בחירת הרצאה/הדרכה בנופש חברה באילת יכולה להיות תהליך פשוט מאוד כאשר פועלים בתהליך מוגדר, מאפיינים את המטרה, הצרכים הארגוניים/קבוצתיים וכן "מגבלות" ההדרכה (מלון באילת, גודל הקבוצה, אופי המשתתפים, המרצה או תוכן ההרצאה המבוקש והיכולות הכספיות).
מכללות שונות שצברו ידע וניסיון בתחום יכולות לייעץ ולסייע בקבלת ההחלטה הטובה ביותר עבורך ועבור ארגונך בהכנת נופש החברה באילת.
לפניך תהליך סדור לבחירת ההדרכה/ הרצאה הטובה ביותר: (התהליך מומלץ בהרצאת העשרה בת שעה וחצי וגם ביום נופש מלא ופעילות גיבוש קבוצתית)
למה נועדה ההדרכה:
האם מטרת ההדרכה היא העשרה וגיבוש בלבד (ערב חברה) ? או שמטרתה לגשר על פערי ביצוע בארגון, הנגרמים מפערים / מחסור בממדיים הבאים: ידע, מיומנויות, עמדות. (הדרכה לימודית).
האם ההדרכה / הרצאה הולמת ותואמת את אופי נופש חברה באילת ?
איתור צרכי ההדרכה:
הגדרת הפתרון המתאים ביותר לצרכים ולמגבלות הארגוניות.
בשלב זה ממומלץ לערב בקבלת ההחלטה פונקציות נוספות בארגון בדרגי הניהול השונים הן בהנהלת החברה והן האחראים על קביעת ותיאום נופש החברה באילת וכמובן את מושאי ההדרכה.
קביעת מטרת ההדרכה:
כמו בכל פעולה עסקית על המטרות להיות : ספציפיות, מדידות, ברות השגה, מוגדרות בזמן, מגדירות תנאים.
**חשוב מאוד להתאים את ההרצאה/הדרכה בנופש החברה באילת לחזון ולערכים של קבוצת היעד ולבחון אילו הדרכות / הרצאות ביצענו בעבר (לשם גיוון והסקת מסקנות לעתיד).
הגדרת הנתונים הקבועים להדרכה:
• מספר המשתתפים: הגדרת מספר המשתתפים הפוטנציאליים (הרצאה ל 150 משתתפים שונה מסדנה ל- 8 משתתפים הן מבחינת בחירת המרצה והן מבחינת אופי ההרצאה)
• מיהו קהל המשתתפים: דרגתם בארגון, וותק, ניסיונם בתפקיד, אופק הקריירה שלהם (בקבוצה קטנה)חשוב לזכור כי נופש החברה במלון באילת הוא חוויה מעצימה בעבור העובדים ולכן ההרצאה / סדנא צריכה להשתלב ולא להפוך למעמסה.
הדרכת נלווים בשבוע נופש (בני משפחות עובדי החברה) גילם, אופיים, וצרכיהם.
• אופי ההדרכה המבוקשת: הרצאת כיתה בבית המלון, מרצה מקצועי או בידורי סדנת ODT בהרי אילת, הדרכה מצולמת בטמ"ס, מופע בידורי וכ"ו.
• אביזרים נלווים וצרכים טכניים להרצאה: בכיתה: מקרן, מחשב ומיקרופון וכמובן כיבוד. בפעילות שטח: הסעות, מזון ושתיה, בטיחות ובטחון ועוד.
• זמינות מרצה: רצוי לתאם הרצאה לפחות 60 ימים לפני ביצוע (בעיקר כאשר הפעילות היא בתחום מאוד ספציפי כדוגמת יוגה צחוק ובה מספר מרצים מצומצם).
איתור הספק (מרצה) המתאים ביותר:
לאחר שבחרנו את סוג ואופי ההרצאה ממומלץ לבחון מספר מרצים שונים, לבדוק חוות דעת ממזמיני הפעילות בעבר וכן וברוב המקרים בעידן האינטרנט גם לצפות בהרצאה מצולמת ב YouTube
תיאום מעטפת להדרכה:
קביעה מראש של: מיקום ההדרכה (כיתת ההדרכה של ניהול פלוס או במלון), הסעות/לינה באילת או מחוץ לה, כיבוד קל או ארוחה מלאה, ציוד אלקטרוני דרוש, מתנות למשתתפים, ביטוח וסדרי בטחון (בעיקר בטיולים), ועוד ועוד ועוד.
משוב:
משוב מהמרצה: ממומלץ וחשוב מאוד בעיקר בהדרכות מקצועיות כדוגמת סדנת ODT בהרי אילת לשם המשך תוכנית עבודה.
משוב משתתפים: חשוב מאוד בכל פעילות בין אם מדובר במשוב בשיחה עם משתתפי הרצאה, ובין אם במשוב כתוב בסיום הפעילות.
מטרת המשוב כפולה:
1. קבלת מידע איכותי מהמשתתף
2. תחושת חשיבות למשתתף (דעתו נחשבת) וכן שיפור מתמיד ברמת הניהול.
מרכזי ההדרכה נוהגים לקיים משוב הן ממשתתפי ההרצאה, הן ממזמין ההרצאה (הנהלת הארגון) והן מהמרצה עצמו בכדי לשפר וליעל את העבודה העתידית ואת רמת שבועית הרצון של החברות שמגיעות לנופש באילת.
לסיכום, בחירת ההרצאה המתאימה ביותר בנופש החברה באילת היא משימה לא מסובכת אך אין להתייחס אליה בזלזול וקלות ראש.
הדרכה שנבחרה בקפידה עשויה בהחלט להפוך נופש חברה במלון באילת מבינוני למצוים !
ליאור נבו | מנכ"ל | ניהולפלוס – מרכז הדרכה רב תחומי | www.nihulplus.co.il נייד: 054-5896964 |טלפון: 077-5150556 |פקס: 077-5150578 | href="mailto:lior@nihulplus.co.illior@nihulplus.co.il">">lior@nihulplus.co.il