דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת עטלפים 

מאת    [ 11/06/2012 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2397 פעמים ]

הרחקת עטלפים מיועדת לכל מי שרוצה להרחיק עטלפים מאזור מסוים, יהיה זה אזור מגורים או אזור ציבורי או אפילו אזורי חקלאות. בעוד הרבה פעמים כשאנחנו חושבים על הרחקת עטלפים אנחנו חושבים על ריסוס והדברה של עטלפים, אין כך הדבר. הרחקת עטלפים לא חייבת לכלול שימוש בחומרים כימיים. יותר מכך- עדיף שלא ייכלל השימוש בחומרים כימיים, בין אם לשם הגנה על הסביבה או מכיוון שאין צורך לבזבז חומרים מסוכנים באזורים על יצורים שלא צריך להדביר מלכתחילה.

בארץ קיימים 2 סוגים של עטלפים- הראשון הוא עטלף חרקים שלמעשה עוזר לנו ע"י כך שהוא אוכל חרקים, בין אם המזיקים או לא, כתזונה עיקרית שלו. הסוג השניה הוא עטלף הפירות שניזון, איך לא, מפירות. אלה בד"כ פירות בשלים שגדלים באזורים חקלאיים ולכן עשוי לעשות נזק לחלק מהתבואה החקלאית של חקלאי. עם זאת, בד"כ עטלפים ניזונים רק מפירות בשלים ולכן הנזק הוא קטן. אז מה זו הרחקת עטלפים ואיך אפשר לעשות זאת באמצעים ידידותיים לסביבה? הרחקת עטלפים כשמה כן היא- היא הרחקה של עטלפים מתוך צורך למנוע את הנוכחות שלהם באזורים מסוימים, בין אם זה מכיוון שהם אוכלים פירות בשדות חקלאיים או מוציאים את ההפרשות של האוכל שלהם על המבנים באיזורים מסוימים שגורמים לריחות רעים ומושכים אליהם חרקים. הרחקת עטלפים נועדה למנוע הגעה של עטלפים למקומות האלה ולאו דווקא להיפטר מהם.

אז איך עושים את זה? הרחקת עטלפים יכולה להתבצע בכמה אופנים- הראשונה היא הרחקה ע"י שימוש במכשיר שמשדר קולות אולטרא-סוניים שיוצרים רעשים לא נעימים עבור העטלפים בעלי השמיעה החדה- צלילים שאנחנו לא מצליחים לשמוע אבל העטלפים מצליחים שגורמים להם לעוף למקום אחר.

השיטה השניה היא שיטה של פרישת רשתות- רשתות שמונעים מהעטלפים להגיע אל הפירות או מונעים מהם להיכנס אל שטחים מיושבים וכך מונעים את האכילה או את ההפרשה של האכילה על מבנים. השיטה השלישית היא שימוש באמצעים שמפחידים עטלפים- שימוש באור (עטלף פירות, לעומת עטלף ירקות, מסוגל לראות, ומכיוון ששעות הפעילות שלו הן בלילה הוא רגיש מאוד לאור) או בדחלילי ינשופים (שהם ציפורי טרף שטורפות עטלפים) עשויים להפחיד עטלפים ולמנוע מהם להגיע למקום.

הרחקת עטלפים, על אף מה שזה עשוי להעלות כאסוציאציה אצל אנשים מסוימים, אינה כוללת שימוש בחומרים כימיים שנועדו להדביר את העטלפים. עם זאת, היא נועדה כדי להרחיק ממקום מסוים עטלפים כדי שלא יגרמו נזק למבנים או ליבול של חקלאים.

עטלפים הם יצורים שאינם מזיקים ואין צורך להדבירם (ואפילו יש מערות מוגנות שאסור להיכנס אליהן כדי לא להפריע למנוחת העטלפים) אבל לעיתים צריך להרחיק אותן. הרחקת עטלפים עושה בדיוק את זה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב