דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסיבות להגדלת ההשקעה (גיוסים) בקרנות הנאמנות 

מאת    [ 24/06/2012 ]

מילים במאמר: 377   [ נצפה 1819 פעמים ]

לאחר הירידות החדות שהורגשו בחודש מאי, המשקיעים נזהרים מלהכנס להשקעות באפיקים מסוכנים. עם זאת, הם למדו גם מלקחי- העבר ומהנפילה בשנת 2008, ואינם ממהרים לפדות (או לממש), מתוך ראיה לטווח ארוך יותר.

אפיקי השקעה סולידיים

רב שווקי העולם מצביעים על מגמה שלילית וקיימים חששות של ממש מפני ההתרחשויות באירופה, עם העלייה החדה שנרשמה בתשואות של ספרד ואיטליה, הסובלות ממשבר חוב חמור. במקביל נרשמו ירידות שערים חדות גם במדדי הבורסה הישראלית. מדדי תל אביב 25, תל אביב 75 ותל אביב 100 רשמו כולם ירידות חדות של כ-8%. הירידות בשוק המקומי והחששות מפני המתרחש בעולם הביאו את המשקיעים הישראלים לגיוסים והגדלת השקעה בקרנות הסולידיות ? אג"ח מדינה וקרנות כספיות.

במהלך השבוע שחלף, קרנות אג"ח מדינה גייסו כ-340 מיליון שקל, הקרנות השיקליות רשמו גיוסים של כ-50 מיליון שקל והקרנות הכספיות רשמו גיוסים כ-130 מיליון שקל ? מדובר בעלייה לעומת השבוע שלפני כן. המגמה השלילית של הבורסה הביאה לקצב פדיונות מוגבר בקרב קרנות נאמנות מנייתיות עתירות סיכון. התחזקות הגיוסים בשבוע האחרון גדולה, במיוחד כאשר בוחנים מוצרים כגון קרן נאמנות מסורתית, אשר מתמחה באג"ח מדינה לעומת קרנות המשקיעות באפיקים קונצרניים ומנייתיים.

תנודתיות מופחתת ותשואה עדיפה בקרנות

במהלך חודש מאי, שהציג ירידות חדות בבורסה בתל אביב, ניכרו פערים משמעותיים בביצועיהן של קרנות הנאמנות. הירידות החדות ביותר בחודש מאי היו של מניות בהן הייתה חשיפה מוגברת לענף התקשורת, שהציג את הירידות החדות ביותר (בעיקר בגלל המהפכה בשוק הסלולר והפסדי החברות הגדולות הקיימות). בניכוי הקרנות האגרסיביות והממונפות, שיעורי ירידת קרנות הנאמנות הממוצעות היו בשיעורים דומים לירידות המדדים, אך נמצאו פערים משמעותיים בין ביצועי הקרנות השונים אשר נעו בין ירידות של כ-3% ועד למעל 11%, בתקופה בה הירידה ממוצעת במדדים עמדה על כ-8%.

למרות הירידות בבורסה, קיימות עדיין 16 קרנות נאמנות (מתוך 45) שהשיגו תשואות חיוביות מתחילת השנה בשיעורים של עד 12%, למרות הירידות החדות בחודש מאי. כאשר מסתכלים על טווחי זמן ארוכים יותר, נראה כי קרנות הנאמנות מפגרות מעט אחר המדדים, ככל הנראה בשל דמי- הניהול הגבוהים העומדים בשיעור של 2.7%. למרות התשואות הממוצעות, הנמוכות יחסית למדד, התנודתיות הממוצעת בקרב קרנות נאמנות היא נמוכה ביחס למדד עצמו. בקרנות תל אביב 25 לדוגמה, סטיית התקן היא כ?21.7% לעומת כ?24% במדד עצמו.

הפערים בין ביצועי קרנות הנאמנות השונים מדגישים את הצורך בבחירה סלקטיבית, ראייה לטווח ארוך של 3 שנים לפחות והצורך בפיזור ההשקעה בין קרנות נאמנות שונות, בעלות אופי שונה (אג"חי/ מנייתי/ מעורב).




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב