דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 טיפים להורים לילדים עם לקויות למידה 

מאת    [ 03/06/2012 ]

מילים במאמר: 453   [ נצפה 2384 פעמים ]

ילדכם מתקשה בלימודים? נתקל בקשיים בקריאה ובכתיבה - הישגיו בלימודים אינם תואמים את היכולת שלו?   
אתם ההורים יכולים לעזור לו! 

 1. פנו  והתייעצו עם הגננת או המורה במידה ואתם חושדים שיש לילדכם קושי  בלמידה. תחושותיכם לגבי ילדכם משמעותיות , וחשוב שתקבלו תמונה מלאה על מצבו ותפקודו במסגרת הלימודית שבה הוא נמצא על מנת למקד את הקושי ולטפל בו .

  2. כאשר אתם פונים לאבחון, מיוזמתכם או בהמלצת המורה, פנו לגורם מקצועי. בסוף התהליך, חשוב לקרוא את האבחון ולהבין את המשמעויות שלו לגבי ילדכם. מומלץ לקיים שיחת סיכום עם המאבחן, שבה הוא יסביר לכם את הממצאים וייתן המלצות להמשך טיפול. 

 3.חשוב שתכירו את נושא לקויות הלמידה על מנת שתוכלו לעזור ולסייע לילדכם . אתם הם אלו שמלווים אותו לאורך חייו וחווים אתו את התסכולים, הכישלונות והאכזבות. חשוב שתדעו מה ניתן לצפות מילדכם כדי למנוע ממנו ככל האפשר תסכולים וחוויות שליליות ולהעניק לו חוויות הצלחה בלמידה ובכלל. בידכם היכולת לסייע בתהליך מיצוי הפוטנציאל שלו .

 4. דברו עם ילדכם בנושא לקות הלמידה, נושא מרכזי בחייו ובחיי המשפחה. הסבירו לו בצורה פשוטה מהי לקות למידה ומה המשמעויות שלה לגביו. שוחחו עמו בכל שלב ושלב בתהליך וצרו דיאלוג שיש בו גם הקשבה. השיחות עמו יפחיתו חרדות, יתרמו לשיפור הקשר והתקשורת ביניכם ויתנו לילדכם הרגשה שאתם שם בשבילו.

 5. נהלו דיאלוג שוטף עם בית הספר בו לומד ילדכם. חשוב שהקשר עם צוות בי"ס יהיה בדרך של שיתוף פעולה והקשבה הדדית על מנת להבטיח שילדכם יקבל מענה מתאים.  שתפו את המורים והכינו יחד תכנית פעולה משותפת עם מטרות מוגדרות ומדידות. שיתוף הפעולה הוא לטובת ילדכם. שתפו גם אותו בתהליך זה.

 6. היעזרו באיש מקצוע שמתמחה בתחום לקויות הלמידה, שלפי האבחון וההיכרות עם ילדכם , יבנה לו תכנית למידה מותאמת . ילדכם זקוק לתיווך ולאסטרטגיות למידה על מנת שירכוש כלים לעקוף את הלקות ויחווה הצלחות בתהליך הלמידה. ההצלחה תוביל לרצון להשיג הצלחה נוספת והמוטיבציה שלו תגבר. הטיפול והשינוי הם תהליך ממושך ואטי אך אפשרי.

 7. התמקדו בתחומי העניין של ילדכם. ילדכם , כמו כל הילדים , זקוק לתחביבים , חוגים, משחקים וחברים . עיזרו לו לפתח אותם וחזקו אותו על מאמציו והצלחותיו. בדרך זו תעצימו אותו ותגדילו את סיכוייו למצות את הפוטנציאל שבו.

 8. לוו את ילדכם בהתארגנות ללמידה ובתכנון משימות כמו: שיעורי בית, עבודות ואפילו ארגון זמן פנוי. ילדכם זקוק לסיוע זה. לעיתים אפילו רק נוכחות שלכם בזמן הלמידה תעזור לו.

9. הציעו לביה"ס דרכים להתמודדות עם ילדכם. פעמים רבות הצוות בביה"ס אינו יכול לספק מענה או פתרון ואתם הרי מכירים את ילדכם הכי טוב... עליכם להיות היוזמים  ולכוון אל פתרון מסוים או לבקש מהצוות מענה לבעיה מסוימת שלדעתכם ילדכם צריך.

  10. ללקות הלמידה ישנן השלכות לאורך כל החיים - בצבא, בלימודים אקדמיים  ובעולם העבודה. חשוב ללוות את ילדכם בכל שלב בחיים ולבדוק דרכי התמודדות מתאימות.

בהצלחה!

אסנת פליישר הוראה מקדמת ואסטרטגיות למידה M.A. מתמחה בלקויות למידה והפרעות קשב וריכוז ומפתחת משחקי למידה http://www.flyshare.co.il/ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב