דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רמת חומציות בגוף 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 568   [ נצפה 2972 פעמים ]

רמת החומציות בגוף

 

כל נוזל שקיים בטבע ניתן למדוד את רמת החומציות שלו, את רמת ה-PH שלו. על אחת כמה וכמה את נוזלי הגוף שלנו – רוק, שתן, נוזלי ריאה, דם, נוזלי נרתיק ועוד.

במקרים רבים נרצה לבדוק את רמת החומציות של נוזלי הגוף שלנו על מנת לוודא כי כל מערכות גופנו פועלים באופן אידיאלי ותקין.

נוזל גוף חומצי או בסיסי מידי מהווה אינדיקציה וסממן לבעיה או בעיות באחת ממערכות הגוף שלנו ו/או על מחלה, ומכאן החשיבות של מדידת החומציות.

רמת החומציות נמדדת בערכים הנעים בין 0 ל-14 כאשר ככל שהערכים קרובים ל-0 רמת החומציות גבוהה וככל שנתקרב ל-14 רמת הבסיסיות גבוהה. ערכים נייטרליים יהיה קרובים לרמת חומציות 7.

לכל נוזל בגוף יש את רמת החומציות התקינה שלו וסטייה מרמה זו מאפשרת למעשה התפתחות חיידקים ובקטריות מסוגים שונים ומעידה על בעיה בגוף. הדוגמא הטובה ביותר לכך היא למעשה רמת החומציות שבפה שכאשר הינה נמוכה (קרובה ל-0) חיידקים ומחלות פה שונות יכולות להתפתח בקלות רבה ולכן תמיד ממליצים לנו להעלות את רמת החומציות שבפה על מנת למנוע בעיות אלו.

גופנו משתמש במזון ובמים שאנו מכניסים לו על מנת לחיות, להתחזק ולתחזק את המערכות השונות בגופנו. על מנת לעשות זאת הוא מווסת, על ידי שימוש בחומרים שונים, את רמת החומציות של המזון והנוזלים הנכנסים אליו וזאת על מנת להתאימם לרמת הנדרשת לשם תחזוק אופטימלי של הגוף. אנו משתמשים בקיבה, בכליות, וכו', על מנת לעמוד במשימה זו.

כאשר האיזון בגופנו נשבר (לרוב עקב צריכה של מזונות חומציים כגון פחמימות, בשר בקר, משקאות מוגזים ועוד), גופנו משתמש במינרלים שונים על מנת לנסות לאזן מחדש את המערכות השונות. לרוב הדבר נעשה על ידי שימוש במגנזיום וסידן. כתוצאה מכך מתחילה שרשרת של הפרעות בגוף המנסה לשמור על איזון ומתבטא בבעיות הקשורות לעצמות, לתפקוד הכליות, כיבים בקיבה, מחלות פה, סכרת, לחץ דם ועוד.

לשם כך עלינו לאזן את המזון והנוזלים שאנו מכניסים לגופנו ולדאוג לתפריט מאוזן שישמור על רמת חומציות נכונה בגופנו. מומלץ להתייעץ עם תזונאים ומומחים בתחום.

על מנת לדעת אם בגופנו יש חוסר איזון כלשהו ניתן למדוד את נוזלי גופנו. ניתן, באמצעות נייר לקמוס, למדוד את רמת החומציות שברוק, שבשתן, שבדם ועוד. התהליך עצמו מאוד נוח ופשוט שכן כל שעלינו לעשות הוא לאגור את הנוזל במיכל כלשהו, לטבול למספר שניות את מדיד הלקמוס ולהשוות לטבלת הצבעים שבאריזה על מנת לדעת הקירוב אידיאלי את רמת החומציות של הנוזל שמדדנו.

מומלץ מאוד להיוועץ עם רופאים ותזונאים לגבי התוצאות שקיבלנו על מנת לדאוג לאיזון הנכון של רמת החומציות שבגופנו.

חשוב לזכור כי התוצאה המתקבלת הינה לאחר שהגוף איזן את רמת החומציות, כלומר לאחר שהגוף עיבד את המזון והנוזלים השונים וניסה לאזנם על פי דרישותיו. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחים בנוגע למזון ולנוזלים אותם אנו מכניסים. במידה וקיבלנו רמת חומציות מאוזנת אין הדבר אומר שאנו בריאים והמערכות פועלות בצורה אידיאלית. הרבה יותר חשוב לדאוג להכניס לגוף חומרים ונוזלים שמארש ישמרו על איזון המערכות בגופנו.

מומלץ לערוך את הבדיקות מיד עם ההשכמה על מנת לקבל תוצאות הכי קרובות למציאות. לדוגמא, בדיקת חומציות בשתן אמורה לתת תוצאה של 6.8-7.2, בעוד ברוק אנו אמורים לקבל תוצרה של 6.4-6.8 כל תוצאה מעבר לכך מראה על בעיה תזונתית כלשהי. לרוב, רמת חומציות גבוהה (0-6) מעידה על התדלדלות מאגרי המינרלים בגופנו וזאת יש לסדר על מנת למנוע נזק לטווח ארוך.

 

גילוי נאות: הכותב אינו רופא ויש לקחת את הנאמר בדף זה כהמלצה בלבד. יש להיוועץ עם מומחים בתחום על מנת להתאים אישית את הפתרונות לבעיות השונות.

אבינועם טלמן


אנו מתמחים בתחום הגינון האורגני וההידרופוני. לפרטים נוספים הינכם מוזמנים לבקר באתרנו


www.organigrow.co.il 


www.hydrogrow.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב