דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע צריכים פיזיותרפיה לרצפת האגן? 

מאת    [ 02/06/2012 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 2770 פעמים ]

לא פעם אני נשאלת מתי צריך להתחיל בתרגול שרירי רצפת האגן? מדוע פיזיותרפיה לרצפת האגן? מדוע זה כל-כך חשוב? וכו'..... לכל שאלה תשובה ואולי יותר מתשובה אחת. רצפת האגן שלנו נמצאת איתנו מיום היוולדנו. בעודנו צעירים הכרותנו עם רצפת האגן שלנו, הנשים בעיקר, מסתכמת בביקורים בשירותים בתדירויות כאלה ואחרות, בהחדרת טמפון, בבדיקה שגרתית אצל רופא הנשים ובקיום יחסי מין.
עם תהליך ההתבגרות וחווית הלידה הראשונה ,כמו גם אלו שאחריה, אנו נחשפים לפאן האחר של רצפת האגן. פתאום האיזור כבר לא מרגיש כפי שהרגיש קודם, יכולת ההתאפקות לשתן מתקצרת, שיעול או עיטוש יכולים להביא עימם כמה טיפות של שתן בכיוון התחתונים ועוד.... משמעות הדבר החלשות של שרירי רצפת האגן בעקבות תהליך ההריון והלידה. ככל שריר בגוף גם שרירי רצפת האגן עשויים להיחלש.

הסיבה השכיחה ביותר לחולשת שרירי רצפת האגן היא תהליך ההריון והלידה. במהלך ההריון קיימת עליה במשקל הרחם ובמשקל הגוף בכלל וזאת על רקע צבירת נוזלים וגדילת העובר. מתרחשים שינויים הורמונליים ואחרים במטרה להכין את גוף האישה לקראת תהליך הלידה ועוד. רצפת האגן, שמושפעת ללא ספק משינויים אלה המתרחשים בגופה של כל אחת מאיתנו, חווים תהליכים של מתיחה, החלשות ולעיתים אף קריעה ממש של רקמת השריר.

המשמעות מבחינת האישה הינה סיכוי גבוה יותר לדליפות שתן ו/או צואה, כאבים בבטן תחתונה או צניחת שלפוחית השתן ו/או רחם. על מנת להימנע מאי נוחות ומפגיעה באיכות החיים המתלווה לכל אחת מהתופעות אותן פרטתי מעלה, מומלץ מאוד לפנות לפיזיותרפיסטית המתמחה בשיקום של רצפת האגן. הטיפול הפיזיותרפי ברצפת האגן כולל שאלון מפורט לגבי תפקוד רצפת האגן מבחינת מערכת השתן ומערכת העיכול וכן שאלות בנושאי תפקוד מיני וגניקולוגי בכלל.

הפיזיותרפיסטית תבצע בדיקה מדוקדקת של שרירי רצפת האגן בזמן מנוחה ובזמן פעילות כדי לאמוד את מיקום אברי האגן ומידת חומרת חולשת שרירי רצפת האגן במידה וקיימת. כמו כן תמליץ הפיזיותרפיסטית על הטיפול המתאים ביותר לשרירי רצפת האגן. טיפול שכזה המתבצע לאחר הלידה ובסמוך לה, יכול להבטיח למטופלת כי הנזק שנגרם לה במהלך הלידה ישוקם עד כדי כך שלא תחוש בשום אי נוחות. על מנת להמחיש את חשיבות הנושא, יש להרחיק מרחק 4 שעות טיסה לערך אל צרפת. בצרפת, כל אישה אחרי לידה זוכה לקבל 12 טיפולי פיזיותרפיה לשרירי רצפת האגן ללא תשלום או השתתפות עצמית מצד המטופלת.

משרד הבריאות הצרפתי השכיל להבין את חשיבות התפקוד הטוב של שרירי רצפת האגן אצל נשים והחליט על מדיניות של רפואה מונעת במטרה לחסוך מהנשים אי נעימות ו/או הוצאות כספיות גבוהות בעתיד עם הופעת החולשה והסימפטומים המתלווים אליה. כל אישה הרוצה להבטיח לעצמה איכות חיים טובה בעתיד מומלץ שתפנה לפיזיותרפיה של רצפת האגן.  

נטע אברהם בר-ניב BPT, M. Occ.H
פיזיותרפיסטית מוסמכת בוגרת אוניברסיטת תל-אביב ובעלת תואר שני בבריאות בתעסוקה מאוניברסיטת תל-אביב.השתלמה והתמחתה בתחום שיקום רצפת האגן אצל פרופ' פינייה והגב' ג'ואל סופיר בפריז, צרפת.עובדת ביחידה לשיקום רצפת האגן במכון הגסטרואנטרולוגי בבית החולים "שיבא" תל-השומר.מטפלת בנשים וגברים הסובלים מליקויים בתפקוד רצפת האגן.בנוסף לטיפול היחידני, מעבירה סדנאות קבוצתיות להעלאת המודעות לרצפת האגן הכוללות הרצאה ותרגול מעשי. עוסקת גם בטיפולים אורתופדים ומעבירה הדרכות בתחום הארגונומיה.מרכזת את תחום הטיפולים האורו-גניטלים  והאנו-רקטלים במרכז לטיפול משולב ברצפת האגן.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב