דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תהליך הלמידה האפקטיבית 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 538   [ נצפה 3460 פעמים ]

תהליך הלמידה האפקטיבית

אם אתם קוראים את המאמר הזה, אתם כנראה שייכים לאחוזים הבודדים של האנשים שבאמת מבינים את אחד העקרונות החשובים ביותר בחיים: נועדנו לגדול. אין דרך לעצור. אין אפשרות לסגת.

בכל תחומי החיים אנו שואלים עצמנו שוב ושוב – לאן זה מוביל? מה המטרה? מה אני רוצה להשיג? איך עלי לעשות את זה? מהם הכלים שעלי לרכוש? עם מי אני צריך להתייעץ? מה אני צריך ללמוד כדי להצליח? וכו'...

ההתפתחות שלנו תלויה בכך שנשאל את השאלות הנכונות. שאלות מוצלחות במיוחד נותנות תשובות קריאטיביות ופורצות דרך. שאלות "סתם" מושכות אותנו לעבר הבינוניות האפרורית. שאלות גרועות מחלישות אותנו.

תהליך הלמידה האפקטיבית מציג בפנינו את 4 השלבים אותם עלינו לעבור עד שאנו יודעים משהו באמת. עד שנגיע למצב שבו יעירו אותנו באמצע הלילה וישאלו אותנו שאלה בתחום שלנו, ולא נצטרך לחשוב יותר מדי על התשובה. עד שנשלוט בחומר ונגיע לרמה הגבוהה ביותר של המומחיות בתחום.

שלב א' – אני לא יודע שאני לא יודע

זהו השלב שאותו אני מכנה "שלב התמימות". השלב שבו האדם בטוח שהדרך בה הוא מתנהל בחייו היא הדרך הנכונה ביותר עבורו, עבור משפחתו, עבור חבריו ועבור האנשים איתם הוא עובד. אין לו ספק שבנסיבות חייו הנוכחיות הוא עושה את הדברים הנכונים ביותר, בדרך הטובה ביותר האפשרית עבורו, וכל נסיון לערער על תודעת התמימות הזו מועד לכשלון. פשוט אין עם מי לדבר.

עד שמשהו קורה. משהו לא מסתדר. משהו במציאות שלו מתערער. אולי הבריאות כבר לא כמו שהוא היה צעיר, אולי העבודה כבר לא בטוחה, אולי המצב המשפחתי משתנה, אולי אחד החברים הקרובים עושה שינוי ונראה מאושר יותר... ואז הוא מתעורר ומבין שהוא רוצה וצריך לנקוט פעולה.

שלב ב' – אני יודע שאני לא יודע

זהו השלב החשוב ביותר עבור מי שמחליט לצמוח. השלב שבו אנו שואלים את השאלות. אלו השאלות שיקבעו את הדרך בה נלך, את התוצאות אותן נשיג, את הצמיחה האישית והכלכלית שלנו. השלב הזה הוא השלב החשוב ביותר עבור כל מי שמתחיל משהו חדש בחייו. אני מכנה אותו "שלב האומץ", כי בשלב הזה מתקבלת ההחלטה לעשות מעשה. לצאת מאזור הנוחות לדרך חדשה, לשאול שאלות חדשות שיתנו תשובות חדשות שמכוונות לפעולות חדשות ולתוצאות חדשות.

שלב האומץ הוא שלב מרתק. חלק מהאנשים חווים אותו ממש כהתגלות, וחלק מדווחים על תחושת בהלה ובלבול. הם שואלים עצמם: איך הרשיתי לעצמי להגיע למצב שבו אני נמצא היום?

שלב ג' – אני יודע שאני יודע

זה השלב שבו מתחילים לפתח את הבטחון העצמי. השלב שמתחילים לראות תוצאות של תהליך הלמידה וההתעוררות שחווינו בשלב ב'. זהו השלב בו מתחילים לחזק את הבחירה שלנו, וזה השלב שבו בד"כ מבינים שתהליך הלמידה לעולם לא מסתיים.

שלב ד' – אני לא יודע שאני יודע

את השלב הזה אני מכנה "האוטומט". הדוגמה הטובה ביותר היא נהיגה. לא מזמן נכנסתי למוסך, וכשנשאלתי לקוד של האזעקה לא זכרתי אותה! איך קורה דבר כזה? הרי זה משהו שאני משתמשת בו על בסיס יומיומי, מספר פעמים ביום. זה קורה מכיוון שנהיגה הפכה אצלי לאוטומטית. הרגל מובנה שאותו אני מבצעת כמעט בלי לחשוב. גם אחרי שחזרתי למושב הנהג לקח לי זמן להזכר במספרים של הקוד.

שלב האוטומט הוא השלב שבו מפנימים בצורה מושלמת את החומר, משלבים אותו בחיים, בתפיסת העולם, באמונות ובפעולות ומגיעים לסיום תהליך הלמידה כדי להתחיל הכל מחדש ולהמשיך לצמוח בתחומים נוספים.

לחצו כאן לקריאת מאמרים נוספים

איריס שביט,מנהלת בתעשיית השיווק הרשתי. בעלת ניסיון של שנים רבות בהדרכה ואימון של משווקים בתעשיית השיווק הרשתי, מתמחה בייעוץ והקמת עסקים מהבית וביצירת הכנסה בנוסף למשכורת. חברה בפורום המנהלים של חברת FOREVER ומאמנת להצלחה. www.aloe-forever.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב