דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עתיד ה-CIO - מפוטר או מנכל? 

מאת    [ 06/01/2008 ]

מילים במאמר: 353   [ נצפה 3430 פעמים ]

תגיות: pCon, מנכ"ל, CIO, פורסטר ריסרץ', מנמ"ר,מחשבים

בדו"ח The 21st Century CIO - Business Change Agent And Innovator - Or Gone, מעלה פורסטר ריסרץ` כמה נקודות מפתח לגבי ניהול המחשוב בעשור הקרוב, שישנו את המיקוד של מקצוע זה משמעותית. מנמ"ר שלא ייסתגל לתמורות, יימצא עצמו מפוטר.

חייבים לחדש

קצב השינוי הטכנולוגי יואץ, עקב שלושה גורמי מפתח: הראשון הוא היסטוריית המחשוב הקצרה אך סוערת. השני, הם כוחות חיצוניים שמשפיעים על תקציבי המחשוב ועל גישת המשתמשים. ולבסוף - המנמ"רים עצמם ביוזמתם וכוחם בארגון, משנים את פני הדברים. כל זאת משפיע על הציפיות העסקיות מהמחשוב.

כתוצאה מכך, חדשנות עסקית ואף השתלבות בהנהלה, יהיו חיוניים לחלוטין לעתידם המקצועי של מנהלי המחשוב בעשר השנים הקרובות. המנמ"ר במאה ה-21 יהיה "סוכן שינוי" ארגוני וחדשן טכנולוגי או יהיה מפוטר! בכדי לשרוד בעתיד, מנהל המחשוב יידרש לעבור ממיקוד על יעילות ועלויות למיקוד בניסוי דרכים חדשות לקידום התחרותיות של הארגון.

משתלבים בהנהלה

הטובים שבמנהלי המחשוב יובילו את השרותים התפעוליים של הארגון. חלקם יהפוך ל-COO ובארגונים המגישים שרותים טכנולוגיים, חלקם יכוונו עצמם לתפקיד ה-CEO.

נקודות נוספות

עוד עולה מהערכות פורסטר, שאמצעי הניהול הממוחשבים ייתקדמו ויביאו לצמצום בתפקידים הטכנולוגיים. מחלקות IT יצטמצמו ב-30% ביחס להיום והן תהיינה גם מפוצלות יותר. בנוסף, בעשור הקרוב יעלו ההוצאות על מחשוב בארגונים.

למידע נוסף

את המחקר המלא ניתן לרכוש מהחברה ($379) בקישור זה: http://www.forrester.com/Research/Document/Excerpt/0,7211,43784,00.html


למה הידיעה חשובה?

השינויים בהם מדובר בדו"ח זה, דוגמת חדשנות טכנולוגית והשתלבות המנמ"ר בהנהלה, אינם חדשים. הם "מנטרה" ידועה, שמנהלי מחשוב שומעים מזה זמן רב.

החידוש כאן, הוא בדגש על כך שכיוון התפתחות זה איננו אופציונאלי, אלא הוא הכיוון אליו ילכו הדברים, ממש בליבת פעילות המנמ"ר. מכאן, שמנהל מחשוב לא יוכל להרשות לעצמו שלא להתקדם עם הזמן וארגון ממוצע יהיה חייב לרתום את המחשוב ככלי מרכזי, ליצירת יתרונו התחרותי.

רקע על תפקיד ה-CIO

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח - http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp
או עוד הרחבות על תפקיד ה-CIO, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכלים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: ההבטחה בתפקיד ה-CIO: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=821#d1

למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב