דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו ההבדל בין קשר מקדם לקשר מכיל ומהי הבחירה שלכם? 

מאת    [ 07/06/2012 ]

מילים במאמר: 395   [ נצפה 2508 פעמים ]

מהו ההבדל בין קשר מקדם לקשר מכיל ומהי הבחירה שלכם? 

 

 

קשר מקדם

 

קשר מקדם הוא קשר שהמטרה שלו היא התקדמות בחיים, הישגים גבוהים, רמת יכולת ביצוע מצויינת ושאיפה למצויינות אישית. קשר זוגי מקדם הוא קשר שבו אחד מבני הזוג או שניהם שואפים להגיע רחוק ככל הניתן.

 

בקשר מקדם הערך העליון הוא התוצאה, המטרה הסופית, ההצלחה והניצחון. כל היתר אינו חשוב. לכן, בקשר מקדם רמת היחסים אינה גבוהה או טובה בדרך כלל, כי לתוצאה הסופית יש חשיבות יותר מאשר היחסים הבינאישיים. 

 

 

 

סטנדרטים גבוהים ללא פשרות

 

בניגוד לזוגיות חמה ואוהבת קשר מקדם הוא קשר שבהגדרתו הוא קשר תכליתי, קר ומנוכר. הוא אינו מבוסס על יחסים חמים אלא על דרישות מוגדרות. הוא אינו מבוסס על קבלה והכלה אלא על שאיפות ומטרות ברורות.

 

בקשר מקדם כל הרעיון הוא להגיע יחד לרמה הגבוהה ביותר האפשרית. היחסים הם הטפל, החמלה והסליחה אינם העיקר. יש יעדים וצריך להגיע אליהם, לא משנה מהו המחיר.    

 

 

 

קשר מכיל

 

קשר מכיל מבוסס על חום ואהבה. זהו קשר שתכליתו היא הכלה וקבלה של בני הזוג. ברוב המכריע של המקרים, קשר אוהב אינו מחשיב מטרות או תוצאות במידה רבה אלא הוא שם את העיקר ואת הדגש על טיב היחסים בין בני הזוג.

 

בקשר מכיל ישנו כבוד, הדדיות, אהבה, חום, סלחנות, הבנה ורגישות. זהו קשר שהמוטיב המרכזי בו הוא היחסים ואילו כל יתר השאיפות והצרכים הם בדרגה פחות חשובה. או במילים אחרות, הדרך והסגנון חשובים יותר מאשר היעד או התוצאה והכוונה היא משמעותית הרבה יותר מכל תוצאה סופית.

   

 

 

אהבה וקבלה ללא תנאים

 

בדרך כלל, בקשר מקדם התוצאה חשובה ולכן התוצאה מושגת. לעומת זאת, בקשר מכיל התוצאות לא תמיד מתגשמות והמטרות לא תמיד מושגות אבל הנחמה היא שהיחסים הם חמים ואוהבים.

 

המחיר האמיתי של קשר מכיל הוא פגיעה מסויימת בתוצאות, בהישגים, ברמה ובסטנדרטים. המחיר האמיתי של קשר מקדם הוא פגיעה מסויימת ביחסים, בחמלה וברוך.

 

 

וטיפ לסיום: מי שרוצה להגיע הכי גבוה שניתן - שיבחר בקשר מקדם שיאפשר לו למצות את יכולותיו עד למקסימום ולהפוך לאדם מיומן, מחושל, שורד, פייטר ואפקטיבי. לעומת זאת, מי שרוצה לחיות טוב ולהיות מוקף באהבה ובחום - שיבחר בקשר מכיל וסלחני שיאפשר לו לבנות סביבו עולם פשוט ואנושי של יחסים, חברות, אהבה ושמחה.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב