דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת מי שפיר 

מאת    [ 04/06/2012 ]

מילים במאמר: 386   [ נצפה 1936 פעמים ]

בדיקת מי שפיר מעוררת לבטים רבים בקרב ההורים העתידיים אשר מתחבטים האם לעבור את הבדיקה או לא. הסיבות להתלבטויות הרבות נעוצות בכך שבדיקת מי שפיר טומנת בחובה יתרונות וחסרונות משמעותיים גם יחד. במאמר הקצר שלפניכם נסקור חלק מהיתרונות שבדיקת מי שפיר מעניקה לצד חלק מהחסרונות הנלווים לבדיקה זו, במטרה להקל על ההורים בקבלת ההחלטה הלא פשוטה הזו ולסייע להם להבין בפני מה הם ניצבים.   

מהי בדיקת מי שפיר?

תחילה, על מנת שנבין טוב יותר את הדילמה בה שרויים ההורים, עלינו להבין מהי בעצם בדיקת מי שפיר וכיצד היא מתבצעת? ובכן, בדיקה זו הינה בדיקה שמטרתה לתור אחר תאי העובר (DNA) המצויים במי השפיר ולבדוק האם ישנם פגמים במבנה או במספר הכרומוזומים של העובר (דבר המעיד על מומים שונים אצל העובר, נוסח: תסמונת דאון, בעיות בריאותיות, תסמונת טרנר ומחלות גנטיות נוספות).

הבדיקה מתבצעת באמצעות החדרת מחט אל הנוזל שסובב את העובר, בכוונה לבחון כמות מועטה (בין 15 עד 20 סמ"ק) של מי השפיר אשר מתחדשים מעצמם לאחר כמה שעות. בתום שאיבת נוזל מי השפיר, הוא מועבר למעבדות שם "מגדלים" את התאים בתנאים מיוחדים, בוחנים אותם ומבצעים בהם את כלל המבדקים הדרושים לצורך איתור ושלילת בעיות כרומוזומליות וגנטיות. התוצאות מתקבלות בדרך כלל לאחר כשלושה שבועות. את הבדיקה ניתן לעבור החל מהשבוע ה15 להריון אך נהוג לבצעה בין השבועות ה16-20 של ההריון.

בדיקת מי שפיר – יתרונות למול חסרונות

אם נבחר להתייחס תחילה את החסרונות, וביניהם החשש מפני הפלת העובר בעקבות זיהום העלול להתפתח לאחר הבדיקה, הסיכוי הנדיר שהבדיקה תגרום נזק לאם (שוב, בעקבות זיהום או הפלה), והחשש מפני ירידת מים מוקדמת, נראה כי אכן מדובר בהחלטה לא פשוטה. אולם ישנם גם כמה יתרונות הנלווים אל בדיקת מי השפיר.

ראשית, באמצעות הבדיקה ניתן לאתר ולזהות בעיות כרומוזומליות וגנטיות עתידיות בעובר בשלבים מוקדמים של ההריון (דבר המאפשר להורים להחליט האם להמשיך אותו או לא).

שנית, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת כיום לבצע את בדיקת מי שפיר באופן הממזער את הסיכון לזיהומים (שכן כיום בדיקת מי שפיר מבוצעת תחת בקרה מתמשכת של אולטרסאונד המאפשר צפייה בזמן אמת בעת ביצוע החדרת המחט, חיטוי האזור והמחט במטרה למזער את הסיכוי לזיהומים, שימוש במחט דקה במיוחד בכדי למנוע ירידת מים ועוד).

יתרון נוסף הוא כמובן האפשרות להיפתר מתחושת אי הוודאות ומהחששות הטבעיים שמלווים את ההורים במהלך ההריון, להוריד להם את מפלס הלחץ והחרדה ולאפשר להם לדעת מה קורה עם העובר ומה מצבו.

 

 

SITESERP




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב