דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרחים ראשון לציון 

מאת    [ 21/06/2012 ]

מילים במאמר: 398   [ נצפה 2212 פעמים ]

מילות השיר היפה והמרגש הזה, שחיבר המשורר והפזמונאי דן אלמגור ושר בקול הבס העמוק שלו הזמר שמעון ישראלי, מתארות את התזמורת הראשונה והמופלאה של ראשון לציון ושסיפור הקמתה הוא למעשה סיפורה של העיר הרביעית באוכלוסייתה בישראל. ראשון לציון נוסדה בשנת 1882 ביוזמת חלוצי יסוד המעלה, אנשי העלייה הראשונה. אז לא היו פרחים בראשון לציון. רק ביצות ואדמת בור קשה אשר אמללה את המתיישבים הראשונים. אך אלה, עקשנים וחדורי אידיאלים, לא אמרו נואש, נאחזו חזק באדמה ולא זזו. הקימו בה בית כנסת יפהפה שעומד על תילו עד לימים אלה ממש, הקימו אורקסטרה, היא התזמורת מהשיר, הקימו בה בית ספר עברי ראשון ועיצבו בה את התרבות העברית בשפה ובחינוך. הרבה לפני שהיתה ליהודים מדינה בארץ ישראל, כבר היה לנו דגל כחול לבן שעוצב ע"י תושבי העיר ראשון לציון. אחד מתושבי ראשון לציון הראשונים, האיכר שמואל כהן, התאים את מילותיו של נפתלי הרץ אימבר, לשיר התקווה, ההמנון הלאומי, ללחן רומני, המושר עד היום.

הרבה עבר על ראשון לציון עד שהגיעה למעמדה היום. חוסר הצלחה בגידולים חקלאיים, מריבות עצמיות, ריב עם הברון רוטשילד ואינסוף תלאות, אבל האמונה פעמה עמוק בחזות האנשים. הם לא ויתרו, עבדו קשה וקצרו יבולים ושתלו פרחים בראשון לציון. היום, במבט לאחור, מי יודע אם דבר כזה היה אפשרי בכלל. בעולם המהיר, הציני, זה שקוצר את הרגע ולא חושב על המחר. אך בלעדי אותם ראשונים לא היתה לנו מדינה ולא היו מתגשמים חלומות. 

כיום ראשון לציון היא עיר פורחת ומשגשגת, המושכת אליה תושבים רבים, צעירים וצעירים ברוחם, הבונים בה את ביתם. בגנים הציבוריים, בערוגות שבצידי הרחובות והכבישים הראשיים פורחים בשלל צבעים וניחוחות פרחים ראשון לציון וממלאים את העיר יופי, חגיגיות ואווירה מיוחדת. וכל תושב בראשון לציון הוא פרח, מה הפלא שהחנויות היפות והמצליחות ביותר בעיר הן חנויות פרחים ראשון לציון המציגות לראווה שפע של זרי פרחים ראשון לציון, סידורי פרחים, זרי כלה מרהיבי עין, עציצים מעוצבים, זרים מתוקים ראשון לציון ועוד ועוד. הכול פורח ושמח ומלבלב. חנויות פרחים בראשון לציון מבצעות משלוחי פרחים בראשון לציון, משלוחי זרי פרחים בראשון לציון,משלוחי עציצים ומתנות.

במקום בו מופיעים טובי האמנים מהארץ ומחו"ל. בעיר המארחת מדי שנה את פסטיבל חג היין ושקיימים בה היכל תרבות מפואר, בתי ספר מובילים ומרכזי הייטק, קניות ובילוי, חייב להיות משהו מיוחד. משהו שהשאירו בעיר ראשוני המתיישבים. האמונה בצדקת הדרך, להט העשייה, האהבה והרומנטיקה. ראשון לציון היא עיר של פרחים בכל המובנים. עיר מטופחת בת למעלה מ – 130 שנים של עשייה ציונית והתחדשות. פרחים בראשון לציון. איזה יופי. 

 פרסום אינטראקטיבי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב