לפנות לתזונאית או לרופא ולנהל לוח זמנים לירידה במשקל. רוב האנשים לא מצליחים לנהל את עצמם נכון ולכן הדיאטה הולכת לאיבוד בשלב כלשהו.
    • רגשית – דיאטה איננה תהליך פשוט. צריך להגיע אליה עם כוחות נפשיים, אורך רוח, מטרות ברורות ומוטיבציה.

בכל הנושאים הללו, מאמן אישי יכול לעזור מאוד. רבים כיום עדיין לא יודעים שכדי לעשות דיאטה ולהצליח בה, לא חייבים ללכת לתזונאית או למכון לדיאטות, אלא אפשר גם להיעזר במאמן או מאמנת אישית, המתמחים באימון לדיאטה. מדובר בהכשרה מיוחדת של מאמנים אישיים, אשר לומדים גם נושאים הקשורים לתזונה במהלך תקופת לימודיהם, וייעודם הוא ללוות מתאמנים המעוניינים להפחית ממשקלם ולשמור על התוצאות לכל אורך חייהם. היתרון באימון אישי הוא, ששיטות האימון והתרגול במהלך האימון מביאים את המתאמן להפנים דפוסי התנהגות נכונים, כך שיהיה לו קל יותר לשמור על משקל תקין במשך שנים, בלי מאמץ וללא מלחמות יומיומיות עם עצמו.

דיאטה בליווי מאמן אישי

אז איך זה עובד? העניין די פשוט: עוד לפני תחילת התהליך של בחירת הדיאטה, תכנון התפריט ופנייה לדיאטנית, פונים למאמן אישי המוסמך בתחום התזונה. חשוב ביותר שהליווי יהיה בשלב ראשוני מאוד של ההחלטה על דיאטה, כיוון שהמאמן עוזר גם בתהליך זה. אין זה מספיק לומר "אני חייב/ת לרזות. כדאי לגבות את ההחלטה בסיבות אמיתיות שבגללן חשוב לנו לעשות את הצעד הזה. הגדרה נכונה של המניעים ושל היעדים מקלה את תהליך הדיאטה ועוזרת לעמוד במשברים ולהתגבר על רגעים של חוסר מוטיבציה ואמונה בעצמנו.

המאמן האישי מלווה את המתאמן גם במהלך תכנון הדיאטה הלכה למעשה – כלומר תכנון התפריט השבועי ומסגרת הדיאטה. חשיבות הדבר היא שהמאמן מכיר את עקרונות התזונה הנכונה והבריאה, וירכיב יחד עם המתאמן תפריט שהוא מצד אחד דיאטטי ובריא, אך מצד שני הוא גם אפשרי ולא יגרום לנו סבל בלתי נגמר ויביא לשבירה וייאוש.

במהלך הדיאטה, ליווי של מאמן אישי עוזרת מאוד לשמור על המשמעת. המתאמן מקבל עידוד ותמיכה באופן יומיומי, כדי לעזור לו להתרגל לתזונתו החדשה, ולהאמין בעצמו על כך שהוא מסוגל ויכול להגיע ליעדים שלו, על אף שבדיאטה הקודמת הוא לא הצליח. התמיכה הזו היא מרכיב חשוב, אשר חסר אצל אחוז גדול של המנסים לרזות. ללא תמיכה, קשה מאוד לרדת במשקל בצורה משמעותית, כיוון שהתהליך רצוף משברים.

לרדת בקלות - לרדת במשקל זה קל!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב