דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לבטח את הבית? 

מאת    [ 03/01/2008 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 4212 פעמים ]

הבית שלנו הוא ברוב המקרים הנכס היקר שלנו. למזלנו, הוא גם בדרך כלל הנכס העמיד ביותר שיש לנו. הוא חזק, הוא כבד, הוא יציב, וקשה לקחת אותו מאיתנו כיוון שהוא לא זז ממקומו (או לפחות לא אמור להיות בנוי כך שאפשר להזיז אותו ממקומו). לכן הבית שלנו הוא חבר כבוד בקטגורית נכסים אותם מכנים נדל"ן ("נכסי דלא ניידי" או בעברית "נכסים שאינם ניידים").

צחוק בצד, גם לנכס היציב הזה יש אויבים. יש נזקים העלולים להגרם לו בידי אדם במכוון או שלא במכוון, ויש לא עלינו, גם פגעי טבע. לעיתים, נזקים נגרמים עקב כשלים תכנונים או כשלים בבנייה. שריפה, שיטפון, רעידת אדמה, ובמחוזותינו גם טיל או רקטה (מידי אויב או גורם פלילי) הם רק חלק מאלה היכולים לסכן את מבנה הבית שלנו ולגרום לו לנזק קטסטרופלי. נזקי מלחמה ופעולות איבה, אגב, אינם מכוסים בפוליסת ביטוח מבנה רגילה אבל כתושבי ישראל אתם "מבוטחים" כנגדם על פי חוק מס רכוש וקרן פיצויים.

אמנם, מכל הסיבות שמנינו, הסיכוי לנזק למבנה הוא קטן אבל שוויו של הבית גבוה מאד. אם נצטרך לתקן אותו אחרי שריפה או רעידת אדמה, לא רק שנינזק כלכלית, אלא ייתכן אף ולא תהיה לנו יכולת פיננסית לעשות זאת. לכן, למרות הסיכון הקטן יחסית, חשוב מאד לבטח את המבנה.

גם הבנק שלכם חושב כך. אם לקחתם משכנתא, חייב אתכם הבנק לבטח את המבנה המשמש לו כבטוחה להלוואה שנטלתם. עלות ביטוח המבנה נמוכה יחסית. ניתן להוזיל אותה משמעותית כאשר ההשתתפות העצמית גבוהה במקרה של נזק, וכמו תמיד, כדאי לבחון מספר חברת ביטוח, ולא רק על בסיס מחיר. אם חס וחלילה ייגרם לכם נזק גדול, אתם רוצים לדעת שחברת הביטוח שבחרתם אכן תעמוד מאחורי התחייבויותיה ולא תנסה להתנער מכיסוי הנזק.

עוד נושא להחלטה אישית הינו האם לבטח את מבנה הבית גם כנגד רעידת אדמה. בישראל מורגשות אמנם רעידות אדמה, אבל הסיכוי בישראל לרעידת אדמה שתגרום לנזק כבד למבנה עדיין נמוך יחסית ועלות ביטוח כנגד רעידת אדמה מכפילה את עלות ביטוח המבנה. ביטוחים נוספים לתכולת הבית מפני נזק או גניבה. הם כמובן יקרים הרבה יותר בין היתר כיוון שחפצי הבית אכן ניתנים לטלטול ולכן הסיכון שלוקחת חברת הביטוח גבוה יותר. כל אלה, להחלטה אישית שלכם.

עלות הביטוח השנתי לדירה בשווי 200 אלף דולר בבית משותף הינה כ 350 דולר (150 דולר בלבד ללא ביטוח מפני רעידת אדמה) וכ- 625 דולר (225 דולר בלבד ללא ביטוח רעידת אדמה) לבית צמוד קרקע בשווי של כ- 400 אלף דולר. לא "חינם", אבל בהחלט זניח בהתחשב בעלות תיקון או הקמת הבית מחדש במקרה של קטסטרופה.

רוצים לישון בשקט? אני ממליץ לבטח את מבנה הבית שלכם - תמיד!

יואב איתיאל הוא מבעלי קבוצת בראל נכסים, סוכנות הנדל"ן הדינמית והגדולה ביותר שמרכז הפעילות שלה באזור זכרון יעקב, בנימינה, גבעת עדה , פרדס חנה כרכור, ומושבי חוף הכרמל. יואב איתיאל חזר ארצה בשנת 2002 לאחר 17 שנה בארה"ב ומאחוריו למעלה מ-20 שנות ניסיון בשיווק בינלאומי. איתיאל הוא בוגר הטכניון (1985) בארכיטקטורה ובינוי ערים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב