דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


התמונה האידיאלית - האומנם? 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 599   [ נצפה 1918 פעמים ]

התמונה האידיאלית, האומנם?

 

יש סרטים שאפשר לראות גם אלף פעמים, בכל פעם להתרגש מחדש, להיות במתח, להיות עצובים ושמחים. לי יש כמה כאלו ב"מגירה", סרטים אהובים שמנחמים אותי מידי פעם, לחזור לזרועותיו של רגע מוכר, כמו לחזור אל חיקו של אדם קרוב שאיתו אנחנו כמעט שקופים, בטוחים.

יש בו משהו, במוכר והידוע, שמושך אותנו חזרה אליו, עוטף ברכות, מנגן את הצלילים הנכונים ומעורר געגוע. אנחנו, בני האדם, מוכנים להישאר במקום הזה גם אם הצלילים לא מוצאים חן בעינינו יותר, גם אם הם מזויפים, אנחנו עושים עצמנו חרשים ומתנהגים כרגיל. לעיתים אנחנו מפסיקים אפילו לשמוע אותם, והם הופכים לקולות רקע ולעיתים, אנחנו שומעים אותם רק כאשר הם כבר ממש צורמים באוזנינו ולא מאפשרים לנו להתייחס אליהם כ"רעש לבן".

את אותה נחמה והזדהות שניתן לחוש בצפייה בסרט מוכר, אפשר למצוא גם בהאזנה למוסיקה או לשיר מסוים, היאחזות בחפץ כלשהו, תמונה וכמובן בקשר עם בן אדם.

השבוע יצא לי לחטט קצת, גם בדברים האישיים שלי וגם בנשמתי אפשר לומר. בבית הוריי השארתי לא מעט דברים כאשר עזבתי את הבית, פרסתי כנף והקמתי את הקן שלי. פתחתי את הקופסאות, הסרתי את האבק ושם נתגלו אלי אוצרות ילדותי ונעוריי. את חלקם ציפיתי למצוא וחיכית לראות, חלקם הפתיעו אותי לגמרי, שכחתי לגמרי מהם, וניסיתי להיזכר מדוע שמרתי אותם בכזו קנאות במהלך השנים. מאז שנולדה לי בתי הבכורה כבר הגשמתי משאלת לב ענקית והענקתי לה את אוסף בובות הבארבי שלי ועוד משחקים, בכל פרק זמן אני מוצאת עוד דברים ששמרתי לילדה שתהיה לי, והנה הן כאן,בנותיי היקרות, וזה מרגש אותי. וכך עבר הזמן, סידרתי ואף נפרדתי ממספר פריטים וזיכרונות שהגיעה שעתן, תוך כדי החיטוט הרגשתי שאני נמנעת מלהגיע לאחת הקופסאות, ידעתי בדיוק מה מסתתר בה ושם, לא הייתה שום נחמה, דווקא את המוכר הזה רציתי לא להכיר, שלא יהיה כל כך קרוב אלי וקשור לכל כך הרבה חוויות מחיי. כמובן שלא עזר לי הרצון הזה, הכרתי כל דף וכל מילה ששמרתי, כל תמונה וכל ציור, לא סתם חיכיתי עד עכשיו עם ה"סדר" הזה, דחיתי אותו לא מעט, הרגשתי שהיו קופסאות שהסתערתי עליהן בשמחה אך מהקופסא הזו נמנעתי ככל שיכולתי. אני מודה שעדין לא פתחתי אותה, ולא קראתי לעומק, הרגשתי שאני עדין לא מוכנה לפרידה, שמחתי שכבר מיהרתי ונגמר לי הזמן, זה לא שברחתי – נו, הייתה לי סיבה טובה...

בחיי היום יום שלי כבר נפרדתי מהתקופה הזו מספר פעמים, רבנו, השלמנו, רבנו שוב. צחקנו, התבדחנו, העמדנו פנים, התרחקנו. היו לנו שנים לא יציבות למרות שקיוויתי שבסוף נתאזן ונהיה כמו שכתבנו אז בדפים המקושטים ההם, זה לא קרה.

חיינו רצופים בפרידות, חלקן קשות יותר ופחות, אך אני מאמינה שרובן חייבות להיעשות אם הן עולות. כאשר אני מתייחסת לפרידה, אין בכוונתי רק לפרידה פיזית מאדם כלשהו בחיינו, גם להיפרד מפריטים ששמרנו, זיכרונות שהתאמצנו להחיות ולא לשכוח, ויותר מכל נראה לי קשה הפרידה של אדם מאיזו שהיא תמונה של "איך זה צריך להראות".

 עבורי זו אחת הפרידות הכי קשות, לשחרר את ה"תמונה האידיאלית" הזו שיש לי בראש, היא מפריעה לראות את הדרך, את מה שעומד לפני, את מה שכן קרה. חשבו אתם, איזו תמונה אידיאלית קיימת במחשבותיכם שאיננה באה לידי ביטוי במציאות, כל כך קיוויתם שזה יהיה כך- וזה לא,דברים השתנו, אנשים השתנו, החיים דינאמיים, קרו דברים אחרים. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיות סטאטיים, כדאי שננוע, נזרום עם קצב החיים, ניצור מחיינו כעת את התמונה האידיאלית עבורנו, היום.

אני מתכוונת לפתוח את הקופסא ההיא בהקדם, להסתכל לה ישר בעיניים, לחבק אותה, לאמץ אותה אלי, ליהנות ממנה ולשחרר אותה, עם כמה שפחות כאב, ללמוד להשלים איתה. העובדה ש"התמונה האידיאלית" ההיא לא מתקיימת בחיי כיום, לא אומרת שלא אוכל לראות בתוכן חיי כיום כאידיאלי, להשקיע בו, לחלום בו, ליצור בו זיכרונות חדשים, ליהנות!

   

 

עדי אסייג וזנה - מאמנת אישית לשיפור איכות החיים - הצטרפו אלי בפייסבוק !


0528028674


www.facebook.com/adi.a.vazana#!lifecoach




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב