דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגשר ועורך דין מגשר- קווים חשובים בבחירה 

מאת    [ 13/06/2012 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 2385 פעמים ]

קווים חשובים בבחירת מגשר / עורך דין ומגשר מוטי שחר

 

בחירת מגשר הינה אחד האלמנטים החשובים והמהותיים בהליך גישור מוצלח. לעו"ד מגשר או מגשר שאינו עו"ד, ישנו תפקיד מרכזי בניהול הליך גישור, בין אם מדובר בגישור עסקי ובין אם מדובר בגישור ויישוב סכסוכים אזרחיים, קהילתיים ואחרים. מכיוון שהצדדים פונים לגישור, בין היתר, על מנת להימנע מעלויות בית משפט ומעוגמת הנפש הכרוכה בהליכים משפטיים, חשוב למצות את בחירת הכלים, ובתוכם בחירת מגשר, על מנת לתרום ככל הניתן, להליך גישור יעיל, מהיר ואיכותי, אשר יניב הסכם גישור שיהיה מקובל על שני הצדדים, ללא קצוות לא סגורים.

לפניכם מספר האלמנטים חשובים לבדיקה, בעת הגעתכם לבחור מגשר. שקלול של האלמנטים יחד, יוכל להביאכם לבחירת עו"ד מגשר או מגשר אחר, אשר לו סיכויים גבוהים להצליח בגישור ויישוב סכסוכים, בגישור בעסקים ובהליכי גישור נוספים.

הסמכה

תחום הגישור נחשב יחסית פרוץ בישראל, וההסמכות לגישור ניתנות במקומות רבים וברמות הסמכה שונות. חשוב לבדוק, האם המגשר בו אתם עומדים לבחור, הינו בעל הסמכה איכותית, ולא רק הסמכה בסיסית ממקום לא מוכר. במידה ומדובר בעו"ד מגשר, קחו בחשבון כי עצם הכשרתו כעורך דין, מעבר להכשרתו כמגשר, מהווה יתרון הסמכתי, שכן לימודיו כוללים אלמנטים רבים החופפים לגישור. יחד עם זאת, גם מגשר שאינו עורך דין, יכול להיות בעל הסמכות נוספות להסכמת הגישור, אשר יעמידו לו יתרונות רבים ומשמעותיים.

ניסיון

כמו בכל תחום, הניסיון מהווה בסיס נפלא ללמידתו של עו"ד מגשר או מגשר אחר, ובחשיפתו לאנשים ולבעלי עסקים רבים, ולדרכים השונות להבאה להליך גישור יעיל וגישור ויישוב סכסוכים, או גישור בעסקים, בצורה טובה, וכן לניסוח הסכם גישור, אשר אינו משאיר פרצות, קצוות לא סגורים או חוסר בדיוקים. ניסיון של מגשר בהליכי גישור ברמות ובתחומים שונים, יאפשרו לכם להניח כי יש למגשר כלים רבים יותר מאשר למגשר אחר. ניסיון גישור יכול להיות בהליכי גישור פורמאליים ובלתי פורמאליים.

איכויות גישור במגשר

מכיוון שגישור ויישוב סכסוכים וגישור בעסקים, מטרתו ליצור אווירה מאפשרת, חיובית, מעודדת רצון ויצירת פתרונות הוגנים ומקובלים על שני הצדדים, חשוב שעו"ד מגשר או מגשר אחר, יהיה בעל איכויות אישיות, אשר יניבו את הנ"ל. היפגשו עם המגשר ובחנו, האם המגשר משרה אווירה חיובית, האם אתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו, האם הוא נותן הרגשה ניטראלית, או שהוא נותן תחושה שהוא נוטה לטובת אחד הצדדים. עו"ד מגשר או מגשר ללא הסמכה משפטית, צריכים להיות בעלי איכויות וניטרליות, אשר יניבו גישור ויישוב סכסוכים, גישור בעסקים או כל הליך גישור, מוצלחים ויחסית מהירים. הצלחה זו, תלויה רבות בהצלחתו של מגשר להביא את שני הצדדים לכדי רגיעה ורצון משותף לפתור את הדברים, גם אם מדובר ברגשות טעונים מאוד. לכן, הקפידו על בחינת איכויות המגשר ובדקו האם עו"ד מגשר או מגשר אחר בו אתם עומדים לבחור, מצליח להעביר בעזרת איכויותיו את האווירה הרצויה.

 

קריאה נוספת בתחום הגישור

 

פורום גישור ומשפט


    • כתבה זו אינה מהווה תחליף לייעוץ משפטי ו/או אינה מהווה המלצה לעשיית פעולה משפטית או הימנעות מעשייתה. 

מוטי שחר הינו עורך דין ומגשר בעל ניסיון והצלחה רבים בתחומים האזרחיים והמסחריים, כגון: השכלה גבוהה, גישור ובוררות, צרכנות ותביעות אזרחיות, עסקים וחברות, יזמות עסקית, חוזים והסכמים, הוצאה לפועל, עמותות, גביה ועוד. עורך דין מוטי שחר הוא בעליו של מוטי שחר, משרד עורכי דין. היכנסו כבר עכשיו על מנת להתרשם מאתר המשרד  mtts-law.co.il, או צרו קשר על מנת לקבל ייעוץ משפטי מהיר ואיכותי!   077-9100805  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב