דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקראת תום תקופת הוראת השעה לגילוי מרצון 

מאת    [ 17/06/2012 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 3129 פעמים ]

ביום 30/6/2012 צפויה להסתיים תקופת תחולת הוראת השעה לגילוי מרצון על נכסים והכנסות מחוץ לישראל אשר פורסמה על ידי רשות המסים ביום 15/11/2011 (להלן: "הוראת השעה"). הוראת השעה נועדה להעניק לנישומים הזדמנות "לפתוח דף חדש" ולהסיר את המחדלים הנוגעים לאי דיווח על נכסים והכנסות, תוך כדי הסדרת ההיבט הפלילי (חסינות מהפעלת סנקציות פליליות) וההיבט האזרחי (הסדרת חבות המס הקיימת). נזכיר, שהוראת השעה מתבססת על נוהל הגילוי הקבוע שהתפרסם בשעתו בשנת 2005 וכוללת מספר שינויים מהותיים ביחס אליו (להרחבה בעניין זה, ראו מבזקנו מספר 424):


    • הקלות במישור גביית המס- פטור מריבית ומקנסות על קרן המס הנובעת מההכנסות שלא דווחו ואפשרות להפחתת הפרשי ההצמדה על חוב כאמור, עד כדי ביטולם המוחלט (ההחלטה בעניין זה ניתנת על ידי הוועדה שהורכבה לצורך הטיפול בפניות לגילוי במסגרת הוראת השעה);
    • במקרים בהם התשובה לבקשת הגילוי הינה שלילית, הובטח על ידי רשות המסים שלא ייעשה שימוש בנתונים שנמסרו במסגרת הבקשה, הן בפן הפלילי (על ידי משרדי החקירות) והן בפן האזרחי (על ידי משרדי השומה), ולמעשה, במקרה כזה, ניתן לראות בבקשה כאילו לא הוגשה כלל.
    • הוראת השעה מתייחסת אך ורק לנכסים והכנסות מחוץ לישראל, בדגש על נכסים המניבים הכנסות פאסיביות שחבות המס העיקרית בגינן קמה עם כניסתו לתוקף של תיקון 132 לפקודה, משנת 2003.

בעקבות פרסום הוראת השעה, משרדנו נחשף להתעניינות גוברת של לקוחות המבקשים לפנות בבקשות גילוי כאמור ולהסדיר את ענייניהם. כאמור, פניות לגילוי במסגרת הוראת השעה יכולות להיות מוגשות עד ליום 30/6/2012. לאחר מועד זה, עדיין קיימת האפשרות לפנות בבקשה לגילוי מרצון, במסגרת הנוהל הקבוע, שאינו כולל כאמור את ההקלות המפורטות לעיל.

יחד עם זאת, להערכת משרדנו, בין היתר לאור הצהרותיה של רשות המסים, צפוי כי רשות המסים תחליט על מתן דחייה למועד האחרון להגשת בקשות במסגרת הוראת השעה במספר חודשים, אולם כאמור, טרם פורסמה הודעה רשמית על כך ובעיקר, לא ידוע מהם התנאים וההקלות שבמסגרת הארכת הוראת השעה, אם אכן תהיה.

לאור האמור, מומלץ בפני כל מי שמבקש לפעול כאמור ולהסדיר את ענייניו מול רשויות המס, להזדרז להגיש את הפניה לרשות המסים בטרם סיום תקופת הוראת השעה (לדעתנו, גם אם לא רוכזו על ידי הנישום כל המסמכים הרלוונטיים, אין מניעה מבחינת הנישום להגיש את הבקשה ולהיכנס למסגרת הוראת השעה, תוך השלמת פרטים ו/או מסמכים בהמשך).למי שלא יספיק לפעול כאמור, הארכת המועד להגשת פניות, אם אכן תינתן על ידי רשות המסים, תהיה ככל הנראה ההזדמנות האחרונה בפני מי שחפץ בכך, לפנות בבקשות לגילוי ולהסדיר את היבטי המס תוך ניצול ההקלות שבמסגרת הוראת השעה.

נכתב ע"י עו"ד ורו"ח חגי אלמקייס




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב