דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צניחת שלפוחית השתן 

מאת    [ 15/06/2012 ]

מילים במאמר: 364   [ נצפה 7402 פעמים ]

זה מתחיל במישוש גוש קטן בנרתיק ומסתיים בבדיקת רופא המאשר כי מדובר בצניחת שלפוחית השתן. צניחת שלפוחית השתן הינה תופעה מוכרת וידועה בקרב נשים בעיקר אחרי לידה ועד לגיל הפסקת המחזור החודשי. צניחת השלפוחית מתרחשת במצבי חולשה של שרירי רצפת האגן. שרירי רצפת האגן תפקידם לתמוך באברי האגן - שלפוחית השתן והרחם. השרירים החלשים לאחוז באברי האגן במקומם ולמנוע מהם לנוע בחלל. כמו כן מתרחשת הצניחה משום חולשה ומתיחה עודפת של הרצועות האוחזות את השלפוחית במקומה. בהרבה ממקרי הצניחה של שלפוחית השתן אנו מאבחנים גם חולשה של שרירי הבטן (בעיקר השריר הרוחבי) וכן חולשה של שרירי הגב העמוקים. שרירים אלו אמורים לסייע לשלפוחית השתן להתקבע במקומה בחלל האגן ולא לאפשר, לא לה ולא לצואר השלפוחית, לנוע יתר על המידה. במצב של צניחת שלפוחית יש לשלול הפרעה בהתרוקנות לשתן, קרי שארית גדולה, חסימה של השופכה ועוד...

צניחת שלפוחית השתן מאובחנת לעיתים מיד לאחר הלידה וזאת משום העליה בלחץ התוך בטני המתלווה לתהליך הלחיצות הממושכות. בהמשך תיתכן צניחת שלפוחית השתן על רקע פעילות מאומצת הקשורה בעיסוק כפי שקורה בעבודת אחיות במחלקות בתי חולים, גננות או מטפלות הנדרשות להרמות חוזרות של ילדים ועוד.... עם הפסקת המחזור שוב קיים סיכוי גבוה יותר להופעת מקרים של צניחת שלפוחית השתן משום השינויים ההורמונליים המשפיעים על כח שרירי רצפת האגן.

הטיפול במצבי צניחה מתחלק לשניים. במצבי צניחה קלים, אפשר להסתפק בפיזיותרפיה לשיקום שרירי רצפת האגן. טיפול שכזה כולל שימוש במגוון טכניקות שכולן מטרתן חיזוק השרירים. לאחר בדיקה מעמיקה של כח השריר והערכת הסיבולת שלו, תחליט הפיזיותרפיסטית באיזו שיטה בדיוק כדאי ורצוי לבחור. השיטה המקובלת ביותר היא ביו-פידבק. שימוש בשיטת טיפול זו מאפשר למטופל ולמטפל, גם יחד, לצפות בפעילות החשמלית של השרירים מעל גבי מסך. בהנחיית הפיזיותרפיסטית מתרגל המטופל את השרירים תוך שימת דגש על גיוס נכון של השריר, הרפיית השריר מידת הכח המופעל בעת הכיווץ. בתום סדרת הטיפולים , ואפילו במהלך הטיפול, יכולה המטופלת לחוש בהטבה במידת הצניחה. גם המפזיותרפיסטית יכולה תוך כדי לאמוד מחדש את מידת הצניחה ואת השיפור בכח השריר. טיפול זה עשוי לדחות את הצורך בניתוח לשיקום רצפת האגן ויעניק איכות חיים טובה יותר לאישה הסובלת מצניחת השלפוחית. במקרים חמורים יותר של צניחת שלפוחית השתן, כאשר טיפול שמרני לא יכול לשפר כבר את מצב הצניחה, נדרש צורך לטיפול ניתוחי. ניתוחים שכאלה מבוצעים ע"י רופאים אורוגניקולוגיים מומחים בתחום. 

נטע אברהם בר-ניב BPT, M. Occ.H
פיזיותרפיסטית מוסמכת בוגרת אוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר שני בבריאות בתעסוקה מאוניברסיטת תל-אביב.השתלמה והתמחתה בתחום שיקום רצפת האגן אצל פרופ' פינייה והגב' ג'ואל סופיר בפריז, צרפת.עובדת ביחידה לשיקום רצפת האגן במכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים "שיבא" תל-השומר.מטפלת בנשים וגברים הסובלים מליקויים בתפקוד רצפת האגן.בנוסף לטיפול היחידני, מעבירה סדנאות קבוצתיות להעלאת המודעות לרצפת האגן הכוללות הרצאה ותרגול מעשי. עוסקת גם בטיפולים אורתופדים ומעבירה הדרכות בתחום הארגונומיה.מרכזת את תחום הטיפולים האורו-גניטלים  והאנו-רקטלים במרכז לטיפול משולב ברצפת האגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב