דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד בונים משפחה מלוכדת? 

מאת    [ 20/06/2012 ]

מילים במאמר: 635   [ נצפה 3958 פעמים ]

כיצד בונים משפחה מלוכדת?

 

 

משפחה מלוכדת - אבני היסוד

 

משפחה מלוכדת היא תוצאה של גישה מסויימת. כשם שניתן לבנות בית חזק או בית מפורר, כך ניתן לבנות משפחה חזקה או משפחה מפורקת ומפוררת לחלוטין.

 

במשפחה מלוכדת ישנם כמה אבני יסוד היוצרים יחדיו את הלכידות המשפחתית:

 

1. שמירה על פערים קטנים בין בני המשפחה - שמירה על איזון ועל אי אפליה בין הילדים עצמם.

2. הקפדה על חזית הורית משותפת - פעילות ההורים היא תמיד משותפת ומוסכמת ללא מחלוקות ועימותים גלויים.

3. שיתוף פעולה הדוק בין ההורים - קיים תיאום מלא בין ההורים בכל פעולות היום יום.

4. גיבוי מלא בין ההורים עצמם ובין ההורים לילדים - יצירת אווירה של גיבוי הדדי ולא אווירה תחרותית או שיפוטית.

 

 

 

עיקרון הפערים הקטנים

 

כאשר בתוך המשפחה נוצרים פערים, אפליות והעדפות שההורים יוצרים בין הילדים - הלכידות המשפחתית מתפוררת, המשפחתיות נפגעת והאפשרות לשקם אותה מחדש היא מאוד נמוכה. בבית מפלה ולא שיוויוני הילדים לומדים שכדי לקבל אהבה, תשומת לב, יחס או מעמד יש לנקוט בפעולות קיצוניות כדי למשוך תשומת לב, יש להתחרות באחים ויש להילחם בהורים בכוח - כי בטוב זה לא עובד. בית כזה הוא בבית שמעודד אלימות, מאבקים, כוחניות, "הדחות", מניפולציות ובריונות.

 

לעומת זאת, בית מלוכד הוא בית שבו כל הילדים יודעים - שלא משנה מה - כל אחד יקבל את האהבה, היחס והחלק המגיע לו ללא כל מאבק. בבית מלוכד אין מקום לתחרות כי תחרותיות על חשבון האחים האחרים לא תעזור ולא תשנה דבר. בית כזה מעודד יציבות, וודאות, שיוויוניות והגינות ולכן בבית כזה האווירה היא נעימה ובטוחה.  

 

 

 

עיקרון החזית המשותפת

 

ברגע שההורים אינם סגורים על הדרך שלהם, אינם פועלים כגוף אחד ואינם מסכימים על דברים - הלכידות המשפחתית מתפוררת במהירות רבה מאוד. בבית כזה, לא רק שהילדים יודעים שההורים מסוכסכים בינם לבין עצמם, אלא שהילדים מבינים שהדרך היחידה להתנהל היא באמצעות סכסוכים. התוצאה היא שלא רק שההורים רבים בינם לבין עצמם בתדירות גבוהה אלא שעד מהרה גם הילדים רבים גם עם ההורים וגם בינם לבין עצמם, כי אין להם דוגמה כיצד לפתור אי הסכמות בצורה תרבותית וחכמה.

 

עקרון החזית המשותפת פירושו שההורים חייבים לתפקד כיחידה אחת ולהקרין החוצה אל מול הילדים עמדה אחידה ומגובשת. בינם לבין עצמם ההורים יכולים לגלות דעות שונות ולהתדיין עליהם, אבל עליהם לוודא תמיד שבסופו של דיון הם מגיעים להסכמה משותפת אחת על חזית הורית ברורה שאותה הם יבצעו בשטח ללא כל מחלוקות או סייגים. 

   

 

 

עיקרון שיתוף הפעולה

 

שיתוף פעולה טוב מבוסס על מידע רחב שמועבר בצורה של תקשורת נקייה. אצל מרבית הבתים המפוררים אין תקשורת, העברת הנתונים היא לקויה מאוד וכתוצאה מכך שיתוף הפעולה בין ההורים ובין ההורים לילדים נפגע אנושות.

 

בבית מלוכד יש העברת אינפורמציה מלאה. ההורים מתואמים בינם לבין עצמם לגבי כל דבר שקורה, הם מרבים לדבר בינם לבין עצמם ולהתעדכן, כל אחד יודע בדיוק מה קורה ולכן גם אין כמעט כשלים תקשורתיים, אי הבנות או ויכוחים המבוססים על מידע שגוי או מועט.

 

 

 

עיקרון הגיבוי

 

אחד העקרונות החשובים ביותר ביצירת בית ומשפחה מלוכדת הוא עקרון הגיבוי. גיבוי פירושו לתמוך בעמדה של הצד השני לחלוטין וללא סייגים וללכת איתה רחוק ככל הניתן.

 

במשפחות מסוכסכות ומפוררות כמעט שאין גיבוי בין בני המשפחה ובין ההורים. למעשה במשפחות שכאלה, כל אחד לעצמו וכל אחד נלחם על חייו. לעומת זאת, במשפחה מלוכדת הגיבוי הוא הבסיס לכל. ההורים מגבים אחד את השני, הילדים מקבלים גיבוי ותמיכה מלאה מההורים, ובמשך הזמן והילדים לומדים לתת גם גיבוי להורים ולתמוך אחד בשני כאחים.  

  

 

וטיפ לסיום: משפחה מפוררת ומסוכסכת היא תוצאה של רצף החלטות שגויות של ההורים שמוביל עם הזמן להתפרקות התא המשפחתי. במשפחה מלוכדת לעומת זאת, יש כללים ברורים ואחידים שמנהלים את המשפחה ומבטיחים לא רק את שרידותה אלא גם את שגשוגה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב