דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ילדים חכמים בשמש - מדריך להורים להגנה מפני שמש והתייבשות בפעילויות בעונת הקיץ 

מאת    [ 18/06/2012 ]

מילים במאמר: 646   [ נצפה 2331 פעמים ]

    ילדים חכמים בשמש – מדריך להורים להגנה מפני שמש והתייבשות בפעילויות בעונת הקיץ  

ילדינו ובריאותם הם הדבר החשוב ביותר לנו כהורים, ולכן עלינו לעשות כל מה שביכולתנו על מנת למנוע מהם התייבשות וחשיפה קיצונית לשמש, שלה נזקים לטווח הקצר והארוך.
מחקרים מראים כי העור זוכר ו"צובר קרינה" במהלך השנים .את תוצאות קרינת השמש אנו רואים גם באופן מיידי, כמו בסימני אדמומיות, כוויות ושלפוחיות וגם כעבור שנים שמופיעים סימנים קבועים בעור כנמשים, כתמים, קמטים ובמקרים קיצוניים גם סרטן העור.

הקיץ והשמש כבר כאן ואיתם עונת הבילויים בים, בריכה, בפארקי מים, מסיבות ובקייטנות למיניהן. יותר מבכל עונה אחרת בשנה, הקיץ היא עונה בה ילדיכם ואתם נחשפים לשמש בכמות גדולה ונראה שהשמש שלנו הולכת ומתחממת משנה לשנה ואיננה ממש סלחנית ואף עלולה להיות קטלנית לנחשפים אליה בצורה לא נכונה.

במאמר שלפניכם תמצאו מספר כללים שיעזרו לכם להיות קצת יותר חכמים בשמש, ולהבטיח כי ילדיכם ואתם תחזרו בשלום מבילוי ביום קיצי קופח באמצעות חשיפה נכונה לשמש.

* יש להימנע ככל האפשר מהיחשפות לשמש ומומלץ לשהות במקומות מוצלים  בין השעות 16-10, בהן קרינת השמש היא החזקה והמזיקה ביותר.

* זכרו כי ילדיכם רגישים יותר מאיתנו לקרינת השמש והרגישות לקרינה מזיקה היא רבה גם לילדים בעלי עור כהה וכל שכן, לבעלי עור בהיר. לכן ילדים ואלה שמשתייכים לקבוצות בסיכון גבוה ( בעלי עור בהיר, בעלי עור שלא נשזף, בעלי היסטוריה משפחתית של מחלות עור) נדרשים למשנה זהירות והשגחה יתרה.

* חשוב לדאוג שילדיכם ילבשו ביגוד מתאים, לא יסירו את חולצתם  בשהותם במים ומחוצה להם. בעת שהותם במים מומלץ שילבשו בגד גוף (בנות  או חולצת כותנה צפופה וצמודה לגוף. מומלץ כי ילדיכם יחבשו  כובע רחב שוליים,  המצל על העורף וכמובן על הפנים, וירכיבו משקפי שמש תקניים בעלי קרינת .UV יש להצטייד במשקפיים תקניות בלבד אותן תוכלו לרכוש בחנויות אופטיקה וברשתות הפארם (גם במחירים שפויים) ואין להשתמש בשום מקרה במשקפיים שאינן עומדות בתקן, מאחר והנזק שלהן לעיני ילדיכם הינו בלתי הפיך.

* יש למרוח על הגוף תכשיר הגנה בעל מסנן קרינה מס' 15, חצי שעה לפחות לפני היציאה לשמש. יש למרוח את הגוף שנית לאחר הזעה או שחייה במים. ניגוב הגוף במגבת לאחר שחייה מסיר מתכשיר ההגנה ולפגום בהגנה. מומלץ לחזור ולמרוח תכשיר הגנה לאחר ניגוב הגוף.

בשהות ממושכת בחוץ יש לחזור על המריחה של תכשיר הגנה כל שעתיים. מומלץ להשתמש בתכשירי הגנה בעלי מקדם גבוה יותר עבור מקומות רגישים בגוף כמו הפנים והשפתיים.

*שימוש בתכשירי קרינה כאמצעי הגנה הינו אמצעי יחיד מכללי ההתנהגות החכמה בשמש. מדובר באמצעי חשוב אך לא מספיק שלבדו להתמודד עם חשיפה לקרני השמש.

* יש לזכור כי בים או בבריכה המים והחול מחזירים קרינה,  ויש להגביל שהייה את מספר השעות בחוץ , גם בצל. 

* יש להרבות בשתיית מים גם כשאין תחושת צמא, ומומלץ ולהימנע משתיית משקאות רווי סוכר. שתיית שני ליטרים מים ביום הינה חיונית לשמירה על כמות הנוזלים בגוף ותמנע התייבשות.

*יש להימנע מאכילת מאכלים מלוחים הידועים כסופחי נוזלים ומינרלים חיוניים לגוף בעיקר בשעת החשיפה לשמש בה הגוף מאבד מינרלים חיונים אלה במהירות יתרה. כדאי להרבות באכילת פירות בעלי מלחים ומינרליים חיוניים להשבת אנרגיה ונוזלים לגוף ולהימנע ככל הניתן מאכילת מאכלים כבדים הגורמים לתחושת כבדות ולבזבוז אנרגיה מיותרת הנצרכת לפעולת העיכול.

* חשוב לוודא שכללי ההגנה יתקיימו במלואם גם כאשר ילדיכם אינם בחסותכם: גם בזמן שהותם בפעוטון, בגן הילדים, בבית הספר, בקייטנה, במסיבות אצל חברים, בים או בבריכה. עדיף לתכנן את פעילותם מחוץ לבית בשעות הבוקר המוקדמות (עד לסביבות השעה 10) או לשעות אחר-הצהרים המאוחרות (אחרי 16:00). 

* אם אין ברצונכם לחשוף את ילדיכם ואתכם לשמש קופחת בטווח השעות המסוכנות ועדיין לחוות התפרצות של הנאה מפעילויות מים בבריכה, קיימים מגוון מקומות המציעים פעילויות מים רבות ושונות בהם תוכלו לבלות עם ילדיכם ללא חשש מקרני השמש.

לסיכום: בין אם אתם וילדיכם מבלים בבית או מחוץ לבית, מומלץ בקיץ נקוט משנה זהירות: יש לצמצם את שעות הפעילות בשמש, למרוח תכשיר הגנה, לחבוש משקפי שמש וכובע מצל ולהקפיד על שתיית מים מרובה.

  

בברכת קיץ מהנה ובטוח,  

אלון רוזלמן הינו מדריך שחייה ותיק בתחום הייחודי של לימוד ואימון שחייה ובעליו של "מרכז אלון"- מרכז מקצועי ללימודי שחיה ופעילויות מים ייחודיות. בנוסף, מרכז אלון הינו מרכז אירועים ומסיבות ייחודי עם בריכה מחוממת ומקורה ומעליה גלריה מרווחת ומפנקת המאפשרת לערוך במקום מגוון אירועים מסוגים שונים עד 200 משתתפים. במרכז אלון מקיימים אירועים ומסיבות למבוגרים, מסיבות רווקות, מסיבות רווקים, ימי הולדת,מסיבות פרטיות, מסיבות בת מצווה ובר מצווה אירועי קיץ מיוחדים כמסיבות בריכה, מסיבות נשף סיום ועוד. מרכז אלון  - לחגוג במקום הנכון 09-8945520  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב