דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין שגשוג כלכלי לבין הצלחה זוגית? 

מאת    [ 19/05/2012 ]

מילים במאמר: 470   [ נצפה 2508 פעמים ]

מה הקשר בין שגשוג כלכלי לבין הצלחה זוגית? 

 

 

קשר השתיקה

 

כשבאים לדבר על בעיות זוגיות רוב האנשים יודעים להעלות כמעט את כל הנושאים הזוגיים - כשל בתקשורת, חוסר שיתוף פעולה, מריבות, השקפות שונות, אי הסכמות בנושא החינוך, בעיות מיניות וכיו"ב.

 

אבל את הנושא הכלכלי אנשים נוטים שלא להעלות או שלא להעלות בצורה משמעותית. ישנה הנחה, שהנושא הכלכלי הוא בבסיסו טפל והוא אינו יכול להיות המקור לבעיות הזוגיות, שהרי הן מטבען בעיות בין אנשים וכסף אינו קשור ליחסים. 

 

 

 

הכל זה כלכלה - אבל לא נעים להודות

 

לאמיתו של דבר, ההנחה הזו איננה נכונה. הכל זה כלכלה, והכל מתחיל ונגמר בכלכלה. מצב הרוח הלאומי קשור במצב הכלכלי, מפלגות עולות ויורדות בהתאם למצב הכלכלי ולמצע הכלכלי, מלחמות מתעוררות על רקע של מצב כלכלי וכמובן - גם יחסים בין אנשים נקבעים במידה רבה מאוד על רקע המצב הכלכלי.

 

האמת הזו אינה נעימה לאנשים רבים, כי כביכול נוצר מצב שבו אם הכל הוא כלכלי הרי שאנשים בעצם הם אינטרסנטיים וחומרניים - ואנשים אינם מוכנים לחשוב על עצמם בצורה הזאת.    

 

 

 

סטטיסטית - הכלכלה היא הגורם מספר אחד לפירוק זוגי

 

אלא שכאשר בודקים את הדברים לעומק, מגלים שברוב המקרים - הסיבה לפירוק זוגי היא על רקע של קשיים כלכליים או תקיעות כלכלית. למשל, קושי כלכלי של שני בני הזוג שמוביל למתחים ולתחושה שמשהו לא עובד נכון בחיים הזוגיים ושמוטב להיפרד.

 

או למשל, מצב בו אחד מבני הזוג חווה משבר תעסוקתי או קושי כלכלי והצד השני מבין שעליו להתקדם הלאה לבד כי הוא אינו מוכן שכל העול הכלכלי וכל המטלות יפלו על כתפיו. לעיתים מדובר בעומס של מטלות שמצב כלכלי טוב יותר היה יכול להקל עליו, אבל בהעדר אמצעים בני הזוג קורסים תחת העול ומתקשים לתפקד יחד כזוג.

   

 

 

הרצון בשגשוג כלכלי ובצמיחה ורווחה אישיים הם המניע החזק ביותר לחיבור ולפירוד בין אנשים

 

חשוב להבין, שהמצב הכלכלי קובע באופן דרמטי את המצב הזוגי. כאשר אין אפשרויות - הכל הופך קשה. ישנם יותר מתחים, יותר לחץ, יותר מטלות והרבה פחות עזרה שלא לדבר על תקווה או אופטימיות.

 

לעומת זאת, כאשר המצב הכלכלי הוא טוב - ניתן לחיות ברווחה והזוגיות מושפעת מאותה רווחה בצורה דרמטית. במצב כלכלי מעולה, הסיכוי לפירוד יורד פלאים. הוא עדיין קיים, אבל הוא הופך לקטן מאוד. לעומת זאת, כאשר המצב הכלכלי הוא קשה מאוד או פשוט תקוע וחסר תקווה - הסיכוי לפירוד, גירושין או מתח זוגי הוא גבוה ביותר.

 

 

וטיפ לסיום: במרבית המקרים, הכלכלה קובעת להיכן הזוגיות תגיע - ולא להיפך. מצב כלכלי יציב וחסון מבטיח סיכויים טובים של זוגיות יציבה. לעומת זאת, מצב כלכלי רעוע או מצב כלכלי לא מספק ותקוע מבטיח סיכויים גבוהים של מאבקים, פרידות וגירושין.

 

יואב ברנזון הוא עורך דין לשעבר ובעל תואר בפסיכולוגיה. מתמחה בטיפול אישי, יעוץ זוגי והכוונה מקצועית בקריירה.  הוא פיתח שיטות טיפול רבות וייחודיות והוא בעל ניסיון עצום ומגוון בטיפול פרטני. הוא מוביל אנשים להצלחה בתחום האישי, הזוגי והתעסוקתי ב-25 השנים האחרונות ונחשב לאחד המומחים המובילים בישראל. הוא מקבל לקוחות ישראליים מכל יבשות העולם. יואב ברנזון כתב עד היום 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. כמו כן, הוא פרסם למעלה מ-3,000 מאמרים בתחום הצמיחה האישית והזוגית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב