דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מידע וטיפים למבקרים באמסטרדם 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 11422 פעמים ]

אמסטרדם היא אחת הערים המיוחדות באירופה, שילוב של ישן וחדש, תוסס ושליו. האווירה הצעירה בעיר הקומפקטית משתקפת בחיי הלילה הסוערים, בתי הקפה והקופישופס המתקיימים בשלווה לצידם של מוזיאונים רציניים, תעלות מים קסומות, ומבנים היסטוריים רבים.

מתי כדאי להגיע לאמסטרדם?

מזג האויר באמסטרדם נוח כמעט כל ימות השנה. הטמפרטורות בחודשי החורף (נובמבר עד מרץ) נעות סביב  4-5 מעלות צלזיוס, ואילו בקיץ הטמפרטורות נעות סביב ה 18-19 מעלות. גשם עלול לרדת בכל השנה, אולם במרבית הזמן הימים אינם גשומים.

אמסטרדם היא עיר תיירותית. בעונות השיא, טיסות לאמסטרדם באחת מחברות התעופה הסדירות יהיו יקרות ב- 50% מטיסות בעונות תיירותיות פחות. אפשר למצוא טיסות לאמסטרדם זולות במיוחד במסגרת מבצעי הדקה האחרונה (ואפילו עד כשבוע לפני הטיסה) ובטיסות שכר ישירות.

טיסות לאמסטרדם נוחתות בנמל התעוה סחיפול הממוקם כחצי שעה ממרכז העיר. אפשר להגיע לעיר ברכבת, אוטובוס או מונית. הנסיעה ברכבת היא הזולה מכל האפשרויות וגם המהירה שבהן. נסיעה במונית היא יקרה מאד גם משדה התעופה וגם באמסטרדם עצמה. רצוי להגיע לאמסטרדם עם מטבעות מקומיים (יורו) כדי לזכות בהנחה על קניית כרטיסים במכונות האוטומטיות ברכבת לעיר.

איפה כדאי ללון באמסטרדם?

הטיסות לאמסטרדם אולי זולות, אך המגורים באמסטרדם עצמה יקרים למדי. העיר מציעה מגוון מלונות בכמה רמות אירוח ? החל ממלונות חמישה כוכבים, דרך הוסטלים וכלה בדירות ובתי סירה אותם ניתן לשכור לתקופות קצרות במיוחד.

כיוון שמספר התיירים באמסטרדם הוא גדול, הביקוש למקומות הלינה הוא רב ורצוי להזמין מספיק זמן מראש, במיוחד אם מדובר בסוף השבוע, חג או אירוע המתקיים כיום המלכה ב- 30 באפריל או מצעד הגאווה בחודש אוגוסט. הוסטלים באמסטרדם מציעים מיטה בחדר אשר בו יכולים ללון גם אורחים אחרים. כדאי לברר מראש לא רק לגבי מחיר המלון אלא גם מרחקו ממרכז העיר וממקומות הבילוי וגם לגבי מדיניות הפרדת נשים וגברים בחדרים שבו. לרוב, לא כדאי להתפשר על מיקום תמורת מחיר, כיוון שמחירי התחבורה הציבורית יקרים.

איך כדאי להתנייד באמסטרדם?

אם אתם רוכבי אופניים, התשובה היא פשוטה ? לרכב על אופניים. באמסטרדם יש יותר אופניים ממכוניות, ונוחות נסיעת רוכבי האופניים נלקחת בחשבון יותר מנוחות נסיעת הרכבים הפרטיים. אם אופניים לא מדברים אליכם, ישנה אפשרות הטרם (החשמלית) שהיא אפשרות נוחה. מוניות הן אפשרות אחרונה בהחלט. לנסיעה במונית יש צורך להגיע לתחנת מוניות או להזמין אחת, ובסופי שבוע עלולים אף להמתין זמן מה בטרם תמצא מונית.

אפשר להקטין עלויות נסיעה וכניסה למוזיאונים אם רוכשים כרטיס מעבר. כרטיס מעבר מקנה כניסה חינם למוזיאונים, תחבורה ציבורית (ובכלל זה חשמליות, מטרו ואוטובוסים), אתרי תיירות ושיט חינם לאורך התעלות. אפשר לרכוש כרטיס מעבר ל- 24, 48 או 72 שעות.

מה כדאי לעשות באמסטרדם?

    • רייקסמוזיאום ? מוזיאון האומנות הגדול בהולנד הכולל בין היתר בית בובות מפורסם, חפצי כסף, יצירות של האמנים הגדולים מן המאה ה-17 ועוד.
    • מוזיאון ואן גוך - אוסף העבודות הגדול בעולם של וינסנט ון גוך, הצייר ההולנדי המפורסם.
    • בית רמברנדט ? הבית בו התגורר רמברנדט אשר מכיל 250 מתוך 300 מיצירותיו. בסופי שבוע מדגימים כיצד הכינו צבעים בתקופתו של רמברנדט בסטודיו של הצייר המפורסם.
    • בית אנה פרנק ? מוזיאון המשמר את  בית המסתור של אנה ופרנק ומשפחתה ואת המשרד שהסתיר אותם. חפצים אישיים, סרטים, היומן המפורסם וכן מסמכים וצילומים ממחישים את אשר התרחש שם. המקום מוצף מבקרים והתורים לבית ארוכים. על מנת להימנע מהתורים הארוכים כדאי להגיע בשעות הבוקר המוקדמות.
    • שוק הפרחים ? השוק הצף היחיד בעולם בו מגוון הפרחים מוצעים למכירה מתוך סירות תעלה.
    • תעלות ? התעלות והגשרים באמסטרדם מוארים לעת ערב והשיט בהם או הטיול לאורכן הוא אחד הטיולים היפים והייחודים אותם ניתן לערוך בעיר.
    • כיכר הדאם ? כיכר הדאם הייתה ידועה כמרכז ההיפים בשנות הששים. המקום ממוקם בלב העיר, ובסמוך לו ארמון המלכה, בתי קפה רבים וירידים מזדמנים.
    • כיכר הליידספליין ? מרכז חיי הלילה, קופישופס, בתי קפה, תיאטראות, בתי קולנוע ומועדונים. בכיכר עצמה מרבים להופיע אמני רחוב במופעי לוליינות ופנטומימה, מוסיקה וליצנות.
    • רמברנדפליין ? מרכז בילויי לילה נוסף אשר סביבו מרוכזים מקומות בילויים רבים לקהילה הגאה.
    • וונדלפארק ? הפארק הירוק הגדול ביותר באמסטרדם. עצים ואגמים, ברווזים ובתי קפה - ובקיץ מופעים חיים תחת כיפת השמיים ללא תשלום.

אמסטרדם היא עיר אידיאלית לטיול צעיר, זול ומגניב לצד טיולים מיושבים יותר הנהנים מהאווירה הליברלית ומהמוזיאונים הרבים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב