דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קשב וריכוז אצל מבוגרים - אומגה 3 מילה כפתרון 

מאת    [ 24/05/2012 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 2308 פעמים ]

תופעה של הפרעת קשב וריכוז במבוגרים הינה שכיחה כיום.  היא מאובחנת באמצעות מבחנים מסוימים המאפשרים לבדוק את יכולת  הריכוז של הנבחן במטלות שונות וכן את מהירות הבצוע, האימפולסיביות וכדומה.

מבחן אחד הנקרא טובה (Tova) הוא מבחן בנלאומי והוא היום נחשב ליעיל ביותר הקיים. זו בדיקה ממוחשבת והיא מספקת מדד אובייקטיבי של תפקודי קשב.
תכנות מחשב נוספים קיימים בנוסף.

 הטיפול השכיח ביותר בבעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים הוא כמו אצל ילדים ע"י נתינת תרופות כגון : רטלין או קונצרטה הניתנים ע"י רופא המטפל והניתן לכל מטופל בהתאם להפרעה הקיימת. בעצם בעיות קשב וריכוז אצל מבוגרים מתחילה בד"כ בילדות,  75% מהמבוגרים סובלים מהפרעות   אלה אחרי שחוו זאת בילדותם וממשיכים בכך גם בהיותם מבוגרים.

 תוסף המזון  אומגה 3 צמחי  עשוי לשפר את הסימפטומים של הפרעות קשב וריכוז עד כדי הפחתה משמעותית או אפילו ויתור על רטלין. היות ואומגה 3 צמחי עובד בצורה שלמה על המוח והזכרון וכמו כן המוצר הנוסף שמשמש כאוכל מלא -  אומגה 3 מזרעי מילה  שהוא  גם שייך לקבוצת האומגה 3 – מרווה היספנית, הינו מזון על מלא  בהיותו זרע רווי באומגה 3 הגבוה והיציב בטבע.

שני המוצרים האלה עוזרים לנו לבנות את הקולטנים (רצפטורים) במוח. המוח לבדו צורך כ-    3.8 מ"ג  אומגה ליום. וכמו המוח גם מרכזים בגוף אשר  אחראיים על "מצב  הרוח"  ובריאות הנפש הם הצרכנים העיקריים של אומגה 3 צמחי.

כמו כן  ה"מילה" מכילה בנוסף לאומגה 3 גם סיבים תזונתיים, חלבון מלא, מינרלים רבים, ויטמינים, נוגדי חימצון רבי עוצמה בעלי ערך גליקמי הנמוך בטבע.

 ה"מילה", עובדת על כל תא ותא בגופינו ולכן היא חשובה לרקמות ולאיברים בריאים וחיונית לכל המערכות  מתאי הדם ועד למערכת העצבים, מערכת הורמונאלית והשלד. ולכן, עשויה לתרום רבות לבעית קשב וריכוז באנשים מבוגרים שהאוכל לא תמיד עוזר ולא תמיד נספג כפי שרצוי , כאן באה ה"מילה" שניתן לצרפה לכל מאכל או שתיה חמה או קרה ובמיוחד לאנשים מבוגרים שמערכת העיכול כבר לא פועלת כפי שצריך היא עשויה להציל במקרים רבים.

ההפרעה מאופיינת בשלושה מרכיבים קליניים :

 הפרעת הקשב  - הכוונה בעיקר לליקוי בכמות הקשב ורק באופן מישני לאיכותו.זה מצב שיש בו קיצור במשך הזמן המושקע במשימה ומסתיים בהתנתקות ובאי יכולת להמשיך להשקיע קשב במשימה.  כלומר: יש יכולת טובה לקלוט נתונים ולהגיע לפתרונות, אבל לזמן קצר בלבד.

 אימפולסיביות  -  מאפיין זה מתייחס לתבנית התנהגותית של ההפרעה. קיימת נטיה לפעול  תוך חוסר שיקול דעת בצורה נמהרת ותוך יצירת פתרונות קצרי טווח.

 פעילות יתר -  (Hyperactivity) המאפיין השלישי של התסמונת הוא גם המבלבל ביותר. מדובר בהתנהגות של פעילות יתר הבאה מתוך חוסר מנוחה בסיסי. מתבטאת בתנועות מיותרות, נגיעות והזזות חסרות תועלת.

יש לציין שרק לחלק מהלוקים בבעיות קשב יש גם פעילות יתר. בנוסף, פעילות היתר קיימת בד"כ רק אצל ילדים צעירים עם  ADHD והיא הולכת ונעלמת עם ההבשלה הנוירולוגית במהלך ההתבגרות.

 הפרעת קשב מבוגרים.

 יש לציין שאצל מבוגרים עם הפרעות קשב מתאפיינים באמוציונאליות, הם פגיעים ו"לוקחים ללב", עפ"י רוב מהירים לכעוס ומהירים לסלוח (לא תמיד).

 ו ל ס י כ ו ם:   אלה שאינם מעוניינים בבדיקות  הממוחשבות למיניהם על מנת לזהות עד כמה הקשב והריכוז לוקים בחסר, יכולים להתנסות ולהשתמש   ל ל א     ח ש ש ב- אומגה 3 הצמחי בכמוסות  או   במוצר המזון המלא המיוחד  ה"מילה". 

שפרה חרפק מוסמכת מכון וינגייט כמדריכת התעמלות למבוגרים ובעלת התמחות ייעודית נוספת  כמדריכת התעמלות בונה עצם (למניעת אוסטאופורוזיס) , היא אחת המדריכות הותיקות והעסוקות באזור המרכז בתחום התעמלות בונה עצם וברת סמכא בכלהקשור לשפור איכות החיים ובריאות גופנית באמצעות התעמלות ותוך שילוב מזון מלא ותוספי תזונה טבעיים.שפרה התנסתה בשימוש במוצרים ולמדה על יתרונות התפקודיים והבריאותיים הנובעים מהשילוב בין פעילות גופנית לבין תזונה בריאה, ביחד עם אומגה 3 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב