כולנו עומדים בדחלו וברחמו מול הכספומט , מייחלים לכמה שקלים שיצאו חמים מהמכונה ונושאים תפילה בלב שהכרטיס הפלסטי לא יבלע במכונה. מנגד , עומדת המכונית שלנו , שעבורה שילמנו עשרות אלפי שקלים ויש כאלו שגם שילמו מאות אלפי שקלים, עומדת וממתינה בסבלנות, המנוע דולק , האוטו נקי , לפעמים אפילו מלא במצרכים שקנינו במרכול לפני כמה רגעים. והנה עובר לו ברחוב אחד שהיה פעם גנב רכב ועכשיו הוא בפנסיה , רואה מכונית מונעת , לפעמים ארבעת האורות מהבהבים וזה עושה לו משהו בלב , געגועים להגה , הוא נכנס למכונית ויוצא בנסיעה חד כיוונית. בעל הרכב שמח וטוב לב לאחר שהכספומט הוציא לו כמה מאות שקלים מגלה פתאום שהכספומט בלע לו את הרכב . מסתכל בעל הרכב ימינה ושמאלה אולי לא זוכר היכן הניח את הרכב , מהר מאוד מתברר לו שאין רכב. ברגע זה נשלחת האצבע אל הלחצן בטלפון ומתבצע חיוג מהיר אל סוכן הביטוח. בקול בוכים מספר בעל הרכב לסוכן כיצד עזב את האוטו רק לשתי דקות , זו פעם ראשונה שקורה לו כזה דבר ועוד כמה מילות התנצלות . הסוכן יש ויגיד אני מקווה שיהיה בסדר, יש ויגיד תדווח למשטרה, ושותק בקשר לכיסוי הביטוחי. מה אומרת פוליסת הביטוח - בעניין זה היא שותקת ! אין לה מה להגיד ... אמצעי המיגון לא הופעלו וזה תנאי ראשוני לביטוח מפני גנבה ! חברת הביטוח תשלח לבעל הרכב מכתב קצר ובו הבעת צר אבל עם הודעה שלמקרה הזה אין כיסוי ביטוחי. מה נשאר לעשות - אפשר לנסות את כבוד השופט , אבל כמו שאני מכיר את העובדות - הן לא מעודדות . גם מכיוון בית המשפט לא תבוא הישועה.
המסקנה, לא כדאי בשביל כמה מאות שקלים לוותר על כמה עשרות אלפי שקלים. יש לדעת ולזכור , כל עזיבה של הרכב מצריכה נעילה והפעלת כל אמצעי המיגון . נכון שזו טרחה אבל כמו שאמרו לנו בצה"ל: " שווה לאבד רגע בחיים מאשר לאבד את החיים ברגע" – ולחלק מהאנשים האוטו זה כל החיים.
שמעון שחר, מנכ"ל שחר יועצים לניהול סיכונים .
הרצאות ויעוץ בביטוח כללי כולל דירקטורים.
http://www.shahr-shimon.co.il
רשום כעד מומחה בבתי המשפט בישראל.