דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רטינופתיה סוכרתית - דרכי טיפול ומניעת התפתחות המחלה 

מאת    [ 25/06/2012 ]

מילים במאמר: 405   [ נצפה 9276 פעמים ]

רטינופתיה סוכרתית הינה אחת ממחלות הרשתית הנובעות ממחלת הסוכרת. מחלת עיניים נפוצה זו, גורמת לפגיעה בכלי הדם הקטנים ברשתית העין ועשויה לגרום לאובדן ראיה חלקי ואף עיוורון מלא, במידה ולא מטופלת בשלביה המוקדמים ביותר. הטיפול ברטינותיה סוכרתית יכול להתבצע במספר מישורים וכן בשילוב של מספר שיטות, הן שיטות המיועדות למניעת התפתחות המחלה והאטת קצב ההתפתחות שלה, והן טיפוליות, על מנת לטפל בפגיעה בראיה, אם קיימת.

רטינופתיה סוכרתית – טיפול מניעתי

טיפול מניעתי במחלת רטינופתיה סוכרתית, מתבצע ברובו בהמלצת רופא הסוכרת המטפל, ונעשה בעיקר באחריות החולה, כאשר הוא מבוצע במטרה להפחית את גורמי הסיכון למחלה. הטיפול מתמקד בעיקר באיזון רמות הסוכר בדם, ובאיזון גורמים אחרים שעשויים להוות גורמי סיכון משמעותיים להתפרצות והתקדמות מהירה של המחלה כגון, יתר לחץ דם, שעשוי להיות מאוזן על ידי טיפול תרופתי נכון, חוסר איזון הורמונאלי, אנמיה, או טיפול בבעיית כליות קיימת.

רטינופתיה סוכרתית – טיפול בבעיית ראייה קיימת בעזרת קרני לייזר

אמנם בשלביה הראשונים של המחלה, אין טיפול שניתן לבצעו מלבד מעקב, אך בשלבים המתקדמים יותר של רטינופתיה סוכרתית, יש לטפל בהפרעה הקיימת, בהתאם לסוג ההפרעה ולמידת חומרתה. ההפרעות העיקריות שדורשות התערבות רפואית מיידית הינן: רטינופתיה שגשוגית, שהיא למעשה צמיחת כלי דם פתולוגיים בתוך רשתית העין והפרדות רשתית, בצקת בעין או דימום לחלל זגוגית העין. הטיפול בבצקת נעשה באמצעות קרני לייזר, בעזרתן ניתן לצרוב את האזור הדולף ובכך נמנעת דליפה עתידית והצטברות נוזלים נוספת.

גם ברטינופתיה שגשוגית, ניתן לטפל בעזרת קרני לייזר, כאשר טיפול הלייזר בא במטרה להרוס את היקף הרשתית, על מנת לשמור על איזור מרכז הראיה. הריסת הרקמה ההיקפית, תפחית משמעותית את צריכת הדם של הרשתית, וכפועל יוצא, תפחית את הגירוי לצמיחת כלי דם חדשים, מונע דימומים לזגוגית העין והפרדות רשתית. בנוסף לטיפולי הלייזר, ניתן, ולעיתים אין מנוס מטיפול בבעיות הראייה הנגרמות מרטינותיה סוכרתית, באמצעי חירום ניתוחיים, בעזרת טיפול תרופתי, טיפוח בהזרקה תוך עינית של סטרואידים וטיפולים ניתוחיים בבצקות.

רטינופתיה סוכרתית – טיפול הומיאופתי ורפואה אלטרנטיבית

בשנים האחרונות, ניתן לטפל בתסמיני מחלת הרטינופתיה הסוכרתית, גם בעזרת רפואה סינית וטיפולים הומיאופתים שונים, הטיפול במחלה בעזרת רפואה אלטרנטיבית, נעשה בהתאם לשלבי התפתחות המחלה ולסימפטומים והנזקים הקיימים. כמו הרפואה הקונבנציונאלית, מטרתה של הרפואה הסינית לטפל בשני מישורים במחלה, כאשר מישור אחד מתמקד ברפואה מניעתית והמישור השני מתמקד ברפואה טיפולית בנזקים הקיימים. הרפואה האלטרנטיבית עושה שימוש באלמנטים טיפוליים כגון דיקור סיני וצמחי מרפא שעשויים לשפר את זרימת הדם לרשתית ולסייע בהעברת חמצן לכל העין, מה שיכול למנוע את היווצרותם של כלי דם פתולוגיים שהם הגורם לפגיעה החמורה בראייה, ולמנוע את החמרת המחלה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב