דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לא צריך יועץ 

מאת    [ 19/06/2012 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 1659 פעמים ]

בעלי עסק רבים מתמודדים עם בעיות רבות ולרוב מעדיפים לפתור אותן לבד. כאשר מציעים להם חברים או בני משפחה לקחת ייעוץ עיסקי לעסק, הם מיד נעמדים על שתי רגלייהם האחוריות ושורקים בבוז... "ייעוץ עיסקי לעסק ??? מי צריך יועץ?!?! עד עכשיו אחלה פרפקט בלי יועץ. עד עכשיו לא התייעצתי עם אף אחד ותראו לאן הגעתי... אני סומך על עצמי ועל תחושת הבטן שלי ואף אחד לא ייתן לי עצות יותר טוב ממה שאני מייעץ לעצמי". " למה שאני גם אוציא כסף על יעוץ על מה שאני כבר יודע לעשות לבד. הוא לא מכיר את העסק כמו שאני מכיר, הוא לא מבין את העולם הזה כמו שאני מכיר, את הלקוחות כמו שאני מכיר ובכלל... מה הוא מבין שאני לא...", "עד היום תחושות הבטן שלי לקחו אותי לאן שהגעתי, האינטואיציה שלי לקחה אותי כל כך גבוהה והכל הלך מעולה... אז יש לי קצת בעיות, אני אפעיל קצת את תחושות הבטן שלי ואפתור אותן מייד"...


זכור!!! החלטות מהירות המגיעות מהבטן סופן שיגרמו לנזק גדול... אפילו לסגירת העסק.  כן... כשפתחת את העסק עבדת רק מהבטן... עובדה!!! זה עבד!!! אך מה שעבד בפתיחה כשאתה לבד ללא עובדים, כשההוצאות שלך קטנות יחסית לא יעבוד תמיד. חוסר הצלחה עכשיו משמעותו ההשלכות על עובדים שעובדים תחתיך ואף על עסקים רבים שסיפקו לך סחורה או נתנו לך שירות והכי חשוב חוסר הצלחה עכשיו ישליך על העסק שלך שכבר התפתח והפך להיות משהו אחר, עסק שנתת לו שנים של השקעה ובשניה אחת הכל יכול להתמוטט.  בדוק כמה מייעצים יש למליונרים שבמשך שנים בנו עסקים לתפארת. בדוק האם הם עדיין עובדים מהבטן או שכבר החליפו את הבטן עם סטטיסטיקות, יועצים ומנכ"לים מקצועיים. במהרה תגלה שדווקא אלה אשר למדו מהנסיון, דוקא הם מקיפים את עצמם בדעות ומסקנות של אחרים, גם אם זה אומר, החלטות שיהיו מנוגדות לתחושות הבטן שלהם. בסופו של יום, גם אם אותם מליונרים יחליטו מהבטן, תמיד יוכלו להעמיד מול החלטתם את מסקנות הסובבים אותם ויהיו מוכנים לתוצאות אם החלטתם תיכשל. בנוסף תהיה להם היכולת להבין משמעות של כישלון כזה, וכאמור היכולת להתמודד עם הכישלון, כי היועצים חזו להם מראש את ההשלכות של כישלון שכזה. כך יותר קל לחזור אחורה ולנסות לתקן במקצת נזק שיגרם, לאחר החלטהשכזו שבאה מ"הבטן".  אולם מי שפועל לבד, כי הוא "הכי יודע" או כי "אף אחד לא יודע כמוהו" בסופו של דבר ייכשל גם אם לא מיד ויצטרך להתמודד לבדו עם הכישלון ולעיתים כתוצאה מכך, יצטרך לוותר על היזמות שלו. את כל זה יכול היה למנוע לו רק לקח ייעוץ, לו רק שמע דעות אחרות או מסקנות אחרות, שהיו מונעות את עוגמת הנפש.  אל תחכה לנפילה או לבעיות שיטרידו את מנוחתך בלילה. קח לך ייעוץ עיסקי לעסק... אפילו פגישה אחת בשבוע. שוחח עם היועץ, ספר לו על החלטות שעשית ועל כאלה שאתה רוצה לעשות. ספר לו על הרצונות שלך, איך הייתה רוצה שיראה העסק שלך בעוד כמה שנים. שמע את דעתו, אולי תמצא שאתה קרוב לכך יותר ממה שחשבת.  תן לבטן שלך עזרה, ותגלה שהיא תכאב לך הרבה פחות כשתחליט החלטות בעתיד.



המאמר מתייחס הן ל- יועץ עסקי יועץ ארגוני וכן יועץ שיווקי

אדיר עדני הכהן מנכ"ל טוהר מולטימדיה המסייעת לעסקים רבים בקידום העסק שלהם הן בהיבט העסקי ארגוני והן בהיבט השיווקי, בנוסף לשירותים כגון בניית אתרים, עיצוב אתרים שיווקיים, קידום אתרים, כתיבה שיווקית לאתר, מיתוג, מיצוב, גרפיקה ודפוס ועוד.


יועץ עסקי יועץ ארגוני יועץ שיווקי


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב