דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רשלנות רפואית בבדיקות קדם היריון 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 1945 פעמים ]

תכליתן של בדיקות קדם היריון

בדיקות קדם היריון תכליתן למפות את הסיכונים שיכולים להיות בהיריון אצל בני זוג מסוימים. בדיקות אלה כוללות בחינה של מכלול הפרמטרים שיכולים, על פי נתוניהם של בני הזוג, להשפיע על יכולתם של בני הזוג להיכנס להיריון ולהחזיק היריון תקין. במסגרת בדיקות קדם היריון מבוצעות גם בדיקות שתכליתן לפסול סיכון גבוה להתרחשות מומים שונים ובעיות אחרות במהלך ההיריון או הלידה. הרעיון הבסיסי הוא כי כך עומד בפני בני הזוג המידע המלא הדרוש להם לצורך ההחלטה אם להיכנס להיריון וממה עליהם להיזהר ולחשוש – אם בכלל. במקרים מסוימים על בסיס בדיקות אלה, יש להחליט גם על מעקב בתדירות גבוהה יותר אחר ההיריון ועל ביצוע בדיקות נוספות.

משמעויות של כשל בבדיקות קדם היריון

כאשר מתקיימת רשלנות רפואית בהיריון – כולל בדיקות קדם היריון – יכולות להיות לכך משמעויות מרחיקות לכת אודות תקינות ההיריון, בריאות האישה ההרה ואף לגבי בריאותו של הילד. הרעיון, כאמור, הוא כי יהיה בידי בני הזוג את מלוא המידע כדי להחליט החלטות מושכלות בדבר כניסה, המשך או הפסקת ההיריון. כשל בזיהוי פגמים גנטיים, למשל, אצל תינוק או הסתברות לפגמים כאלה אצל הורים טרום ההיריון יכולה לגרום למצבים טראגיים וקשים ביותר – מהסוג שאיננו מאחלים לאיש לעמוד בהם. בזכות הרפואה והמדע היום, אנחנו יכולים לדעת לצפות מראש סיבוכים שונים שייתכן כי ייגרמו ולמנוע אותם ו/או לצפות מומים ובעיות אחרות שיכולות להיות. רשלנות רפואית בלידה המתבטאת באבחון לקוי קדם היריון – יכולה במידה רבה להכשיל את ההורים ולכפות עליהם מצב שאותו ניסו למנוע.

תביעה בגין רשלנות רפואית בהיריון

תביעות בגין רשלנות רפואית בהיריון שייכות לתחום תביעות הרשלנות הרפואית. בתי המשפט מבינים כי רופאים עוסקים בחיי אדם ועל כן רף ההתנהגות המצופה מרופאים הוא גבוה ביותר. כל כשל בהתנהלותם של הרופאים עשוי להיחשב לרשלנות רפואית בהיריון (או בכלל בהתאם לעניין). הסיבה לכך היא כי טעות כזאת של רופא יכולה להיות בעלת השלכות קשות על חייו, בריאותו וגופו של אדם. נזקים אלה הם נזקים גבוהים ולכן פסיקת הפיצויים, בענייני רשלנות רפואית בהיריון ובכלל היא גבוהה. בישראל מוגשות מדי שנה מאות תביעות בגין רשלנות רפואית בסכומים שונים. הסכומים הגבוהים שנפסקים על ידי בתי המשפט מהווים תמריץ בעבור עורכי דין להגיש תביעה, ובתורם – מהווים תמריץ לרופאים להימנע מרשלנות רפואית ולפעול בסבירות ובזהירות. חשוב להדגיש כי רשלנות רפואית בהיריון היא אחד התחומים בהם לרשלנות יכולות להיות השלכות קשות ביותר.

הליך קדם היריון

כאמור, מטרתו של הליך קדם היריון למפות את הסיכונים כדי שבני הזוג יוכלו להיערך בהתאם ולהחליט מה ברצונם לעשות. כיוון שכך, רשלנות רפואית בהיריון בשלב זה יכולה להיות בעלת השלכות על כל מה שיקרה בהיריון. אמת, לאחר הכניסה להיריון יש עוד הזדמנויות לזהות בעיות ולעצור את ההיריון במידת הצורך, אולם ההחלטה על כניסה להיריון, בצורה מושכלת, נעשית בשלב זה של בדיקות קדם היריון. רשלנות רפואית בהיריון בשלב זה יכולה להציב את בני הזוג בדיוק במצב בו לא רצו להיות.

אם לדעתכם נגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית בהיריון, פנו אל עורך דין שעוסק ברשלנות רפואית על מנת לקבל מידע וייעוץ בדבר ייתכנות תביעה נגד הרופאים שטיפולו בכם. עורך הדין יידע לבחון את ההסתברות לקיומה של רשלנות כזאת ולהמליץ בדבר הגשת תביעה וכו'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב